سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

رابطه قد و وزن در انسان چیست؟


بسیاری از ما می دانیم که وزن بدن با رشد قد و قرص چاقی کل بدن و صورت  مرتبط است. اینکه آیا اضافه وزن باعث کوتاه‌تر به نظر رسیدن فرد می‌شود یا کاهش وزن به افزایش قد کمک می‌کند، همیشه بحثی در این زمینه بوده است.


واقعیت این است که اگر شما فقط چند پوند اضافه وزن دارید، از دست دادن آن وزن تفاوت چندانی در قد شما ایجاد نخواهد کرد. از سوی دیگر، کاهش وزن زیاد می تواند به جهات مختلف به افزایش قد شما کمک کند. در ادامه این مقاله از فرازطب به رابطه قد و وزن می پردازیم.

رابطه کاهش وزن و افزایش قد

برخی افراد معتقدند که کاهش وزن باعث افزایش قد بزرگسالان می شود. حتی کاهش وزن بیش از حد فقط سلامت شما را از بین می برد! اما اگر بین قد و وزن شما تفاوت زیادی وجود دارد، تفاوت در ورزش می تواند شما را قد بلندتر نشان دهد.

اگر اضافه وزن دارید، پس از کاهش چند پوندی مطمئناً متوجه تغییر وزن و ترکیب بدن خود خواهید شد. یکی از تغییرات آشکار کاهش چربی بدن است. این به بهبود سلامت کلی بدن شما کمک می کند و در نتیجه رشد استخوان را تسریع می کند که در نهایت منجر به افزایش قد می شود.

در واقع، کاهش وزن می تواند وضعیت شما را بهبود بخشد و فشار وارده بر مفاصل را کاهش دهد و شما را بلندتر نشان دهد. برای اینکه بفهمید چقدر باید وزن کم کنید، می توانید از ماشین حساب BMI برای محاسبه محدوده BMI مناسب برای هر فرد استفاده کنید.

رابطه افزایش وزن و قد

در حالی که کاهش وزن شما را بلندتر نشان نمی دهد، افزایش وزن می تواند شما را کوتاه تر نشان دهد. به یاد داشته باشید که افزایش وزن می تواند تاثیر مستقیمی بر قد شما داشته باشد! مطالعات نشان داده اند که چاقی می تواند به کاهش متابولیسم بدن و ساختار استخوان کمک کند. علاوه بر این، اضافه وزن منجر به پوکی استخوان در لگن، مفاصل و ستون فقرات می شود.

افزایش وزن معمولاً باعث کوتاهی قد نمی شود، اما اگر وزن شما عوارضی ایجاد کند که بر سلامت استخوان شما تأثیر بگذارد، ممکن است چند سانتی متر از قد خود کم کنید.

با این حال، افزایش وزن متوسط ??تأثیر مثبتی بر قد دارد. توده عضلانی به طور قابل توجهی به سلامت بدن انسان کمک می کند. بنابراین، بهترین راه برای افزایش قد، ماندن در محدوده وزنی سالم است که چرخه رشد بدن را بهبود می بخشد.

چاقی روی قد کودکان تاثیر می گذارد

متاسفانه چاقی دوران کودکی تاثیر منفی بر قد دارد. کودکان دارای اضافه وزن، تغییرات هورمونی مرتبط با چاقی بر رشد قد آنها تأثیر می گذارد. این کودکان کمتر می خوابند و بیشتر غذا می خورند. همه این عوامل می تواند منجر به رشد ناکافی استخوان شود که بر رشد قد تأثیر می گذارد. اگر کودکان در سنین پایین وزن غیرطبیعی پیدا کنند، ممکن است به دلیل تفاوت در قد و وزن، عقب ماندگی رشد را تجربه کنند.

علاوه بر این، کودکان چاق ممکن است به دلیل کاهش اندازه استخوان و افزایش چربی بدن، کاهش قد را تجربه کنند که ممکن است منجر به کاهش کیفیت و سلامت استخوان شود. رشد و نمو را کند می کند و می تواند عوارضی ایجاد کند که بر قد تأثیر می گذارد.

افزایش قد با روش ورزشی

افزایش قد ارتباط مستقیمی با حفظ تناسب اندام دارد. اگر بتوانید بدن خود را با ورزش و رژیم غذایی سالم حفظ کنید، رشد قد حتی پس از بلوغ نیز امکان پذیر است. روش دینامیک گروتلر یک روش کاملا طبیعی برای افزایش قد است. استفاده از این تکنیک محدودیت سنی ندارد و افزایش قد در حدود 2 تا 4 سانتی متر در ماه امکان پذیر است. توجه داشته باشید که حداقل افزایش قد با یک بسته حدود 10 سانتی متر است. زیرا در این روش تنها از تکنیک های موثر و طبیعی برای افزایش قد استفاده می شود.

تبلیغات زیادی در زمینه رشد قد وجود دارد، اما این روش ها معمولا شامل درمان دارویی و روش های آسیب زا هستند که باعث آسیب به بدن می شوند. اگر می خواهید در دوران پیری با اصلاح شکل ستون فقرات قد خود را افزایش دهید.

نتیجه

در این مقاله به بررسی رابطه بین رشد قد و وزن انسان پرداختیم و همچنین تاثیر کاهش یا افزایش وزن بر رشد قد را بررسی کردیم. کاهش وزن بیش از حد باعث می شود فرد بزرگتر به نظر برسد، اما برای سلامت کلی بدن مضر است. از طرفی افزایش وزن به دلیل فشاری که به ستون فقرات و استخوان ها وارد می کند، باعث تحلیل رفتن استخوان، فشرده شدن مهره ها و دیسک های بین مهره ای و کاهش حجم غضروف می شود.