سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

همه چیز از رزین پلی اورتان


ورقه های پلی اورتان از واکنش افزودن بین یک ترکیب هیدروژن فعال مانند یک گروه ایزوسیانات و یک گروه هیدروکسیل تشکیل می شوند. ایزوسیانات واکنش پذیری بالایی دارد، بنابراین با پیشرفت واکنش آنها نیازی به افزایش دما نیست و واکنش در دمای اتاق انجام می شود. پلی اورتان را می توان به اشکال مختلف تولید کرد، از جمله: پودر، مایع و امولسیون، فیلم، فوم، الاستومر و پارچه پلی اورتان.

رزین پلی اورتان

رزین پلی یورتان یا رزین پلی اورتان نوعی ماده چسبناک و نامحلول در آب است که این ماده در شرایط خاصی سخت می شود. اساس رزین پلی اورتان طبیعی و مصنوعی است. در واقع رزین های پلی یورتان مصنوعی پلیمرهایی با ویسکوزیته بالا هستند که انواع مختلفی از مواد چسبنده از جمله رزین های پرکاربرد مانند اوره فرمالدئید، پوشش اپوکسی، پلی استر، پوشش پلی اورتان و غیره را تشکیل می دهند.

مقاومت رزین پلی اورتان

مقاومت بالای رزین پلی اورتان در برابر ضربه و سایش و همچنین ترک خوردگی بسیار خوب است. یکی از مهمترین خواص آنها پخت سریع و کامل در دمای اتاق است.

قیمت پلی یورتان های آلیفاتیک برای انواع مختلف آروماتیک و سایر اپوکسی های مورد استفاده در پرایمرها با رنگ های پایه و رابط، گران تر از سایر مدل های موتور است، در حالی که پلی یورتان های آلیفاتیک دارای سطح پرداخت هستند. این نوع حفاظت برای جلوگیری از سایش قطعات فلزی هسته و اپوکسی است. آلیفاتیک یکی از قوی ترین پلی یورتان ها است. از فوم پلی اورتان به عنوان پوشش کف نیز استفاده می شود.

خواص رزین پلی اورتان تک جزئی

یک رزین پلی یورتان تک جزئی را می توان به سطوح مختلف چسباند تا غشایی بسیار مقاوم و قوی تشکیل دهد. بدون نیاز به استفاده از حلال های اضافی؛ زیرا حاوی مقدار کمی حلال (XYLOL) است. رزین پلی اورتان از رزین های الاستومری آبگریز خالص و پرکننده های مخصوص تشکیل شده است. این مدل های رزین دارای مقاومت شیمیایی، مکانیکی و حرارتی بالا و همچنین مقاومت UX بالایی هستند.

استفاده از پلی یورتان در چندین صنعت بسیار زیاد است، رزین پلی یورتان می تواند به طور کامل برای اجرای فضاهای بیرونی در رنگ های سفید و خاکستری استفاده شود.

رزین پلی اورتان دو جزئی

زیرا رزین پلی اورتان دو جزئی همراه با یک سخت کننده در صنعت رنگ تحت نام پایه رنگ استفاده می شود. این نوع رزین ها فاقد حلال هستند.

در مورد رزین های تولیدی و مدل سازی پلی یورتان می توان به این نکته اشاره کرد که خواص مکانیکی بسیار خوب و بسیار انعطاف پذیر بوده و در حین ساخت قطعات بدون انقباض و جمع شدگی می باشد. ، ماشین آلات را می توان با بسیار بالا ساخت حساس. کاهش هزینه ساخت و تولید ماشین آلات، افزایش سرعت و تنوع برای دستیابی به ویژگی های مطلوب در ماشین آلات و مدل ها و تولید قطعات و توزیع محدود، خواص ویژه رزین پلی یورتان در تولید و ساخت این مدل ها و... قطعات.

کاربرد پلی اورتان دو جزئی

مدل های پلی اورتان به طور گسترده ای در صنایع مختلف استفاده می شود. پایه پوشش پلی اورتان دو قسمتی از رزین پلی اورتان ساخته شده است. در برابر سایش مقاوم و در برابر عوامل شیمیایی و بتن مقاوم است. در مناطقی با مقاومت مکانیکی بالا کف استفاده می شود. مزیت استفاده از این نوع پوشش همانند پوشش اپوکسی است، تنها تفاوت آن در این است که این نوع پوشش نسبت به پوشش اپوکسی در برابر اشعه UV مقاومت بیشتری دارد.

از پوشش های پلی یورتان دو جزئی برای کف مراکز بهداشتی درمانی، سالن های نظامی، ورزشی و صنعتی استفاده می شود.

تک جزء پلی اورتان

یک رنگ پلی اورتان بر پایه رزین است. این نوع کفپوش، کفی براق و شفاف است که برای کف سازی استفاده می شود. این نوع پلی یورتان در برابر سایش، باران اسیدی و اشعه ماوراء بنفش مقاومت خوبی دارد همچنین از این نوع پلی یورتان ها برای کف پارکینگ یا زمین بازی استفاده می شود. هنگام استفاده از رنگ پلی اورتان، محل مورد نظر باید عاری از خاک و گرد و غبار باشد. قبل از استفاده از رنگ پلی اورتان، ناحیه مورد نظر باید عاری از هرگونه آلودگی باشد. در آن زمان ترک ها، خوردگی و تمام درزها باید با روکش مناسب تمیز شوند.

رنگ های به کار رفته در پلی یورتان های یک قسمتی از دوام کمتری نسبت به پلی یورتان های دو جزئی برخوردار هستند، بنابراین زمان خشک شدن سریعتر است. همچنین دمای پایین به سرعت و به شدت تغییر خواهد کرد. کفپوش پلی اورتان یک تکه بسیار بادوام است و به راحتی روی سطوحی مانند فلز و بتن قابل اجراست.

بزرگترین تولید کننده رزین پلی اورتان

از بزرگترین و مهم ترین شرکت های فعال در زمینه تولید رزین پلی یورتان می توان به شرکت Sir Mix Turkey که محصولات و لوازم جانبی مانند چسب کاشی و رزین اپوکسی را تولید می کند اشاره کرد.

قیمت رزین پلی اورتان

قیمت تمام شده رزین پلی یورتان در سیماب رزین نسبت به رزین اپوکسی ارزانتر است، بنابراین تقاضا برای این نوع رزین افزایش یافته است، اما با توجه به تغییرات اقتصادی در بازار، این نوع محصول نیز تغییر کرده و قیمت ثابتی ندارد.