سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

ویدئو کنفرانس چیست و چه انواعی دارد؟

 انواع مختلفی از سیستم های ویدئو کنفرانس برای استفاده شخصی یا عمومی تر در بازار وجود دارد. برای یافتن بهترین نرم افزار ویدئو کنفرانس بر اساس نیازهای کاری خود، باید با سیستم های مختلف ویدئو کنفرانس موجود در بازار آشنا باشید.

ویدئو کنفرانس و برنامه نویسی وب، مانند بسیاری از ابزارهای آموزش مجازی، نرم افزار برای اجرای دوره های از راه دور و آموزش آنلاین. امروزه آموزش آنلاین، کلاس های آنلاین و اپلیکیشن های تحت وب از ابزارهای مهم سیستم مدیریت یادگیری آنلاین هستند.

از جمله ابزارهایی که برای برگزاری جلسات آنلاین و همچنین آموزش مجازی و از راه دور استفاده می شود، ویدئو کنفرانس و وب کنفرانس است. در حال حاضر، ویدئو کنفرانس به طور گسترده برای جلسات آموزشی آنلاین و همچنین جلسات شبکه های تجاری مانند استخدام ویدئو کنفرانس استفاده می شود. کنفرانس وب نیز به دلیل کاهش هزینه ها مورد توجه قرار گرفته است.

انواع مختلفی از سیستم های ویدئو کنفرانس برای استفاده شخصی یا برای استفاده عمومی تر در بازار وجود دارد. برای یافتن بهترین نرم افزار ویدئو کنفرانس بر اساس نیازهای کاری خود، باید با سیستم های مختلف ویدئو کنفرانس موجود در بازار آشنا باشید.

انواع ویدئو کنفرانس

کارفرمایان برای انتخاب و خرید انواع ویدئو کنفرانس، باید متغیرهای زیادی را، از خدمات back-end گرفته تا نقاط پایانی مختلف، بررسی کنند. برای این منظور، آنها باید اصول و مبانی پشت فناوری خود را درک کنند، مانند انواع نقاط پایانی که کنفرانس ویدئویی می‌تواند داشته باشد و خدمات پشتیبان.

نقطه پایانی تجربه کاربر را فراهم می کند، در حالی که خدمات پس زمینه ارتباط بین نقطه پایانی و مدیریت مرکزی تجهیزات ویدئو کنفرانس را فراهم می کند. در زیر، انواع کنفرانس های ویدئویی ابتدا توسط نقاط پایانی و سپس توسط خدمات پشتیبان توضیح داده شده است.

انواع کنفرانس ویدئویی مبتنی بر نقطه پایانی

برنامه ویدیویی رومیزی

سیستم ویدئو کنفرانس رومیزی به عنوان یک نوع بسیار مهم از ویدئو کنفرانس در بین کارمندان و کارفرمایان بسیار محبوب است.

نقاط پایانی دسکتاپ برنامه‌های نرم‌افزاری یا رابط‌های مبتنی بر مرورگر هستند که دسترسی به پلتفرم‌های کنفرانس ویدیویی آنلاین را فراهم می‌کنند. معمولاً، این برنامه‌ها از دوربین‌های موجود و داخلی استفاده می‌کنند یا به دوربین‌های USB خارجی متصل می‌شوند. صدا بر اساس میکروفون داخلی و بلندگوها و دستگاه های متصل از طریق بلوتوث یا USB است. مشتریان مبتنی بر مرورگر می‌توانند از قابلیت‌های WebRTC بومی مرورگرهایی مانند Chrome و Firefox استفاده کنند یا به افزونه‌هایی برای پشتیبانی از کنفرانس ویدیویی نیاز داشته باشند.

برنامه های ویدیویی موبایل

برنامه های ویدیویی موبایلی به کاربران اجازه می دهد بدون توجه به موقعیت مکانی خود از طریق تلفن یا تبلت در کنفرانس های ویدئویی شرکت کنند.

سیستم مدیریت ویدئو

سیستم ویدئو کنفرانس اجرایی برای کامپیوترهای رومیزی بهینه شده است و به میزبانی وبینارها و ارائه ویدئو کنفرانس با کیفیت بالا از طریق برنامه های دسکتاپ و مرورگرها می پردازد. سیستم‌های عامل معمولاً شامل سخت‌افزارهایی هستند که کپسول‌سازی و کپسول‌زدایی را بهینه می‌کنند و سخت‌افزارهایی که وضوح تصویر بالاتر از تنظیمات دسکتاپ را پشتیبانی می‌کنند.

سیستم ویدئو کنفرانس اتاقی

ویدئوهای اتاقی پیکربندی‌های محدوده قیمت متفاوتی را ارائه می‌دهند که از اتاق‌های کنفرانس کوچک، متوسط ??و بزرگ پشتیبانی می‌کنند. ویژگی‌های معمول موجود عبارتند از پشتیبانی از چندین صفحه، امکان پخش محتوا از لپ‌تاپ یا دستگاه‌های تلفن همراه، و دوربین‌هایی که بر بلندگوهای فعال در اطراف اتاق تمرکز می‌کنند. ویژگی های صدا نیز متفاوت است. برخی از فروشندگان میکروفون‌هایی ارائه می‌کنند که می‌توانند نویز پس‌زمینه را حذف کنند یا سایر بهبودهای صوتی را ارائه دهند.

یک سیستم جامع ویدئو کنفرانس از راه دور

کنفرانس ویدیویی Telepresence یک جلسه زنده را شبیه سازی می کند. نمایشگرهای بزرگ روی دیوارها یا بالای میزهای کنفرانس افراد را در اندازه واقعی نشان می دهند. مبلمانی شبیه به کناری صدای جهت دار یک دوربین در سطح چشم شرکت کنندگان را نشان می دهد که پشت میز نشسته اند و به یکدیگر نگاه می کنند. برخی از سیستم های پیچیده حتی می توانند تصاویر سه بعدی و هولوگرافیک را با نمایشگرهای فراگیر ترکیب کنند تا تجربه ای فراگیر ایجاد کنند. به دلیل پیچیدگی مشکل، بسیاری از فروشندگانی که این تجهیزات را ارائه می دهند، پشتیبانی و خدمات مخابراتی را مستقیماً یا از طریق شرکا یا فروشندگان ارائه می دهند. در میان انواع مختلف ویدئو کنفرانس، ویدئو کنفرانس از راه دور گران ترین گزینه است.

واحدهای کنترل چند منظوره سخت افزاری

واحدهای کنترل چند منظوره سخت افزاری (MCU) معمولاً سرورهای رومیزی هستند که اتصال بین نقاط پایانی کنفرانس ویدیویی را فراهم می کنند. MCU ها پروتکل های مختلف کپسوله سازی و انتقال سیگنال را ارائه می دهند.

انواع ویدئو کنفرانس بر اساس خدمات سرور

ویدئو کنفرانس فرلیچر با استفاده از نرم افزار MCU

MCU های نرم افزاری یا روترهای ویدئویی عملکرد MCU های سخت افزاری را تکرار می کنند، اما این کار را در نرم افزارهای آموزشی مجازی انجام می دهند. این معمولاً در محیط‌هایی که تمام نقاط پایانی از مجموعه استانداردهای مشترکی مانند سیگنال‌دهی SIP و کپسوله‌سازی ویدیوی H.264 پشتیبانی می‌کنند، بهترین کار را انجام می‌دهد.

کنفرانس ویدیویی با اتاق جلسه مجازی ابری (VMR).

اتاق های جلسه مجازی ابری (VMR) خدمات اشتراکی را ارائه می دهند که جایگزین نیاز به منابع وب یا نرم افزار مجازی می شود. VMR ها اغلب قابلیت همکاری بین سیستم های فروشنده و محیط های باز را فراهم می کنند و ممکن است یک رابط Meet Me را ارائه دهند که در آن نقاط پایانی می توانند به اتاق های جلسه متصل شوند.

خدمات ویدئو کنفرانس و مدیریت

خدمات مدیریت به طور معمول توسط ارائه دهندگان خدمات VMR ابری و خدمات نقطه پایانی مدیریت شده ارائه می شود و اطلاعاتی مانند استفاده، موجودی نهایی، کنترل نسخه نرم افزار، مدیریت ارتقاء و اجرای خط مشی را ارائه می دهد. اگر می‌خواهید انواع خدمات کنفرانس ویدیویی مبتنی بر ابر را ارزیابی کنید، حتماً تمام محدودیت‌های امنیتی را بررسی کرده و از گروه‌های مدیریت ریسک نظر مثبت بگیرید.

ویدئو کنفرانس با خدمات اضافی

سایر خدمات بازخورد شامل قابلیت همکاری بین پلتفرم های قدیمی و جدید، ایمن سازی شرکت کنندگان خارجی و یکپارچه سازی سیستم های اتاق با سیستم های دسکتاپ و موبایل است.

قبل از در نظر گرفتن نوع خاصی از ارائه دهنده کنفرانس ویدئویی، باید در نظر بگیرید که چقدر می خواهید هزینه کنید. هزینه‌ها نیز می‌تواند تحت تأثیر الزامات کیفیت ویدیوی شما باشد، و طراحی شبکه شما ممکن است نیاز داشته باشد با هر تغییری با سیستم کنفرانس ویدیویی شما سازگار شود.

10 مورد برای انتخاب نرم افزار ویدئو کنفرانس در بین انواع ویدئو کنفرانس

کنفرانس ویدئویی در حال حاضر دستخوش تغییرات عمده ای شده است زیرا گزینه های مبتنی بر ابر همچنان بر صنعت تأثیر می گذارند. این لیست 10 امتیازی برای انتخاب ویدئو کنفرانس می تواند به خریداران در ارزیابی محصولات نوظهور کمک کند.

شرکت ها هنگام خرید محصولات ویدئو کنفرانس باید چندین فاکتور را در نظر بگیرند. برخی از ملاحظات مهم عبارتند از یافتن ترکیب مناسبی از قطعات سخت افزاری و نرم افزاری، سازگاری با سایر محصولات کنفرانس ویدئویی و ثبات مالی برخی تولیدکنندگان خاص.

علاوه بر این، هنگام ارزیابی محصولات ویدئو کنفرانس، شرکت ها باید مقیاس پذیری، سهولت استفاده و البته هزینه این فناوری را نیز ارزیابی کنند. شرکت ها همچنین باید تعیین کنند که چگونه محصول کنفرانس ویدیویی مورد نظر در برنامه های ارتباطی بزرگتر و برنامه های تجاری فعلی آنها قرار می گیرد.