سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

مزایا و معایب همه این کامپیوتر ها را بررسی کنید


یک کامپیوتر All-in-One یا به اختصار AIO مانند یک لپ تاپ برای میز شماست. آنها واحدهای مستقل هستند. صفحه نمایش و تمامی سخت افزارهای پشت آن در یک بسته بندی باریک و براق قرار دارند. بسیاری از تولیدکنندگان محبوب مانند ASUS، Dell، Microsoft و Lenovo AiO HK را می‌سازند، اما می‌توانید ببینید که چرا همه آنها را به جای یک دسکتاپ استاندارد و یک مانیتور جداگانه می‌خواهید. در اینجا مزایا و معایب هر یک از این لیوان ها آورده شده است تا به شما در تصمیم گیری در مورد خرید نهایی کمک کند.

کامپیوتر همه کاره چیست؟

یک کامپیوتر همه کاره یا همه در یک و در نهایت کامپیوترهای AIO مناسب ترین سیستم برای هر نوع محل کار هستند. آنها در کار خود بسیار کارآمد هستند. آنها طراحی نازک و فشرده ای دارند و تقریباً تمام دستگاه های AIO دارای صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالا هستند. جزء اصلی یک دستگاه AIO مانیتور آن است، زیرا تمام تجهیزات جانبی یک کیس کامپیوتر رومیزی در مانیتور سیستم AIO فشرده شده است. بنابراین، مانیتور، ماوس و صفحه کلید سه جزء اصلی سخت افزاری هستند که در یک کامپیوتر همه کاره قابل مشاهده هستند. سیستم.

مزایای همه در یک چیست؟

اندازه جمع و جور

کامپیوترهای AIO از نظر طراحی بسیار باریک هستند و به دلیل اندازه جمع و جور خود می توانند در یک محیط تجاری با حداقل فضا قرار بگیرند. با پیشرفت علم و فناوری، اندازه مانیتور کامپیوتر AIO به طور مداوم در حال کاهش است.

صفحه نمایش عالی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مانیتور روی مونوبلاک نقش اصلی را ایفا می کند و مهمترین جزء مونوبلاک است. با همان مقدار پولی که سرمایه گذاری کرده اید، می توانید صفحه نمایش بزرگ تری را در رایانه های شخصی همه کاره نسبت به رایانه های رومیزی سنتی با همان پیکربندی دریافت کنید. اکثر دستگاه های آل این وان دارای صفحه نمایش با وضوح بالا هستند. مانیتورهای کامپیوتر ظرفیت بیشتری دارند و از مانیتورهای رومیزی یا لپ تاپ قدرتمندتر هستند.

دسترسی آسان به صفحه نمایش لمسی

اکثر سیستم های همه کاره قابلیت های صفحه نمایش لمسی را ارائه می دهند. این ویژگی واقعاً به کاربران در زمینه های مختلف کاری کمک می کند و قیمت چاپگرهای چندکاره صفحه لمسی در مقایسه با انواع دیگر بالا نیست.

انرژی خورشیدی

کامپیوتر All-in-one کم مصرف ترین کامپیوتر موجود در بازار است. دلیل آن این است که برای راه اندازی یک کامپیوتر همه کاره، فقط باید برق مانیتور را تامین کنید و کامپیوتر روشن می شود. برخلاف رایانه‌های رومیزی، یک AIO به چندین نقطه برق نیاز ندارد.

وب دوربین

شما می توانید به راحتی در همان کامپیوتر یک وب کم پیدا کنید که در عصر اینترنت و تماس های تصویری بسیار کاربردی است. اما در یک کامپیوتر رومیزی، شما باید یک وب کم را از بیرون متصل کنید، که برای آن باید هزینه اضافی بپردازید.

بدون اتصال

اتصال بی سیم یکی از امیدوارکننده ترین ویژگی های یک کامپیوتر همه کاره است. مانند لپ‌تاپ‌ها، اکثر رایانه‌های شخصی همه کاره دارای اتصال Wi-Fi داخلی و عملکرد بلوتوث هستند. این ویژگی ها تقریباً در همه رایانه های رومیزی در دسترس نیستند. با استفاده از این قابلیت می توان صفحه کلید یا ماوس بی سیم را به محصول متصل کرد.

بنابراین هیچ کابل USB قابل مشاهده ای بر روی کامپیوتر وجود نخواهد داشت که باعث جذابیت و منحصربفردتر شدن محصول می شود.

داخلی بلندگو

کامپیوترهای همه کاره دیجی چه دارای بلندگوهای داخلی هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، تمام اجزای آل این وان در مانیتور فشرده شده اند، بنابراین بلندگو نیز در مانیتور دستگاه تعبیه شده است. بلندگوها به اندازه یک سینمای خانگی یا نوار صوتی بلند نیستند. با این حال، هنگام استفاده از محصول در این زمان، آنها به راحتی برای کاربر قابل شنیدن هستند.

تلویزیون تیونر

برخی از آل این وان های پیشرفته مجهز به تیونر تلویزیون هستند. هنگام استفاده از این عملکرد، رایانه چند منظوره را می توان به عنوان تلویزیون یا رایانه شخصی استفاده کرد، اما لطفاً توجه داشته باشید که رایانه های چند منظوره مجهز به تیونر تلویزیون گران تر از سایر دستگاه های چندکاره هستند.

کابل کمتر

All-in-Computer محصولی بسیار جمع و جور است.مانیتور دارای تمام اجزای مورد نیاز برای استفاده است.از طرفی ماوس بی سیم، صفحه کلید، چاپگر، اسکنر و غیره را می توان با استفاده از یک دستگاه All-in-one متصل کرد. اتصال بیسیم.

بنابراین، کابل های کمتری برای اجرای یک دسکتاپ همه کاره نسبت به یک دسکتاپ معمولی مورد نیاز است

آسان برای حرکت در اطراف

رایانه های همه کاره دارای اندازه بسیار جمع و جور و لوازم جانبی خارجی و وزن سبک هستند. اما مثل لپ تاپ کار نمی کند.

معایب همه اینها چیست؟

محل

در مقایسه با رایانه های رومیزی سنتی، سیستم همه کاره گران تر است. با سرمایه گذاری همین مقدار پول می توان به راحتی یک دسکتاپ با پیکربندی بالاتر ساخت.

مشکل را حل کن

فرآیند تعمیر آل این وان به دلیل طراحی فشرده و باریک بسیار دشوار است. هر بار که نیاز دارید همه چیز را در یک رایانه تعمیر کنید، به یک متخصص نیاز دارید. اگر همه این طرفداران به روزتر باشند. روند تعمیر آنها گران تر و پیچیده تر می شود.

در دسترس بودن قطعات

هر زمان که شخصی بخواهد یک قسمت آسیب دیده رایانه را ارتقا یا جایگزین کند، در یافتن قسمت کامل با مشکل مواجه می شود. قطعات آل این وان به راحتی در بازار یا فروشگاه های اینترنتی موجود نیست و قطعات با قیمت های بسیار بالایی به فروش می رسند. . قیمت

برای بازی خیلی خوب نیست

یک دستگاه همه کاره برای اجرای بازی‌ها مناسب نیست، زیرا برای اجرای بازی‌های سطح بالا، یک کامپیوتر به فضای ذخیره‌سازی عظیم و ظرفیت رم با فرکانس پردازش بالا نیاز دارد که یک کامپیوتر همه‌کاره نمی‌تواند آن را ارائه دهد. اما می توان بازی های معمولی یا متوسط ??را انجام داد.

زندگی طولانی

طول عمر یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که در همه کامپیوترها مشترک است. از آنجایی که فرآیند طبقه بندی رایانه شخصی پیچیده و محدود به یک منطقه خاص است، آل این وان را نمی توان بیش از 3-5 سال استفاده کرد. تغییر تمام تنظیمات همه دستگاه ها در یکی که می توانیم روی دسکتاپ انجام دهیم امکان پذیر نیست. بنابراین، عمر تمام کامپیوترهای یک خوشه کمتر از عمر کامپیوترهای سنتی است.

مشخصات فنی

هنگامی که می خواهید از یک کامپیوتر همه کاره استفاده کنید، باید با نیازهای خاص دستگاه مقابله کنید. شما نمی توانید همان مقدار پول را برای یک دستگاه All-in-one با مشخصات دسکتاپ عالی دریافت کنید.

انتخاب محدود

وقتی یک کامپیوتر همه کاره می‌خرید، باید مصالحه کنید. یعنی دست شما برای انتخاب مدل های مختلف با کانفیگ های متنوع و دلخواه باز نیست. این بدان معناست که کاربران نمی توانند ظرفیت هارد دیسک، رم یا پردازنده را بر اساس نیاز خود انتخاب کنند. این شرکت ها محصولات خاصی دارند. آنها با برخی تنظیمات فشرده شدند. هر کس باید یکی از آنها را انتخاب کند. ما نمی توانیم آنها را پیکربندی یا ترکیب کنیم.

روبناهای

امکانات برای ارتقاء یک کامپیوتر همه کاره بسیار محدود است. فقط ظرفیت رم قابل تغییر است یا هارد دیسک قابل تعویض است. سایر مشخصات سیستم به هیچ وجه قابل تغییر نیستند.

تعداد سوراخ ها

تعداد پورت های ارائه شده توسط کل کامپیوتر کمتر از یک دسکتاپ معمولی است. دستگاه همه کاره با طراحی بسیار فشرده فضای کمی برای پورت ها دارد. بنابراین آنها نمی توانند پورت های دسکتاپ مانند را ارائه دهند.

این سقف

یک محصول بسیار متراکم و تخصصی، یک شوک خاص یا قطع برق خاص می تواند آسیب جدی به یک کامپیوتر وارد کند. بنابراین همیشه باید همه چیز به UPS متصل باشد تا از چنین خطراتی جلوگیری شود. برای جلوگیری از تعطیلی های خاص

همه در یک در مقابل دسکتاپ

خرید کامپیوتر رومیزی مزایای زیادی نسبت به خرید یک کامپیوتر همه کاره دارد. اکثر رایانه های همه کاره دارای CPU، درایو دیسک، رم و سایر اجزای طراحی شده برای لپ تاپ هستند. چنین معماری همه چیز را فشرده می کند اما عملکرد کلی سیستم را به خطر می اندازد. به طور کلی، این اجزای لپ تاپ به خوبی معیارهای دسکتاپ عمل نمی کنند. برای یک فرد معمولی، همه آنها به اندازه کافی سریع هستند، اما اگر یک گیمر رایانه شخصی هستید، از قدرت اضافی یک دسکتاپ بازی قدردانی خواهید کرد.

یکی دیگر از مشکلات همه رایانه ها عدم وجود گزینه های ارتقاء است. اگرچه اکثر کیس های کامپیوتر رومیزی را می توان برای نصب و جایگزینی قطعات باز کرد، اما همه سیستم ها طراحی بسته دارند. این رویکرد طراحی اغلب سیستم ها را به ارتقاء حافظه محدود می کند. با ظهور کانکتورهای خارجی پرسرعت مانند USB 3.0 و Thunderbolt، گزینه های ارتقای داخلی به اندازه گذشته مهم نیستند، اما برای برخی از اجزای GPU تفاوت ایجاد می کنند.

همه در یک مقایسه با لپ تاپ

یک دستگاه آل این وان Asus کوچکتر از یک رایانه رومیزی است، اما همچنان فضایی به اندازه میز را اشغال می کند. در عوض، لپ‌تاپ‌ها بین مکان‌ها حرکت می‌کنند و با باتری‌های خودشان تغذیه می‌شوند. این قابلیت حمل آنها را نسبت به همه چیز انعطاف پذیرتر می کند. از آنجایی که بسیاری از دستگاه‌های آل این وان از قطعات مشابه لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌کنند، سطوح عملکرد تا حد زیادی بین این دو نوع کامپیوتر یکسان است. تنها مزیت یک کامپیوتر همه کاره اندازه صفحه نمایش آن است. در حالی که دستگاه های همه کاره معمولاً دارای اندازه صفحه نمایش بین 20 تا 27 اینچ هستند، لپ تاپ ها هنوز فقط صفحه نمایش 17 اینچی و کوچکتر دارند.


سیستم‌های همه کاره قبلاً ارزان‌تر از لپ‌تاپ‌ها بودند، اما بازی تقریباً با پیشرفت‌های تکنولوژی تغییر کرده است. بسیاری از رایانه‌های لپ‌تاپ را می‌توان با قیمت‌های نسبتاً پایین پیدا کرد، اما یک سیستم همه‌کاره معمولی اکنون به عنوان یک کالای لوکس در نظر گرفته می‌شود و هزینه خرید آن بیشتر است.