سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

همه چیز در مورد لیزر بیهوشی بدن; انواع تجهیزات، مزایا، مشکلات و


اگر از کوتاه کردن موهای زائد بدن خود با اپیلاتور ژیلت یا در خانه راضی نیستید، احتمالاً استفاده از لیزر برای از بین بردن این موها گزینه جذابی برای شما باشد. به طور کلی فرآیند لیزر موهای زائد بدن یکی از رایج ترین روش های اصلاح است که در آن از نور لیزر با شدت مناسب استفاده می شود. در طی این درمان، نور لیزر به فولیکول های مو ساطع می شود، سپس رنگدانه های فولیکول ها نور را جذب می کنند و مو تقریباً از بین می رود. در واقع افزایش دما در ریشه مو است که باعث از بین رفتن فولیکول می شود. سپس پس از از بین رفتن فولیکول توسط تابش لیزر، رشد مو متوقف شده و پس از حدود 1 تا 2 هفته، موها می ریزند. اما در بحث موهای ناخواسته، همیشه جوانب و سوالاتی وجود دارد که در این مقاله برترین پزشک قصد بررسی آن ها را داریم.

فرآیند لیزر موهای زائد بدن چیست؟

برای کوتاه کردن موهای بدن، ابتدا فرد باید موهای خود را چند میلی متر بالاتر از سطح پوست کوتاه کند. پس از آن و مراجعه به کلینیک مورد نظر، اپراتور معمولاً 30-20 دقیقه قبل از لیزر مو از بی حسی موضعی استفاده می کند. استفاده از بی حس کننده موضعی باعث کاهش درد ناشی از لیزر موهای زائد می شود. در این مورد باید توجه داشت که به طور کلی تنظیمات دستگاه لیزر در کلینیک لیزر مو غرب تهران بر اساس رنگ، ضخامت پوست و مو و محل رشد موهای ناخواسته انجام می شود.


در مرحله بعد، تکنسین به آرامی به ناحیه مورد نظر ضربه می زند و برای چند دقیقه آن ناحیه را بررسی می کند تا مطمئن شود که تنظیمات به طور مطلوب برای فرد کار می کنند و هیچ واکنش مرتبط با حساسیت در بدن فرد وجود ندارد. هنگامی که نتایج نگران کننده ای به دست نیامد، اپراتور عمل را آغاز می کند، پس از آن ممکن است به شما کمپرس یخ، کرم های ضد التهابی یا لوسیون برای کاهش ناراحتی، سوزش یا درد داده شود. لیزر موهای زائد معمولاً به مدت چهار تا شش هفته انجام می شود تا زمانی که رشد مو متوقف شود. جالب است بدانید که موهای بدن ما یک چرخه مداوم رشد و استراحت دارند. بنابراین، هنگامی که فولیکول مو در مرحله استراحت در طول لیزر مو است، اشعه لیزر بر آن تأثیر نمی گذارد. به همین دلیل چندین جلسه لیزر درمانی در فواصل زمانی مشخص برای از بین بردن تمام موها ضروری است.

لیزر موهای زائد معمولاً به مدت چهار تا شش هفته تا زمانی که رشد مو متوقف شود تجویز می شود.

اگر قرار است لیزر موهای زائد را انجام دهید، باید از انجماد یا الکترولیز به مدت شش هفته قبل از درمان خودداری کنید. به دلیل چنین فرآیندهایی می توان بر روی ریشه موهای لیزر تمرکز کرد و اثر لیزر را کاهش داد. شش هفته قبل و بعد از لیزر درمانی، باید از نور خورشید نیز دوری کنید، زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید مزایای لیزر موهای زائد را کاهش می دهد و خطر عوارض بعد از درمان را افزایش می دهد.

مزایای لیزر موهای زائد بدن

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت، پاها، چانه، پشت، بازوها، زیر بغل، خط بیکینی و سایر نواحی بدن یا به عبارتی کل بدن کاملا موثر و کارآمد است. در واقع استفاده از این دستگاه ها با مزایایی همراه است که معمولاً شامل موارد زیر می شود.

دقت بالا: جالب است بدانید که با استفاده از لیزر می توانید موهای تیره و پرپشت خود را به صورت انتخابی و با دقت بالا هدف قرار دهید تا پوست اطراف آن ناحیه به هیچ وجه آسیب نبیند.

سرعت کارایی بالا: هر پالس لیزر معمولاً فقط کسری از ثانیه طول می کشد تا موهای زائد از بین برود. و می توانید از آن برای از بین بردن تعداد زیادی مو به یکباره استفاده کنید. به عبارت دیگر دستگاه لیزر می تواند ناحیه ای به اندازه یک مربع را در هر ثانیه اصلاح کند. نواحی کوچک و ظریف مانند لب بالایی را می توان در کمتر از یک دقیقه ثابت کرد، در حالی که نواحی بزرگتر مانند پشت یا ران را می توان در کمتر از یک دقیقه ترمیم کرد. ممکن است تا 1 ساعت طول بکشد.

خلاصه: اکثر افرادی که تحت لیزر درمانی قرار می گیرند، پس از به طور متوسط ??سه تا هفت درمان، رشد موهای ناخواسته را تجربه نمی کنند!

هیچ محدودیتی برای عمل وجود ندارد: با استفاده از دستگاه لیزر هیچ محدودیتی برای از بین بردن موهای ناخواسته در هر قسمت از بدن وجود ندارد. به دلیل انواع مختلف دستگاه های لیزر و درمان های مختلف، می توانید موهای زائد را از هر جایی پاک کنید. همچنین خطر عوارض ناشی از لیزر موهای زائد در نواحی حساس مانند ناحیه بیکینی یا صورت بیش از هر موضوع دیگری نیست و همانطور که در زیر مشاهده می شود، زیاد نیست.

عوارض لیزر موهای زائد

پس از 1-2 روز پس از لیزر موهای زائد، پوست ناحیه تحت درمان مانند آفتاب سوختگی به نظر می رسد. در این راستا استفاده از کمپرس سرد و مرطوب به بهبود سریعتر پوست کمک می کند. پس از این، و برای یک ماه آینده، موهای تحت درمان می ریزند. بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از تغییر رنگ موقت پوست در ناحیه لیزر توصیه می شود. تاول معمولا در پوست لیزر نادر است، اما افرادی که پوست تیره‌تری دارند بیشتر در معرض تاول هستند. سایر عوارض جانبی بالقوه مانند تورم پوست، قرمزی و جای زخم برای لیزر درمانی در قسمت‌های مختلف بدن رایج و کاملاً طبیعی هستند.

آیا نوع دستگاه لیزر موهای زائد اهمیتی دارد؟

لیزر صورت

بله، نوع دستگاه لیزری که برای این کار استفاده می‌شود مهم است و بر اثربخشی درمان و احتمال تجربه عوارض جانبی مانند کاهش خطر آسیب به سلول‌هایی که ملانین (رنگدانه اصلی پوست و مو) را تولید می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. ساخته شده در سلول های ملانوسیت). با توجه به این اصل پیشنهاد می شود افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند از لیزر IPL، لیزر الکساندرایت یا لیزر دایود استفاده کنند. افرادی که پوست تیره و موهای تیره تر از پوست دارند می توانند از لیزر Nd:YAG یا دایود و افرادی که موهای روشن تری دارند می توانند از لیزر دایود استفاده کنند.

به یاد داشته باشید که انرژی لیزر و پالس های کوتاه متناسب با نوع پوست شما هستند تا از آسیب ناخواسته بافت جلوگیری کنند. همچنین، برخی از سیستم‌های لیزر بر روی نواحی خاصی از بدن بهتر از سایرین عمل می‌کنند، بنابراین بهتر است قبل از اقدام به لیزر موهای زائد صورت و بدن، نوع پوست، نوع مو، ترجیحات درمانی و ناحیه‌ای که باید تحت درمان قرار گیرد، بدانید. ، با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.

لیزر تمام بدن چیست و چقدر طول می کشد؟

لیزر تمام بدن به عنوان یک روش سریع، آسان، ایمن و موثر برای از بین بردن موهای زائد از کل بدن و اصلاح موهای زائد بدن شناخته می شود. مدت زمان لیزر کل بدن با توجه به عوامل مختلفی از جمله میزان و میزان موهای بدن، سطح هورمون هر فرد، رنگ مو و پوست متفاوت است. اما به طور متوسط، ریزش مو در شش تا هشت جلسه 45 دقیقه ای با فاصله بین جلسات حدود شش تا هشت هفته پیگیری می شود.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بدن و صورت

امروزه استفاده از دستگاه کلاریتی یکی از گزینه های طلایی در لیزر موهای زائد بدن است زیرا می توان از آن برای اصلاح انواع پوست و مو استفاده کرد. جالب است بدانید که لیزر کلاریتی دارای یک پلتفرم با طول موج دوگانه است که به طور موثر این دو طول موج (755 نانومتر پالس بلند الکساندریت و ND-YAG با طول موج 1064 نانومتر) را با هم ترکیب می کند و همچنین موهای زائد را از بین می برد. مواد زائد مرتبط را از بین می برد، رنگدانه ها و ضایعات عروقی را در انواع پوست از بین می برد. اما ممکن است این نوع تجهیزات لیزری در مرکز درمانی که باز می کنید موجود نباشد. بنابراین توصیه می کنیم قبل از مراجعه، نوع و برند تجهیزات مورد استفاده مرکز درمان و همچنین عمق نفوذ و عرض شات های لیزر را بررسی کنید.

در این صورت ممکن است برخی کارشناسان بگویند لیزر دایود برای پوست‌های تیره یا افراد خاورمیانه انتخاب بهتری نسبت به ND Yag است، اما باید توجه داشته باشید که تفاوت این دو دستگاه بی‌فایده است. دستگاه های لیزر دایود می توانند عوارض جانبی بیشتری نسبت به Nd: Yag داشته باشند و تجربه بسیار دردناکی را در طول درمان ارائه دهند. به همین دلیل تاکید این مقاله این است که در چنین مواقعی سعی کنید از دستگاه ND Yag با طول موج 1064 نانومتر استفاده کنید. همچنین برای انتخاب وسیله ای متناسب با نیاز خود، خوب است نکات زیر را به خاطر بسپارید:

اندازه ناحیه درمان: با افزایش اندازه ناحیه مورد نظر برای درمان، درصد کمتری از انرژی لیزر به خارج از ناحیه درمان منتقل می شود. چنین عواملی نه تنها طول دوره درمان را سرعت می بخشد، بلکه عمق نفوذ را نیز افزایش می دهد و امکان تنظیم قدرت دستگاه را به حالت کم مصرف و شرایط ایمن می دهد.

سیستم خنک کننده: یک سیستم خنک کننده موثر می تواند نیاز به استفاده از یخ روی پوست را در طول درمان کاهش دهد. این به نوبه خود می تواند عوارض جانبی متعددی را برای کاربر ایجاد کند.