سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

علت داغ نبودن گیربکس اتوماتیک را بررسی کنید


پرس های اتوماتیک امروزه یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی در دنیا هستند و در صورت استفاده نادرست می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند. یک مشکل رایج که به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد، گرم نشدن پرس خودکار است. این شکست فقط یک شکست نیست، شما باید بعد از دیدن آن را برطرف کنید. در غیر این صورت به دلیل نقص بیشتر هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. بنابراین اگر با اقدامات مختلف مشکل گرم نشدن پرس اتوماتیک حل نشد در ادامه این گزارش از آریاباکر دلایل گرم نشدن پرس اتوماتیک را معرفی خواهیم کرد. لطفا به بتا سرویس بپیوندید.

مخزن آب پرس اتوماتیک خالی است

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید میزان آب مخزن آب خودرو است. زیرا بسیار مهم است که فلز بیش از حد گرم نشود. بنابراین اگر بنا به دلایلی باک بنزین خودرو آب کافی نداشته باشد گرم نمی شود و حتی اگر موتور خودرو گرم نشود آسیب جدی به آن وارد می شود. بنابراین، قبل از استفاده از دستگاه باید هر بار مقدار آب موجود در مخزن را بررسی کنید.

آب مناسب برای اتوپرس

سوالی که اکثر ما هنگام استفاده از اتو پرس می توانیم از خود بپرسیم این است که کدام آب برای اتوپرس مناسب است؟ به گفته متخصصان این حوزه، برای طول عمر زیاد اتوپرس بهتر است فقط از آب مقطر استفاده شود.

آیا می توان از آب لوله کشی برای مخازن فشار خودکار استفاده کرد؟

امکان استفاده از آب لوله کشی برای مخزن فشار اتوماتیک وجود دارد اما فقط در یک حالت! آب لوله کشی را در ظرفی بریزید و بگذارید 30 دقیقه بماند تا رسوب در آب ایجاد شود. سپس آب را به آرامی داخل مخزن فشار آهن بریزید.

به یاد داشته باشید که  در تعمیر اتوپرس پس از هر بار استفاده از فشار خودکار، حتما آب را داخل مخزن بریزید و اجازه ندهید آب در آن نشسته شود. زیرا ممکن است باعث یخ زدن دستگاه شود.


خطای کابل اتصال فشار خودکار

با استفاده مکرر و طولانی مدت از تجهیزات چاپ اتوماتیک و عدم نگهداری مناسب، ممکن است کابل چاپ اتوماتیک بسوزد یا پاره شود که مستقیماً باعث خرابی های زیادی می شود که یکی از آنها گرمایش است. استفاده در چنین مواقعی به گفته کارشناسان مقداری کابل (قسمت آسیب دیده) با دو شاخه جدید قطع و تعمیر می شود. اما اگر این مشکل ادامه داشت، کل قسمت کابل باید توسط تکنسین تعمیر لوازم خانگی تعویض شود.

اگر گارانتی دارید، می توانید به مغازه پرس خودکار یا اتوپرس فروشی مراجعه کنید.

سوزاندن عنصر؛ یکی از دلایل گرم نشدن پرس اتو

در صورتی که مشکل گرم نشدن پرس اتوماتیک شما به روش فوق حل نشد، ممکن است المنت پرس اتوماتیک آسیب دیده باشد.

چگونه متوجه می شوید که باتری دستگاه شما سوخته یا نیمه سوخته است؟

قبل از پاسخ به این سوال باید گفت که وظیفه اصلی المنت گرم کردن پرس اتوماتیک است. اگر دستگاه را چندین بار امتحان کنید و متوجه شدید که پرس خودکار گرم نمی شود یا کمی گرم می شود. این نشانه یک مشکل است. یک عنصر است. برای حل این مشکل، عنصر باید جایگزین شود. در گروه آریابهکار؛ ما المان های اتو پرس برندهای مختلف را با گارانتی معتبر 90 روزه تعویض می کنیم. با کارشناسان ما تماس بگیرید؛ با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

خرابی ترموستات باعث گرم نشدن مجله می شود

وظیفه اصلی و مهم ترموستات در پرس اتوماتیک کنترل دمای دستگاه است که برای کنترل دما در پرس اتوماتیک می توانید با استفاده از دکمه های روی دستگاه آن را کم یا زیاد کنید. اما در هنگام استفاده نادرست از این قطعه ممکن است آسیب ببینند. بنابراین از آنجایی که شما با این مشکل مواجه هستید، هر بار که دما را تنظیم می کنید، متوجه می شوید که دما به هیچ وجه تغییر نمی کند.

تعمیر ترموستات پرس خودکار

در صورت خراب شدن ترموستات اتوپرس بدون شک تمامی عملکردهای تجهیزات شما بیهوده خواهد بود و کنترل چندانی روی دمای تجهیزات نخواهید داشت. اما این نوع مشکل بر اساس تعمیر ترموستات پرس خودکار حل نمی شود و باید آن را تغییر دهید.

خرابی برد الکترونیکی اتوپرس; این به این دلیل است که پرس اتو گرم نمی شود

یکی از مهم ترین دلایل نسوختن گیرنده اتوماتیک خرابی برد برق شیردوش اتوماتیک است، این وضعیت اغلب اتفاق می افتد. برد پاور قطعه ای حساس و آسیب پذیر است که در اثر نوسانات برق یا استفاده طولانی مدت از دستگاه ممکن است آسیب ببیند.

عملکرد برد الکترونیکی اتوپرس چیست؟

کارت الکترونیکی در اتوپرس وظیفه تامین ولتاژ دستگاه را دارد و در صورت آسیب دیدن این قطعه به هر دلیلی باعث اختلال در کار می شود. بنابراین، در صورت مشاهده نقص در این قسمت، توصیه می شود آن را بازیابی کنید.

جلوگیری از شکست میدان الکتریکی پرس خودکار

برای جلوگیری از خرابی بردهای الکترونیکی باید یک سری موارد رایج و مهم را رعایت کنید که عبارتند از:

از محافظ برق مناسب استفاده کنید

از دستگاه برای مدت طولانی استفاده نکنید

ته نشینی صفحات فیلتر و اتوپرس

یکی دیگر از مشکلات رایج گرمایش بیش از حد پرس خودکار، فیلتر پرس خودکار و رسوب صفحه است که اغلب به دلیل استفاده از آب نامناسب در دستگاه ایجاد می شود. اما در صورت بروز مشکل در این قطعه، فرآیند انتقال حرارت به صفحات اتوماتیک پرس به طور کامل انجام نمی شود و در صورت عدم رسیدگی به این مشکل در نهایت می تواند منجر به مسدود شدن صفحات اتوماتیک پرس شود. اگر فیلتر اتوپرس باقی بماند، نمی توان آن را تمیز کرد و باید تعویض شود.

چگونه رسوبات پرس آهن را رفع کنیم؟

برای از بین بردن رسوبات روی میزها بهتر است از مخلوط سرکه و آب استفاده کنید. برای این کار، زیره چاپ را با یک پارچه تمیز آغشته به سرکه و آب چند دقیقه پاک کنید. لطفاً توجه داشته باشید که هنگام تمیز کردن چاپگر، حتما دستگاه را از منبع تغذیه جدا کنید.

تعویض خودکار پمپ؛ دلیل گرم نکردن پرس اتو

دستگاه شما به یک پمپ برای تبدیل آب مخزن پرس اتوماتیک به بخار نیاز دارد. به همین دلیل تمامی دستگاه های چاپ اتوماتیک دارای پمپ هستند و بدون پمپ قطعا فرآیند اصلی این دستگاه انجام نخواهد شد. به این معنی که پمپ وظیفه انتقال آب از مخزن را بر عهده دارد و در صورت خرابی، صدا به طور کامل قطع می شود. به همین دلیل اگر متوجه شدید که صدای پمپ قطع شده است قطعا خرابی پمپ خود پرایمینگ است. برای تعویض پمپ پرس خودکار با کارشناسان ما در آریابهکار تماس بگیرید.

تنظیمات چاپ خودکار را کنترل کنید

معمولا دکمه های مربوط به تنظیمات پرس خودکار نزدیک به اهرم فشار خودکار قرار می گیرند و می توانید از این دکمه ها برای تغییر تنظیمات یا حتی تغییر دمای دستگاه استفاده کنید. اگر به همین دلیل در آخرین استفاده از Auto Press برخی از تنظیمات دستگاه را تغییر دادید و اکنون متوجه شدید که Auto Press گرم نمی شود، مطمئناً مشکل از تنظیمات Auto Press است. بنابراین بهتر است از طریق دفترچه راهنمای دستگاه تنظیمات را به تنظیمات اصلی تغییر دهید. اما اگر قادر به تغییر آن نیستید، می توانید با نماینده Auto Press تماس بگیرید.

خرابی سوپاپ برقی موتور

یکی از مهمترین قطعات در پرس اتوماتیک شیر برقی است که نقش بسیار مهمی در گرم کردن پرس اتوماتیک دارد. همانطور که از نام این قطعه پیداست، یک قطعه مکانیکی است و وظیفه آن کنترل جریان بخار یا آب در اطراف تجهیزات می باشد. بنابراین این قطعه به آب متصل می شود و به مرور زمان شاهد از بین رفتن شیر برقی هستیم که می تواند عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد. معمولا شیر برقی توسط متخصص تعمیر یا تعویض می شود.

چگونه بفهمیم که شیر برقی آسیب دیده است؟

یک شیر برقی در شرایط مختلف ممکن است خراب شود. اما یکی از دلایل اصلی شکست آن رسوب گذاری است و با وقوع رسوب، آب مانند قبل از حرکت باز می ایستد. در این مرحله، با وجود اینکه بخاری از دستگاه خارج نمی شود، ممکن است صدای «کلیک» را از چاپگر خودکار بشنوید. در این مواقع باید شیر برقی چاپگر اتوماتیک را از طریق شرکت تعمیرات چاپگر اتوماتیک تعویض کنید. یعنی با خاموش شدن شیر برقی پرس اتوماتیک آب بدون بخار از کف خارج می شود.