سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

سوغات سبزوار

 

سوغات هر شهر بخشی از هویت و فرهنگ آن شهر محسوب می‌شود که با آشنایی با آن می‌توانید با آداب و رسوم و مردان آن منطقه آشنا شوید. بدون شک خرید سوغاتی برای خود و عزیزانمان، یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های هر سفر است. در سرزمینی که مهد فرهنگ و تمدن بوده و به شهر شعر و عرفان شهرت دارد، سوغاتی‌های بسیار متنوعی از انواع خوراکی‌ها و صنایع دستی وجود دارد که می‌تواند یاد و خاطره سفر شما را زنده نگه دارد. در ادامه مقاله به معرفی مهم‌ترین خوراکی‌ها و صنایع دستی سوغات سبزوار می‌پردازیم.

کلوچه زنجبیلی، معروف ترین سوغات سبزوار

یکی از معروف‌ترین و خوشمزه سوغات سبزوار که به راحتی می‌توانید آن را از شیرینی فروشی‌های شهر تهیه کنید، کلوچه زنجبیلی است. این کلوچه خوشمزه و لطیف با بافت نرم خود از ترکیب   آرد سبوس‌دار، بیکینگ پودر، روغن جامد، شکر، ماست، زنجبیل و تخم مرغ  تهیه می‌شود و طعم بسیار دلچسبی دارد و یکی از بهترین مکمل‌ها در کنار چای است. در هنگام سفر به سبزوار، خرید این کلوچه خوشمزه را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

تخمه ژاپنی

یکی دیگر از اصیل‌ترین و معروف‌ترین سوغات سبزوار تخمه ژاپنی بوده که با طعم خوب و لذیذ خود جزو محبوب‌ترین تخمه در میان ایرانیان شناخته می‌شود. جالب است بدانید این تخمه، تخم نوعی هندوانه است که قابل خوردن نیست که به آن هندوانه آجیلی نیز می‌گویند. شهر سبزوار یکی از مهم‌ترین صادر کنندگان این تخمه به سایر نقاط کشور و جهان است که حمل و نقل آن بسیار آسان بوده و گزینه‌ای بسیار مناسبی برای خرید سوغاتی از شهر سبزوار است.

محصولات نمدی

نمدمالی و محصولات نمدی یکی از زیباترین صنایع دستی و جزو شناخته شده‌ترین سوغات سبزوار بوده که توسط مردان و زنان هنرمند سبزواری تهیه می‌شود و قدمت آن به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد و هنوز هم در این شهر رایج است. از جمله محصولات نمدی که شما می‌توانید برای سوغاتی خریداری کنید، می‌توان به زیرانداز نمدی، شال نمدی، کلاه نمدی و کیف نمدی اشاره کرد که هرکدام دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بوده و نظر شما را به خودش جلب می‌کند.

گیوه دوزی

یکی از از قدیمی ترین پاپوش هایی که در ایران کاربرد بسیاری دارد، گیوه است. گیوه‌بافی یکی از مهم‌ترین صنایع دستی سبزوار شناخته شده و با استفاده از نخ‌های پشمی درست می‌شود. این گیوه‌ها دارای دو قسمت رویه و کفه بوده و کفه آن با استفاده از چوب ساخته می‌شود. گیوه دوری یکی از زیباترین سوغات سبزوار شناخته شده و می‌تواند هدیه‌ای ارزشمند برای دوستداران صنایع دستی و بزرگترهایمان باشد.

سخن آخر

سوغات سبزوار دارای تنوع بسیار بالایی بوده و شما می‌توانید با توجه به علاقه و سلیقه خودتان، هرکدام را که می‌خواهید تهیه کرده و به دوستان و عزیزان خود هدیه دهید. این سوغاتی‌های زیبا می‌تواند یادگاری بسیار چشم‌نوازی از سفر شما به سبزوار باشد. شما عزیزان می‌توانید این سوغاتی‌ها را از بازار سرپوشیده شهر، مراکز خرید و فروشگاه‌های صنایع دستی و مخصوص سوغات سبزوار تهیه کنید. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و در آینده‌ای نزدیک فرصتی فراهم شود تا بتوانید به این شهر زیبا سفر کنید. از اینکه تا انتها همراه ما بودید، بی‌نهایت سپاسگزاریم.