سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

بوتاکس معده


امروزه بسیاری از افراد تزریق بوتاکس را برای کاهش چین و چروک صورت انتخاب می کنند. اما بوتاکس کاربردهای بیشتری دارد. به عنوان مثال، درمان میگرن یا تعریق بیش از حد از مزایای بوتاکس است. این موارد ممکن است آشنا به نظر برسند، اما بوتاکس یک مزیت جدید دیگر دارد که احتمالاً در مورد آن نشنیده اید. کاهش وزن! کاهش وزن بوتاکس معده یک روش جدید لاغری است که برای اولین بار توسط جراح چاقی انجام می شود. بنابراین، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا مزایا، معایب، ویژگی‌ها و میزان کاهش این روش لاغری را به شما بگوییم.



بوتاکس معده چیست؟

اکثر افرادی که اضافه وزن دارند روش های غیر جراحی را به جراحی ترجیح می دهند تا به وزن دلخواه خود برسند. بوتاکس شکم یا تزریق بوتاکس شکمی یک روش غیر جراحی است که به صورت آندوسکوپی استفاده می شود. در این روش پس از تزریق، عضلات معده شل شده و انقباضات عضلانی کاهش می یابد. علاوه بر این، تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم) به معده با هدف کمک به بیمار برای مدت طولانی‌تر، ایجاد احساس سیری و در نتیجه کاهش مصرف مواد غذایی است.



چه کسانی کاندیدهای مناسب برای بوتاکس معده هستند؟

بوتاکس شکم برای کاهش وزن در نظر گرفته شده است و تقریبا برای همه کسانی که از راه های دیگر از نظر ورزش و رژیم غذایی نمی توانند به وزن دلخواه خود برسند مناسب است شکم همین.

برای انجام بوتاکس معده، شاخص توده بدنی یا BMI باید زیر 40 باشد. در بیشتر موارد، کسانی که با جراحی چاقی نتایج خوبی کسب می کنند. توصیه می شود از بوتاکس استفاده نکنید. به عبارت ساده، افرادی هستند که با رژیم غذایی و ورزش نتوانسته اند وزن خود را کاهش دهند و شاخص توده بدنی آنها بین 26-30 است. همچنین 10 تا 20 کیلوگرم چربی دارند. گروه مناسب بوتاکس معده است. زیرا آنقدر چاق نیستند که کار کنند.

افراد مبتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مزمن، مانند دیابت نوع 2 یا فشار خون بالا؛ از این روش می توان برای کاهش وزن استفاده کرد.

در بیماران مبتلا به گاستریت همراه با زخم معده می توان ابتدا درمان های لازم و مناسب و سپس تزریق بوتاکس معده را انجام داد.

 

بوتاکس معده چگونه انجام می شود؟

بوتاکس معده برای لاغری و لاغری استفاده می شود که معمولا از طریق آندوسکوپی انجام می شود. در این روش مقدار مشخصی بوتاکس به معده تزریق می شود تا با کاهش انقباضات عضلات معده و همچنین میزان ترشح هورمون گرلین به کاهش وزن بیمار کمک کند. در واقع هورمون گرلین در سراسر مخاط معده ترشح می شود و یکی از اولین هورمون هایی به حساب می آید که احساس گرسنگی را تحریک می کند. بنابراین تزریق بوتاکس و کاهش گرلین باعث افزایش احساس سیری و در نهایت کاهش وزن می شود.



روش بوتاکس معده

یک پزشک بوتاکس معده در تهران قبل از شروع اسپری از یک اسپری خوراکی استفاده می کند تا کمتر احساس ناراحتی کنید. سپس آندوسکوپ را به سمت پایین دهان پایین بیاورید تا بوتاکس به معده تزریق شود و در نهایت بوتاکس تزریق شود. با قرار دادن آندوسکوپی، پزشک معمولا بوتاکس را به نواحی خاصی از دیواره معده تزریق می کند تا عضلات معده شل شوند.

البته بوتاکس با مسدود کردن عصب مرکزی معده که گرسنگی و سیری را کنترل می کند، برای آرام کردن یا توقف انقباضات معده کافی نیست. این باعث می شود بعد از عمل مدت طولانی و سریعتر احساس سیری کنید. به عبارت دیگر با مهار انقباض عضلات دیواره معده با بوتاکس، روند هضم و حرکت معده کند می شود. و با کاهش هورمون گرلین، احساس سیری بیشتری خواهید کرد و در نهایت برای مدت طولانی تری از خوردن خودداری می کنید.

بهتر است بدانید که میزان تزریق بوتاکس بر اساس شرایط شما و تشخیص پزشک است و به شکل خاصی تنظیم نشده است. این روش که به عنوان یک روش سرپایی نیز شناخته می شود، نیازی به ماندن در بیمارستان ندارد. کل فرآیند تزریق بوتاکس حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد، پس از آن شما به خانه برمی گردید و روز بعد فعالیت های عادی خود را از سر می گیرید.



فواید بوتاکس معده

بوتاکس معده و سایر روش های مدرن فقط تا حدی به کاهش وزن کمک می کند. بنابراین پس از این نوع جراحی انتظار معجزه و فرم بدن را نداشته باشید. با این حال، تزریق بوتاکس مزایایی دارد که برخی افراد را به استفاده از این روش ترغیب می کند:

روش های غیر جراحی و غیر جراحی

نیازی به برش، چسباندن و پوشیدن نیست

کمترین عوارض و خطرات احتمالی بوتاکس معده را دارد

بهبودی در مقایسه با سایر روش های درمان چاقی بسیار سریع است

بازگشت سریع به فعالیت های روزانه


نیازی به بیمارستان نیست

 

عوارض بوتاکس معده چیست؟

هر عملی در کنار مزایای خاص خود، دارای تعدادی از عوارض نیز می باشد. اما اگر این درمان توسط متخصص بوتاکس معده در تهران انجام شود; با توجه به تجربه و تخصص این عوارض تا حد زیادی کاهش می یابد. با این حال، برخی از معایب بوتاکس معده عبارتند از:

نتایج بوتاکس معده معمولا موقتی است.

برای اینکه این روش موثر باشد، گاهی لازم است مراحل پیگیری را تا 18 ماه انجام دهید.

در مقایسه با جراحی چاقی، میزان افزایش وزن کم است.

پس از تزریق بوتاکس باید وزن خود را کنترل کنید.

اگر دستورات غذایی و برنامه های ورزشی را به طور جدی دنبال نمی کنید؛ شما شانس بسیار کمی برای موفقیت خواهید داشت.

 

بوتاکس شکم بعد از مراقبت

به طور کلی بیمار پس از تزریق بوتاکس به معده استراحت می کند تا اثر داروهای آرامبخش به تدریج از بین برود. شکل گیری این داروها 1 تا 2 ساعت طول می کشد. پس از آن معمولاً بیمار با نظر پزشک مرخص می شود. البته اگر راضی نیستید؛ او می تواند در بیمارستان بماند. در روز اول پس از جراحی باید غذای مایع مانند سوپ مصرف شود. به یاد داشته باشید که اگر در روزهای اول احساس ضعف می کنید؛ کاملا طبیعی است. همه این عوامل موقتی هستند و در مدت کوتاهی از بین خواهند رفت.

یکی دیگر از نکات مهم بعد از تزریق بوتاکس، رعایت دستورالعمل های رژیم غذایی و ورزش توصیه شده توسط پزشک است. زیرا جلوگیری از بازگشت وزن بیمار بسیار مهم است. علاوه بر پیروی از دستورات پزشک، اغلب مواقعی پیش می‌آید که باید آزمایش‌های خونی را انجام دهید که خوب است مرتباً آن را پیگیری کنید. اگر تمام نکات ذکر شده در بالا را رعایت کنید، تزریق بوتاکس موثر بوده و باعث کاهش وزن شما می شود.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://balloontehran.com/بوتاکس-معده/