سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

نگاهی به اثرات سیگار بر روی کامپوزیت های دندانی


همانطور که گفته شد، سیگار تاثیر زیادی بر باندینگ دندان دارد. همچنین سیگار کشیدن می تواند به راحتی رنگ دندان ها را تغییر دهد. زرد شدن و لکه دار شدن دندان ها یکی از مهمترین مضرات سیگار است. دندان هایی که روکش کامپوزیت دریافت کرده اند بیشتر از دندان های طبیعی مستعد تغییر رنگ هستند. روکش های چینی مورد استفاده در کامپوزیت های دندانی می توانند به راحتی سیگار کشیدن را نشان دهند. از این رو، دندانپزشکان و دندانپزشکان به افرادی که قصد دارند از استعمال دخانیات ترکیبی خودداری کنند توصیه می کنند. اثرات سیگار نه تنها باعث تغییر رنگ کامپوزیت می شود، بلکه پیوند بین مینا و کامپوزیت را به طور کامل از بین می برد. بنابراین، اگر برای مدت طولانی سیگار را ترک کرده باشید، متوجه خواهید شد که کامپوزیت شما شروع به جدا شدن از دندان های شما کرده است. در ادامه مطلب ما در مورد مهمترین اثرات سیگار بر سنتز دندان صحبت می کنیم.



تفاوت بین کامپوزیت و لمینت چیست؟

پوشش لمینت

آنها شبیه ناخن های مصنوعی هستند، اما برای دندان طراحی شده اند و مستقیماً روی دندان قرار می گیرند. این روکش ها جلوه زیبایی برای دندان های شما ایجاد می کنند. شفافیت سرامیک ظاهری طبیعی دارد که نور مینای دندان را منعکس کرده و ظاهری براق ایجاد می کند. این نوع روکش‌ها برای ایجاد ظاهری طبیعی برای پوشاندن مشکلاتی که نسبت به دندان‌های طبیعی مشکل‌تر هستند و ایجاد لبخندی زیبا که از لبخند واقعی قابل تشخیص نیست، استفاده می‌شوند.



تفاوت بین کامپوزیت و لمینت چیست؟

روکش

روکش های سرامیکی شبیه به ناخن های مصنوعی هستند، اما برای دندان طراحی شده اند و مستقیماً روی دندان قرار می گیرند. این روکش ها جلوه ای بسیار طبیعی و زیبا برای دندان های شما ایجاد می کنند. ماهیت شفاف سرامیک ها باعث می شود که آنها به اندازه انعکاس نور مینای دندان طبیعی به نظر برسند و ظاهری براق ایجاد کنند. این نوع روکش‌ها برای ایجاد ظاهری شبیه به دندان‌های طبیعی، پوشاندن مسائل پیچیده‌تر دندان‌های طبیعی و برای به ارمغان آوردن لبخندی واقعاً زیبا که با لبخند واقعی تفاوت چندانی ندارد، استفاده می‌شوند.

روکش‌های کامپوزیت جدید از رزین‌های دندانی ساخته شده‌اند که برای پرکردن دندان‌ها استفاده می‌شوند و جلوه زیبایی بدون آسیب به ساختار دندان ایجاد می‌کنند و ماندگاری بیشتری دارند. در ونیرهای کامپوزیت رزین های همرنگ دندان های طبیعی به صورت لایه ای روی دندان ها زده می شود و با فرم دهی مناسب ظاهر زیبایی می بخشد. نمایان شدن لبخند بیمار با سفت کردن لیزر. این کامپوزیت ها برای رفع مشکلات ظاهری جزئی مانند تغییر رنگ دندان، پوسیدگی و مشکلاتی که با شکل دندان های طبیعی مطابقت ندارند استفاده می شود.


برای به دست آوردن ترکیبات سالم و زیبا به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر می توانید سیگار را ترک کنید. نیازی به گفتن نیست! استعمال دخانیات پس از جمع آوری علاوه بر تغییر رنگ، احتمال ابتلا به بیماری های گلو و دهان را افزایش می دهد.

مقدار قهوه، چای و شراب را کاهش دهید.

اگر به مواد سفت مانند یخ، مداد، گچ یا ناخن ضربه بزنید و بجوید، در آینده نزدیک آسیب می بیند.

مراقبت مناسب از دهان و دندان به طول عمر آنها کمک می کند، بنابراین دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک خود مراجعه کنید و دندان های خود را چک کنید.



تاثیر سیگار بر روی کامپوزیت دندان چیست؟

افرادی که دندان های مختلط دارند بیش از دیگران در معرض پوسیدگی دندان هستند. دندان هایی که دارای پوشش کامپوزیت هستند در معرض دود سیگار قرار می گیرند. در این شرایط فرد مجبور به برداشتن و درمان همه جانبه دندان های آسیب دیده می شود.

توجه داشته باشید که کامپوزیت ها اغلب در برابر دود کردن بسیار مقاوم نیستند. بنابراین سیگار تأثیر بسزایی در پوسیدگی دندان دارد. متخصصان و دندانپزشکان توصیه می کنند قبل از مصرف کامپوزیت از سیگار کشیدن خودداری کنید. بیشتر بخوانید، بیشتر بدانید: درمان های خانگی دندان درد در کودکان



تجزیه و تحلیل سریع لثه

سیگار کشیدن در افرادی که پروتز کامپوزیت دریافت کرده اند منجر به التهاب لثه می شود. بهتر است بدانید که آنالیز سریع لثه ها در اطراف مفصل قابل مشاهده است. این ترکیب می تواند به راحتی لثه ها را از بین ببرد و ظاهر دندان ها را تغییر دهد. از طرفی شیارهای نامنظمی برای تجمع میکروب ها ایجاد می شود. بنابراین سیگار باعث شل شدن مفصل می شود.

رنگ کامپوزیت دندان را تغییر دهید.

بد نیست بدانید که دندان های کامپوزیت از رزین ساخته می شوند. این پارچه ها می توانند رنگ مخلوط را تغییر دهند. از طرفی دود سیگار بنفش است.

به همین دلیل استعمال دخانیات رنگ کامپوزیت را کاملا تغییر می دهد. لازم به ذکر است که اگر ظرف 48 ساعت پس از دریافت کامپوزیت سیگار بکشید، رنگ کامپوزیت کاملا تغییر می کند.



آیا چینی می تواند در برابر سیگار مقاومت کند؟

در قسمت اول به بررسی تاثیرات سیگار بر روی دندان های کامپوزیت پرداختیم. همانطور که گفته شد، کشیدن سیگار در تغییر رنگ ترکیب بسیار موثر است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد قبل از دریافت این ترکیب، سیگار را به طور کامل ترک می کنند. بله، یادآوری این نکته مهم است که بهتر است از لایه های سیمانی برای ترکیب خود استفاده کنید. زیرا این مدل از روکش ها مقاومت بالایی در برابر سیگار کشیدن دارد. اما بعد از مدتی لایه ها نیز آسیب می بینند. همچنین، پیوست ها می توانند پوسیده و جدا شوند. بنابراین بهتر است قبل از مصرف روکش سیمانی سیگار را به طور کامل ترک کنید. بسیاری از دندانپزشکان پیشنهاد می کنند که سیگار کشیدن باعث تغییر رنگ لثه می شود.



آیا می توان با مواد کامپوزیت روکش سیگار کشید؟

روکش ها از سرامیک یا رزین دندان ساخته می شوند. رزین ها به اندازه دندان های طبیعی شما در برابر سیگار مقاوم نیستند و کشیدن سیگار پس از کامپوزیت به مرور زمان باعث تغییر رنگ آن ها می شود.

 

قرار گرفتن در معرض مواد غذایی بسیار رنگی مانند قهوه، چای، دود سیگار و شراب باعث ایجاد حفره در دندان ها می شود و همچنین احتمال پوسیدگی دندان های کامپوزیت را افزایش می دهد. بنابراین توصیه می شود قبل از گرفتن روکش دندان، سیگار را ترک کنید.


بهترین رژیم غذایی بعد از بریس چیست؟

به یاد داشته باشید که سیگار کشیدن تنها یکی از دلایل تغییر رنگ دندان است. اگر از رژیم غذایی سالم پیروی نکنید، به راحتی می توانید رنگ دندان های خود را تغییر دهید. سعی کنید مقدار قهوه و چای را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. غذای حاوی رنگدانه یا اسید با گذشت زمان رنگ ماده را تغییر می دهد. به همین دلیل افراد سیگاری که از رژیم غذایی سالم پیروی می کنند می توانند از تغییر رنگ مواد تشکیل دهنده جلوگیری کنند. همچنین لبخندی زیبا و دندان های درخشان داشته باشید.



معاینات منظم دندانپزشکی

همه باید دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنند. افرادی که دندان های خود را درمان کرده اند دندان های حساس تری دارند. بنابراین این افراد باید به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنند. اگر این افراد بیماری دندان یا لثه دارند، باید درمان را در اسرع وقت شروع کنند.

 

 

آیا باید قبل از اتصال اندازه گیری کرد؟

دندانپزشکان اغلب توصیه می کنند که قبل از نصب دندان مصنوعی اندازه گیری شود. نکته بسیار مهم این است که کسانی که قصد دارند دندان های کامپوزیت داشته باشند باید با مشکلات و حفره های دهان و دندان مقابله کنند. این مشکل بیشتر برای کسانی که سیگار می کشند صدق می کند. اگر مشکلات دهان و دندان به موقع درمان نشود، به مرور زمان فرد دچار عفونت دندان و لثه می شود. این عفونت به راحتی می تواند بدتر شود.


سیگار چگونه دندان ها را زرد می کند؟

سیگار علاوه بر آسیب رساندن به سلامت انسان، نقش عمده ای در تغییر رنگ دندان ها نیز دارد. مواد دخانی به ویژه سیگار به دندان آسیب می زند و به تدریج رنگ آن ها تغییر می کند. رسوبات سیاه رنگ در دود سیگار به مینای دندان یا لایه کامپوزیت می‌چسبند و منجر به تغییر رنگ دندان می‌شوند.

نیکوتین بی رنگ نیز هنگام قرار گرفتن در معرض هوا تغییر رنگ داده و زرد می شود، بنابراین سیگار کشیدن یا مصرف تنباکوهای حاوی نیکوتین مانند سیگار برگ یا جویدن تنباکو بعد از مفصل می تواند مضر باشد. این باعث می شود ایمپلنت دندان زرد یا قهوه ای روشن شود.



اخرین حرف

در این مقاله با تاثیرات سیگار بر روی ارتباط آشنا شدید. شما نیز از مراقبت های لازم آگاه هستید. اگر سوال یا نظری دارید در نظرات بنویسید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.

رجوع به مقاله: https://realtimedentist.com/1399/02/دندانپزشک-خوب-در-شیراز-لیست-بهترین-دند/