سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

بهترین روش کاشت موی طبیعی چیست؟


کاشت مو اولین راه حلی است که برای جوانانی که در سنین پایین ریزش مو را تجربه می کنند به ذهن می رسد. اما آیا بعد از مشاهده اولین علائم ریزش مو می توان اقدام به کاشت موی طبیعی کرد؟

ریزش مو یکی از مشکلات گسترده ای است که بسیاری از افراد در سنین پایین با آن دست و پنجه نرم می کنند و برخلاف تصور رایج که ریزش مو فقط مختص آقایان است، خانم ها نیز می توانند درجاتی از ریزش مو و ریزش مو را تجربه کنند.

البته ریزش هفتاد تا صد تار مو در روز کاملا طبیعی است، اما داستان از جایی شروع می شود که ریزش مو شدید، غیرقابل برگشت و دردناک می شود و اعتماد به نفس افراد را کاهش می دهد و روابط را تحت تاثیر قرار می دهد.

اما چرا ریزش مو؟ علل ریزش مو می تواند ساده و موقتی مانند کمبود ویتامین یا پیچیده باشد. اگرچه ژنتیک عامل اصلی ریزش مو در بیشتر موارد است، اما عواملی مانند رژیم غذایی، استرس، بیماری، تغییرات هورمونی یا مصرف برخی داروها نیز می توانند دخیل باشند.

افرادی که از ریزش مو رنج می‌برند به سراغ درمان‌های دارویی مانند مصرف دارو، داروهای گیاهی می‌روند و پس از مدتی به نتیجه مطلوب نمی‌رسند و خسته می‌شوند. در چنین مواردی، راه حل های دائمی مانند کاشت مو وارد عمل می شوند که نتایج طبیعی و موفقیت آمیزی را ارائه می دهند.


تاریخچه کاشت مو

اولین پیوند مو در سال 1939 در ژاپن انجام شد. به تدریج پزشکان توانستند پیوندهای بزرگتری را با استفاده از روش پلاگ پیوند بزنند که در واقع به دلیل ضخامت آنها نتایج خوبی به همراه نداشت. با گذشت زمان، پیوندها با پیوندهای کوچکتر انجام شد که نتایج رضایت بخشی داشت.

در سال 1995 روش FUT یا Follicular Strip Extraction انجام شد و برای سالیان متمادی به عنوان یک روش کاشت مو محبوب به حساب می آمد. با گذشت زمان و پیشرفت دستگاه ها روش FUE (استخراج واحد فولیکولی) و روش های دیگری مانند SUT، DHI، SUPER FUE و میکروگرافت اضافه شد که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.


کاشت مو، راه حل ایده آل برای ریزش مو

کاشت مو یک روش جراحی است که در آن فولیکول‌ها از ناحیه اهداکننده یا بانک مو برداشته می‌شوند و به ناحیه گیرنده پیوند می‌شوند. ناحیه اهداکننده به پشت و کناره‌های سر اطلاق می‌شود که تراکم مو و تارهای موی خوبی دارند. این نواحی در برابر ریزش مو و تغییرات هورمونی مقاوم هستند و ناحیه اهداکننده ناحیه بدون مو یا بدون مو است. نکته بسیار مهم در مورد کاشت مو این است که هرکسی که می خواهد این عمل را انجام دهد باید بانک موی مناسبی داشته باشد تا به نتیجه ایده آل و طبیعی برسد.

هر فردی که از ریزش مو یا ریزش مو رنج می برد و واجد شرایط کاشت مو باشد می تواند از مزایای دائمی این روش مانند بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس برخوردار شود. کاشت مو یک روش کم تهاجمی است که نتایج شگفت انگیزی دارد. معمولاً سه تا چهار هفته پس از کاشت مو شاهد ریزش مو خواهیم بود، اما پس از سه تا چهار ماه، موها دوباره رشد می کنند و نتایج نهایی نه ماه تا یک سال پس از جراحی قابل مشاهده خواهد بود.

 

چه کسانی کاندیدای مناسب برای کاشت مو هستند؟

مردان و زنان با موهای سالم در پشت و کناره‌های سر که از مناطق اهداکننده محسوب می‌شوند، کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستند. ناحیه اهداکننده به مناطقی اطلاق می شود که موها از آن ها برداشته می شود و توجه داشته باشید که فردی که می خواهد این روش را انجام دهد باید موی کافی در این نواحی داشته باشد تا بتواند موها را رشد دهد و به نواحی خالی پیوند بزند. برای ایجاد شکاف نازکی در سر. اما به طور کلی اگر بخواهیم ویژگی های افرادی را که می خواهند کاشت مو انجام دهند بررسی کنیم به موارد زیر می رسیم:

مردانی که بیش از پنجاه سال است که طاسی با الگوی مردانه را تجربه کرده‌اند و درمان‌های دیگر مؤثر نبوده‌اند.

آقایان از نتایج کاشت مو انتظارات و توقعات معقولی دارند و می دانند که ممکن است بعد از عمل احتمال ریزش مو وجود داشته باشد، حتی اگر پزشک داروهایی برای جلوگیری از آن تجویز کند. بسیاری از افراد حتی پس از جراحی نیز برای جلوگیری از ریزش مو به مصرف دارو ادامه می دهند، اما بهتر است این کار زیر نظر پزشک انجام شود.

آقایان سالهاست که از ریزش مو رنج می برند، وضعیت موهایشان بلند است و می خواهند از شر موهای خود خلاص شوند و می خواهند کوچکتر باشد.

مردان و زنانی که به دلیل ضربه، جراحت و سوختگی دچار ریزش مو می شوند.

مردان و زنان دچار ریزش مو به دلیل اعمال زیبایی مانند لیفت صورت.

وقتی صحبت از کاشت مو به میان می آید، بررسی تعدادی از ویژگی های مو نشان می دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای این عمل هستید و آیا کاشت مو می تواند نتایج زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد یا خیر. چیزهایی مانند:


رنگ مو

رنگ مو به دلیل تفاوت رنگ مو و رنگ پوست سر و به خصوص تفاوت در رنگ، درجه طاسی و ریزش مو، عامل اصلی تعیین کننده اثربخشی نتایج است. افرادی که دارای رنگ پوست و موی یکسانی هستند مثلاً پوست تیره و موهای تیره یا پوست روشن و موهای روشن دارند، طاسی و ریزش مو بیشتر نمایان می شود و این بدان معناست که این افراد انتخاب مناسبی برای موهای انجام شده هستند.


موهای زیادی

تراکم مو عامل دیگری است که تعیین می کند آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر. افرادی که تراکم موی کافی دارند می توانند از این روش استفاده کنند و برای این منظور پزشک تراکم فولیکول های مو را در ناحیه اهدا کننده یعنی پشت و کناره های سر بررسی می کند. حال اگر تراکم فولیکول مو کم باشد فرد کاندیدای مناسبی محسوب نمی شود زیرا برای انجام این روش تراکم مو باید متوسط ??به بالا باشد.



بافت مو

وقتی صحبت از کاشت مو به میان می‌آید، افرادی که موهای مجعد یا پرپشتی دارند، از کاشت مو نتیجه بهتری می‌گیرند و حقیقت این است که موهای مجعد بیشتر و بیشتر می‌شوند، موفقیت بیشتری خواهند داشت.


ضخامت مو

عامل دیگری که تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت کاشت مو است، ضخامت مو است. کسانی که موهای ضخیم‌تری دارند، نتایج زیباتری را تجربه خواهند کرد، زیرا ضخامت موها نور را مسدود می‌کند، بنابراین به کشش کمتری نیاز است.

بیشتر بخوانید:  https://cliniczibayi.com/کاشت-مو/لیست-کلینیک-های-کاشت-مو-در-شیراز