سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

بهترین کارخانه قطعات فولادی: انتخاب هوشمندانه برای پروژه های ساخ


در اخبار امروز علاوه بر معرفی یکی از انواع منحصربفرد مقاطع فولادی، بهترین کارخانه تولیدی در این صنعت را به شما معرفی می کنیم. میلگرد یکی از عناصر مهم صنعت ساختمان است و تاثیر قیمت آن بر مسکن را نمی توان دست کم گرفت. به همین دلیل اطلاع کامل مهندسان و افراد فعال در صنعت ساختمان از مزایا و کاربردهای مختلف یراق آلات بسیار مهم است. در این متن به سوالات زیر پاسخ داده و اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار می دهیم:

• میلگرد چیست و چه انواعی دارد؟

• در چه مواردی از تقویت کننده ها استفاده می شود؟

• کدام کارخانه های فولاد در میان معماران محبوب هستند؟

معرفی محبوب ترین تولیدکنندگان میلگرد

کارخانه های زیادی در زمینه تولید میلگرد فعالیت می کنند که از آن جمله می توان به ذوب آهن اصفهان، ظفر بناب، کویر کاشان و بسیاری دیگر اشاره کرد، اما یکی از کارخانه های مهم آناهیتا گیلان است. این کارخانه انواع میلگرد را بر اساس استاندارد ISIRI 3132 تولید می کند که طبق استاندارد روسیه به وضوح در کلاس های مختلف علامت گذاری و آجدار شده است. مهمترین دلایل استفاده از این نوع میلگرد و محبوبیت آن را می توان به دلیل عدم افزایش وزن نهایی سیستم به دلیل نزدیک بودن وزن میلگرد آناهیتا گیلان به جدول پایدار، استفاده از مواد اولیه مرغوب و شمش فولاد SP5 با رعایت دقیق استانداردها و مراحل مناسب و مقاومت آنها در برابر نیروهای مختلف از جمله نیروی قوی. این کارخانه محصولات خود را به سراسر ایران صادر می کند اما به عنوان مثال قیمت میلگرد آناهیتا درب کارخانه به دلیل هزینه حمل و نقل با قیمت ارسال آن به تهران متفاوت است. از آنجایی که کارخانه در رشت، یکی از شهرهای صنعتی استان گیلان واقع شده است، دور بودن سیستم باعث گرانی آن برای عموم می شود.

میلگرد چیست؟

تکیه گاه ها پروفیل های فولادی بلند و بدنه های استوانه ای هستند که کاربرد اصلی آن ها تقویت بتن در صنعت ساختمان می باشد. این اعضای فولادی نقش مهمی در ایمنی و استحکام سازه های بتنی دارند زیرا مقاومت کششی پایین بتن باعث فروریختن ساختمان در برابر نیروهای مختلف وارد بر سازه می شود. ماده اولیه تولید این قطعه فولاد SP5 است اما در برخی موارد از ضایعات آهن به عنوان ماده اولیه برای تولید عقب استفاده می شود.

علاوه بر این، استانداردهای مورد استفاده در هر کارخانه متفاوت است، اما موارد زیر از رایج ترین آنها هستند:

• استاندارد روسی Gost 5781

طبقه بندی میلگرد با استفاده از استانداردهای روسیه به 4 کلاس A1، A2، A3 و A4 تقسیم می شود که A1 میلگرد ساده و سه کلاس دیگر متعلق به میلگرد آجدار است. در این استاندارد میزان کربن مصرفی در هر میله افزایش یافته است تا آن را به دسته های دیگری به نام های نرم، نیمه سخت و سخت تقسیم کند.

• استاندارد ژاپنی JIS G3112

استفاده از این استاندارد مقاومت بیشتری به میلگرد می دهد، زیرا ژاپن کشوری زلزله خیز است. پس توجه داشته باشید که به دلیل شکنندگی بالای میلگردهای معمولی، از این استاندارد برای تولید میلگردهای آلیاژی استفاده می شود.

• استاندارد اروپایی DIN 488.

میلگردهای تولید شده با این استاندارد کمتر شکننده هستند زیرا پس از مرحله نورد گرم از خنک کننده آب استفاده می کنند. به عبارت دیگر در روش استاندارد اروپایی DIN 488 پس از اتمام فرآیند نورد گرم، آب روی میلگرد ریخته می شود تا گرمای داخلی آن باعث گرم شدن مجدد مقطع فولادی شود که باعث بهبود خواص مکانیکی میلگرد می شود.

• Norma nacional ISRI 3132

استاندارد ملی ISIRI 3132 یکی از استانداردهای مرجع تولید میلگرد در ایران است که با نام کامل «میلگردهای فولادی نورد گرم برای تقویت بتن - مشخصات و روش های آزمایش» شناخته می شود. بر اساس این استاندارد میلگردهای تقویت کننده به دسته های میلگرد ساده، میلگرد مارپیچ یکنواخت یا دوکی شکل، میلگرد آجدار عرضی یکنواخت یا دوکی شکل و میلگرد آجدار یکنواخت یا مرکب تقسیم می شوند.

معرفی انواع میلگرد:

از آنجایی که تنوع بسیار زیاد است، این قطعات تابع شرایط، استانداردها، ظاهر بر اساس نوع و موارد دیگر هستند، این قطعات به دسته های مختلفی تقسیم می شوند، بنابراین در ادامه به همه آنها می پردازیم.

• انواع برس بر اساس جنسیت

در قسمت قبل با انواع استاندارد میلگردهای مورد استفاده در تولید و شکل ظاهری آنها آشنا شدیم، اما این محصولات نیز در دسته بندی هایی مانند فولاد کربنی، اپوکسی، گالوانیزه، فایبرگلاس، ضد زنگ یا ضد زنگ و آرماتورهای کامپوزیت قرار می گیرند.

• انواع قطعات اتصال با توجه به نوع کاربری

دسته بندی های دیگری نیز برای مقاومت ها بر اساس شکل، بارگذاری، کاربرد و نوع آنها وجود دارد، مانند: ب- سیم مارپیچ، سیم HSD، سیم زیگزاگ، سیم ترانس، سیم پیچ حرارتی، سیم آرماتور، سیم معمولی، سیم بستر، سیم منفی و سیم اروپایی. تقویت شناخته شده است.

جالب است بدانید یکی دیگر از دسته بندی هایی که برای میلگرد استفاده می شود سایز محصول است که بین سایزهای 8 تا 50 طبقه بندی می شود البته سایزهای دیگری نیز برای میلگرد وجود دارد اما مهمترین سایز میلگردهای مورد استفاده شامل سایزهای 8 و 10 می باشد. ، 12، 14، 16، 18، 20، 22، 25، 28 و 32.

مهمترین یراق آلات در صنعت ساختمان

اکنون که درک خوبی از میلگردها دارید باید بدانید که این پروفیل های فولادی در صنایع خودروسازی و مهندسی، سدسازی و ... کاربرد دارند اما صنعت اصلی که در آن استفاده می شود ساختمان سازی است. به همین منظور میلگردهای اصلی مورد استفاده در این صنعت را به همراه کاربرد آنها فهرست می کنیم.

• نوار زنده

از این میلگرد برای افزایش مقاومت بتن در ستون ها، فونداسیون ها و یا پی های ساختمان که بیشترین کاربرد را در ساختمان سازی دارند استفاده می شود.

• نوار پین

از این میلگرد برای اتصال میلگردهای طولی به میلگردهای خمشی و همچنین افزایش مقاومت خمشی استفاده می شود.

• تقویت بالتیک

در برخی موارد علاوه بر میلگرد معمولی برای افزایش استحکام پی ساختمان، از دو ردیف میلگرد افقی به نام طاق استفاده می شود که معمولاً در بالای پی قرار می گیرند.

• نوار پایدار

گاهی در هنگام نصب دیوارها لازم است از یک سری میلگرد برای نگه داشتن آنها به صورت افقی و عمودی استفاده شود که به آنها کشش دهنده می گویند. در واقع کاربرد این نوع میلگرد در ساخت دیوارهای بتنی می باشد.