سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

آخرین تغییرات در آزمون آیلتس (آیلتس) + جزئیات


به گزارش بخش اجتماعی  مجله پارت نیوز. آیلتس مخفف عبارت International English Language Testing System است. آیلتس یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که با مشارکت دانشگاه کمبریج، کنسولگری بریتانیا و سازمان IDP در استرالیا برگزار می شود و توانایی افراد را در استفاده از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آموزشی نشان می دهد. در این گزارش به آخرین تغییرات در برگزاری آزمون آیلتس می پردازیم.

هزینه آزمون آیلتس در سال 1402

هزینه آزمون آیلتس در سال 2023 بین 245 تا 255 دلار است.

آزمون آیلتس چند بار در سال برگزار می شود؟

آزمون آیلتس 4 بار در ماه و 48 بار در سال برگزار می شود.

ثبت نام آزمون آیلتس به صورت اینترنتی و با مراجعه به سامانه ای به نام my.ieltssentials.com برای هر متقاضی و داوطلب جهت اخذ مدرک آیلتس انجام می شود. این سازمان همچنین ثبت نام و برگزاری آزمون های آیلتس را در موسسات دارای مجوز خاص ارائه می دهد.

داوطلب برای شرکت در آزمون باید کارت ملی یا پاسپورت داشته باشد و هزینه آزمون را پرداخت کند. و از دو ماه قبل در آزمون ثبت نام کنید. در برخی از مراکز آزمون آیلتس متقاضیان باید بالای 16 سال سن داشته باشند.

انواع آزمون آیلتس

آیلتس آکادمیک: این آزمون برای کسانی که می خواهند در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل یا کار کنند مناسب است.

آیلتس جنرال: آیلتس جنرال برای کسانی است که می خواهند انگلیسی را برای کارهای روزمره یاد بگیرند.

IELTS Life Skills: این آزمون مربوط به مهارت های رایتینگ و ریدینگ متقاضی نیست و تنها از دو قسمت شنیداری و گفتاری تشکیل شده است و نمره A1 یا B1 تعیین می شود و نمره ای برای آزمون در نظر گرفته نمی شود. داده نمی شود و برای افرادی که می خواهند خانواده خود در انگلستان زندگی کنند مناسب است.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس از چهار بخش Listening - Reading - Writing تشکیل شده است.

بگو بگو. بخش های مختلف آزمون در یک روز و مصاحبه یک هفته قبل یا بعد از آزمون کتبی برگزار می شود.

سطح آزمون آیلتس چقدر است؟

قسمت اول: این قسمت یک آزمون کتبی است و مهارت شنیداری، خواندن و نوشتن دانش آموزان را می سنجد و تکمیل آن دو ساعت و چهل دقیقه زمان می برد.

مرحله دوم: این قسمت از آزمون آیلتس، مرحله اسپیکینگ است که مهارت گفتاری داوطلبان به زبان انگلیسی را ارزیابی می کند.

در آزمون آیلتس نمره قبولی یا مردودی وجود ندارد و نتایج آزمون آیلتس نمره داوطلب را در هر مهارت و نمره کلی از 9 را مشخص می کند. در آزمون آیلتس نمره کل داوطلب با نتیجه آزمون مشخص می شود. میانگین نمرات چهار مهارت است.

در سطح صفر داوطلب اطلاعات قابل ارزیابی ندارد و پایین ترین سطح آیلتس را دارد. در سطح 9 داوطلب دارای مهارت های زبانی دقیق، صحیح و روان با درک کامل است که بالاترین سطح می باشد. سطح 5 معمولا یک نمره متوسط ??است و سطح 6 یا بالاتر خوب در نظر گرفته می شود. برای ورود داوطلب به کمبریج، آکسفورد و هاروارد، نمره آزمون آیلتس باید حداقل سطح 7 باشد، زیرا در سطح 7 داوطلب به نمره کامل در مهارت زبان عملکردی دست می یابد.

آیا کسر آیلتس؟

نتایج آزمون آیلتس به معنای عدم انتشار نتایج و تاخیر در 13 روز تعیین شده برای انتشار نتایج آزمون آیلتس است. یکی از دلایل ماندگاری در آیلتس ناهماهنگی است. نمره در چهار مهارت آزمون. ممکن است سوالاتی در مورد نحوه برگزاری آزمون آیلتس و تقلب ایجاد کند.

آزمون آیلتس چه مدت اعتبار دارد؟

گواهینامه آزمون بین المللی زبان انگلیسی دارای وضعیت موقت و دائمی است. اعتبار گواهینامه آزمون آیلتس موقت بوده و اعتبار آن 2 سال است یعنی بعد از 2 سال باطل می شود و در صورتی که متقاضی بخواهد از گواهینامه آزمون آیلتس برای مهاجرت استفاده کند باید مجددا شرکت کرده و آزمون را اخذ کند. که باید انجام شود گواهی جدید.

آزمون آیلتس در ایران توسط موسسه IDP و سایر موسسات در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می شود.

همچنین امکان اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس وجود دارد، هر داوطلب می تواند ظرف مدت شش هفته از روز آزمون با استرداد هزینه آزمون و اعلام اعتراض خود در این خصوص، فرم اعتراض خود را تکمیل کند. در صورت تایید اعتراض، این مبلغ به وی مسترد می شود در غیر این صورت هزینه مسترد نخواهد شد.