سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

سالنهای زنانه

مزایا و معایب مدل مو چیست؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که به آرایشگری علاقه دارید و از ملاقات با افراد مختلف لذت می برید، پس می دانید که این شغل برای شما مناسب است.

سال هاست که مردم همیشه به زیبایی اهمیت زیادی می دهند، زیبایی و ظاهر هر فرد می تواند نشان دهنده شخصیت او باشد و تاثیر زیادی در روابط اجتماعی داشته باشد.

البته دلیل دیگری که افراد آرایش می کنند این است که عیوب مو یا صورت خود را بپوشانند و خود را زیباتر کنند.

آرایشگری هم علم است و هم هنر برای زیباتر جلوه دادن افراد. در واقع آرایش در لغت به معنای اضافه کردن است و تراش به معنای کم کردن است.

در کشور ما آراستگی خانم ها عمدتا مخصوص خانم هاست، اکثر آقایان موهای خود را می تراشند.

در سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس، آرایشگران معمولاً برش، حالت‌دهنده، رنگ مو، آرایش، کاشت ناخن، پدیکور، مانیکور و غیره را ارائه می‌دهند.

یک آرایشگر مرد عملکردهایی مانند برجسته کردن صورت، کوتاه کردن مو و حالت دادن را انجام می دهد.

حرفه آرایشگری در دنیا به یک علم تبدیل شده و اصول خاص خود را دارد. به عنوان مثال در مورد یک آرایشگر حرفه ای با تجربه، ویژگی های صورت مربوط به استخوان یا گوشت، نوع مو، اندازه، هندسه سر و سایر گزینه ها را در نظر بگیرید و سپس تصمیم بگیرید که چگونه موها را اصلاح کنید، اما در کشور ما ، جایی که بیشتر کارها غیرحرفه ای است، مشتری تعیین می کند که چه مدل مویی داشته باشد.

آشنایی با مدل مو:

برای آرایشگری می توانید در دوره های فنی موجود شرکت کنید یا نزد یک آرایشگر واجد شرایط کار آموزی کنید. برای انجام این کار، باید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشید و بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهید. شما باید خلاق باشید و از جدیدترین مدل ها، مدها و تکنیک ها آگاه باشید. طبق برخی مطالعات، آرایشگری شادترین حرفه در جهان است. البته در دراز مدت، طاسی می تواند مشکلاتی مانند کمردرد و پا درد ایجاد کند.

آرایشگری اغلب یک شغل تمام وقت است. در ایام خاصی از سال مانند ایام تعطیل، آرایشگران موظفند ساعات طولانی در شب و روزهای تعطیل کار کنند. بدیهی است افرادی که صاحب سالن ها و آرایشگاه های مخصوص به خود هستند تعیین ساعت کار را بر عهده دارند.

محل کار آرایشگاه در سالن ها و آرایشگاه های مختلف می باشد که باید شرایط خاصی داشته باشد و مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

در زیر اطلاعات بیشتر در مورد حرفه آرایشگری، اطلاعات کامل در مورد وظایف، مهارت ها و دانش مورد نیاز، اطلاعات مورد نیاز و نحوه ورود به این حرفه، فرصت های شغلی و بازار کار و درآمد مو را مشاهده خواهید کرد.

وظایف یک آرایشگر چیست؟

یک آرایشگر تازه کار باید کارهای زیر را انجام دهد:

مشتری پسند

موها و صورت مشتریان را بشویید

موهای کوتاه به چند روش ساده

تمام لوازم آرایش و موی خود را آماده کنید

نظافت مداوم سالن

جلسات منظم با مشتریان

شما مسئول هستید که با مشتری در مورد درخواست او صحبت کنید و به او توصیه های لازم برای بهبود آرایش و نظافت خود را بدهید.

به طور کلی، کار سالن های حرفه ای شامل:

1. کوتاه کردن و کوتاه کردن مو

2. رنگ کردن، فر کردن یا صاف کردن مو

3. نکاتی برای مشکلات پوست و مو

4. اصلاح ابرو و صورت

5. لایه برداری صورت، مراقبت از پوست و ناخن (در سالن بانوان)

6. رعایت کامل اصول بهداشت حرفه ای

7. مواد و ابزار لازم را برای آرایشگاه آماده کنید

در آرایشگاه های بزرگ، آرایشگاه ها بیشتر کارهای تخصصی انجام می دهند، مثلاً یک آرایشگر فقط موها را کوتاه می کند، دیگری آن ها را رنگ می کند. در آرایشگاه های کوچک معمولا یک یا دو آرایشگر تمام کارها را برای مشتریان انجام می دهند.

مهارت و دانش برای مدل مو لازم است

مهارت های عملی خوب

خلاقیت و ذوق هنری – مثلا آرایشگر باید در انتخاب محصول و رنگ مو با توجه به رنگ پوست و نوع چهره بهترین ها را به مشتری بدهد.

مهارت های ارتباطی عالی در جذب مشتری در این شغل مهم و موثر است.

ناتوانی در ارائه خدمات مناسب به مشتری

اطلاعات مد جدید

یادگیری روش های جدید

دانش خوب ایمنی و بهداشت

زیبایی ظاهر

مزایا و معایب مدل مو

یک کار بسیار محبوب

یکی از مزیت های آرایشگری این است که افراد معمولاً با انتخاب این حرفه علاقه خود را دنبال می کنند. این یک مزیت بزرگ برای بسیاری از آرایشگران جدید است. اگر شغل خسته کننده ای دارید یا آن را دوست ندارید، باید سراغ شغلی بروید که دوست دارید.

باید به کار خود عشق بورزید و خود را در آن نشان دهید وگرنه کار تبدیل به یک روتین می شود. برای یافتن دیدگاه جدیدی از زندگی با انجام کاری که به آن علاقه دارید زمان بگذارید.

به جای اینکه هر روز کارهایی را انجام دهید که دوست ندارید، کاری را انجام دهید که باعث خوشحالی و رضایت شما می شود.

شما بیشتر زندگی خود را کار می کنید و نمی توانید در 80 درصد مواقع ناراضی باشید.

به این فکر کنید که در حال حاضر چه احساسی نسبت به کار خود دارید. اگر شما را نگران می کند و شما را نگران می کند، پس جای اشتباهی را انتخاب کرده اید.

برنامه ریزی رودخانه

یکی از مزایای یک آرایشگر مستقل این است که می توانید در برنامه خود انعطاف پذیر باشید. شما باید تمام وقت خود را رها کنید و به این رشته بروید یا فقط وقت آزاد خود را به آرایشگری اختصاص دهید.

در بیشتر موارد، آرایشگران آزاد مسئول زمان و برنامه خود هستند. می توانید بر اساس شرایط شخصی خود برای مشتریان زمان بندی کنید یا زمانی که مشتریان در دسترس نیستند کارهای دیگری انجام دهید.

ورودی خوب

یکی از مزایای آرایشگری این است که اگر حرفه ای شوید و راه خود را بالا ببرید، می توانید درآمد زیادی کسب کنید. البته می توان گفت آرایشگری یکی از پردرآمدترین مشاغل است. پس اگر می خواهید در این زمینه فعالیت کنید، حتما سعی کنید بهترین باشید.

معایب آرایشگری

بودجه شروع نامشخص

مشاغل فرصتی برای کسب درآمد و آسایش زندگی ما فراهم می کند. البته در ابتدای کار آرایشگری، شغلی ندارید، اما ممکن است موانعی بر سر راه شما باشد. داشتن درآمد ثابت یک مزیت بزرگ است، زیرا می دانید چقدر پول دریافت خواهید کرد و چه زمانی آن را دریافت خواهید کرد.

یک آرایشگر تازه کار درآمدی متغیر و غیرقابل پیش بینی دارد. برای این منظور می توانید در سالن های زیبایی دیگر شروع به کار کنید. این شغل به شما امکان می دهد تا از آرایشگران حرفه ای تجربه و مهارت کسب کنید.

بازار خارجی اشباع شده است

امروزه وقتی به دنبال شغلی پردرآمد هستند، همه این شغل را می شناسند. به همین دلیل می بینیم که بازار از آرایشگری اشباع شده است. بنابراین، وقتی شروع به کار می کنید، ممکن است سهم زیادی از بازار را به دست نیاورید. زیرا دیر یا زود همکاران شما این کار را انجام می دهند و تعدادی از مشتریان را جذب می کنند.

خستگی مفرط از کار

کار مداوم انسان را خسته می کند. اما باید بدانید که چون رنگ کردن مو با ورزش بسیار خسته کننده است. به خصوص که دستان شما همیشه در حال خلق هنر هستند. پس اگر قصد ورود به این حوزه کاری را دارید، مقاومت بدنی خود را بسنجید.