سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

مزایای نصب درب ضد سرقت چیست؟


امنیت اماکن از قدیم الایام همواره یکی از مهمترین دغدغه های مردم بوده است و مردم همواره برای حفظ حریم خصوصی محل سکونت یا کار خود و تامین امنیت و آرامش خود تلاش می کنند. درب ها اصلی ترین راه ورود کلاهبرداران به ساختمان ها هستند. بنابراین قبل از مزایای امنیتی درب های ضد سرقت، انتخاب و نصب آن ها می تواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده و امنیت و آرامش را در ساختمان ها ایجاد کند.

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع درب ها برای جلوگیری از ورود سارقان طراحی شده اند. تولید درب های ضد سرقت و استفاده از آنها به جای درب های معمولی در سراسر دنیا نشان می دهد که این نوع درب دارای ویژگی ها و مزایایی است. با مومین درب همراه باشید تا مهمترین مزایای درب های ضد سرقت را ببینید.

 


مهمترین ویژگی ها و مزایای درب های ضد سرقت

برخی از مهمترین مزایای درب های ضد سرقت عبارتند از:

- درب های ضد سرقت به راحتی و در مدت زمان کوتاه در چهارچوب مخصوص نصب می شوند.

- دارای عناصر امنیتی داخل درب مانند زنگ اضافی، زنجیر در، قفل شب، قاب متفاوت و ثابت و دوربین نوری (برای دیدن پشت در).

- دارای لولاهای کاملا مخفی هستند و این ویژگی باعث می شود سارقان نتوانند لولاها را بشکنند و در را باز کنند و امنیت استثنایی را ایجاد کنند.

- مصالح و آلیاژهای سخت به کار رفته در ساخت این درب ها باعث شده تا در برابر فشار و ضربه و سایر عوامل خارجی مقاومت بالایی داشته باشند.

- طراحی خاص این درب ها به گونه ای است که در برابر رطوبت و گرما کاملا عایق بوده و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.

- این درب ها به دلیل استفاده از نوار آب بندی در طراحی خود عایق صدا بوده و از ورود و خروج آلودگی صوتی جلوگیری می کنند. بنابراین برای تامین آرامش در مناطق مسکونی گزینه مناسبی هستند.

- متریال مخصوص این درب ها آن ها را در برابر شستشو مقاوم کرده و به راحتی با آب تمیز می شوند.

چیزهای مهمی بین این درب ها قرار می گیرد که باعث می شود در برابر برش، سوراخ کاری و اسید مقاوم باشند.

- از ورود گرد و غبار و آلودگی هوا به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

- از نظر ظاهری طراحی بسیار متنوعی دارند و با متریال های مختلف و رنگ های زیبایی پوشانده شده اند.

- در اندازه ها و ضخامت های مختلف تولید می شوند

 



مزایای امنیتی درب های ضد سرقت

- دارای قفل هوشمند دیجیتال بسیار قوی هستند که بزرگترین مزیت آنهاست. این کلیدها به دلیل چند زبانه بودن باز نمی شوند.

برخی از درب های ضد سرقت پیشرفته تر دارای دوربین هایی بر روی درب ها هستند. با استفاده از این دوربین ها می توانید در داخل ساختمان بیرون را ببینید. از طرفی وقتی در خانه یا محل کار نیستید می توانید دوربین را از طریق اینترنت به موبایل خود متصل کنید و ببینید می خواهید در کجای موبایل خود باشید و از امنیت آن اطمینان حاصل کنید.

درب های ضد سرقت در برابر حوادث غیر مترقبه مانند زلزله نیز مقاوم هستند. همچنین به دلیل وجود پشم سنگ مقاوم در برابر آتش، به مدت 5 ساعت و تا دمای 800 درجه سانتیگراد در برابر آتش مقاومت می کنند.

- درب ضد سرقت بدون کلید اصلی باز نمی شود و این درب با کلید کپی باز نمی شود.

- بسیار محکم است و شکسته نمی شود. هیچ کس نمی تواند این درب را با اعمال نیرو و فشار تغییر دهد یا به آن آسیب برساند. زیرا از مواد بسیار محکم و بسیار سخت ساخته شده است.

- سیستم قفل اتوماتیک یکی دیگر از مزایای درب های ضد سرقت است. این ویژگی منحصر به فرد باعث می شود که درب به محض بسته شدن به طور خودکار قفل شود، زمانی که ساختمان را ترک می کنیم و فراموش می کنیم آن را قفل کنیم.

 


مزایای درب های ضد سرقت نسبت به درب های معمولی.

با پیشرفت تکنولوژی و ساخت درب های ضد سرقت مطمئن و مستحکم، این درب ها در مدت کوتاهی جایگزین درب های معمولی در تمامی ساختمان ها اعم از منازل، ادارات و محیط های تجاری در سراسر دنیا شده اند.

در کشور ما درب های ضد سرقت ایران با استقبال خوبی مواجه می شوند. و افراد زیادی این درب ها را نصب می کنند.

امنیت بالا و مزایای دیگر درب های سارق باعث می شود که افراد زیادی این نوع درب ها را به درب های معمولی ترجیح دهند تا خانه های خود را امن و آرام نگه دارند.



مزایای درب ضد سرقت نسبت به درب معمولی

یکی از مزیت های مهم درب ضد سرقت قسمت لولای این درب ها می باشد. چون سارق داخل ساختمان و کنار ساختمان است، بنابراین سارقان حتی اگر از بیرون به این درها فشار بیاورند نمی توانند در را باز کنند و عبور کنند. درب های معمولی بر خلاف درب های ضد سرقت دارای لولاهای پهن هستند و سارقان می توانند به راحتی با استفاده از ابزارهای مختلف از طریق این لولاها و ترک ها وارد ساختمان شما شوند و قفل این درب ها را به زور وارد کنند.

 


مقایسه درب معمولی و درب ضد سرقت

لولاها و قفل های منحصربفرد درب های سارق از اصلی ترین و مهم ترین مزیت های درب سارق نسبت به درب های معمولی می باشد. مزایای ویژه ضد سرقت می تواند ایمنی خانه و محیط کار شما را تضمین کند و شما را قادر سازد درهای محل خود را قفل کرده و با خیال راحت از آن خارج شوید.

برخی از مهمترین مزایای درب های ضد سرقت نسبت به درب های معمولی

- دارای قفل هایی هستند که باز نمی شوند، به راحتی می توان قفل درب های معمولی را باز کرد.

- نسبت به درب های استاندارد محکم تر و بلندتر هستند.

- متریالی که برای ساخت درب های ضد سرقت استفاده می شود بسیار بهتر از درب های معمولی است.

- به دلیل داشتن حلقه های مخفی و نامرئی نسبت به درب های معمولی با رینگ های متفاوت و ضعیف تری در سرعت و امنیت تاثیر بیشتری دارند.

- در ساخت لبه های این نوع درب ها از انواع نوارهای لاستیکی و آب بند استفاده می شود که در درب های معمولی یافت نمی شوند و از سرما و گرما، رطوبت، صدا، گرد و غبار، شکستگی و فشار عایق هستند. آره

- سخت افزار این نوع درب ها نسبت به درب های معمولی بسیار با کیفیت، مستحکم و بادوام می باشد.

- درب های ضد سرقت ضخامت، وزن و ابعاد متفاوتی نسبت به درب های معمولی دارند.

- از نظر اقتصادی استفاده از درب های ضد سرقت با امنیت بالا به صرفه تر از درب های معمولی با امنیت پایین است.

- درب ضد سرقت چندین لایه دارد که آن را با درب معمولی متمایز می کند.

- درب های ضد سرقت با روکش هایی از مواد و طرح های مختلف عرضه می شوند و ظاهر بهتری نسبت به درب های معمولی دارند.

- در ساخت این درب ها از قفل های امنیتی (2 یا 3 قفل که لولای در را به چهارچوب متصل می کند) استفاده می شود که با قفل های ضعیف درب های معمولی تفاوت زیادی دارد.

 


تفاوت درب ضد سرقت با درب معمولی

به طور کلی تفاوت اصلی درب های سارق با درب های معمولی این است که درب ضد سرقت بهتر از درب معمولی است و یکی از دلایل اصلی این امنیت بالا استفاده از لایه ورق فولادی است. در ساخت درب ضد سرقت که مانع از شکستن سد می شود تبدیل به در می شود.

یکی دیگر از دلایل امنیت بالای درب های ضد سرقت و تفاوت درب های ضد سرقت با درب های معمولی وجود ابزار و لوازم مورد استفاده در ساخت درب های ضد سرقت می باشد. این ابزارها درب ضد سرقت را عایق صدا و عایق حرارت می کنند. علاوه بر این می توانید در صورت لزوم وسایل امنیتی اضافی را روی این درب ها قرار دهید. یعنی در صورتی که درهای معمولی این قابلیت را نداشته باشند.

معمولا درب های معمولی از چوب جامد یا ام دی اف ساخته می شوند و بسته به کیفیت چوب استفاده شده از همان روکش چوبی برای سطح بیرونی آن نیز استفاده می شود. برای ساخت درب معمولی دو راه برای استفاده از ام دی اف وجود دارد. در صورتی که درب معمولی و مقاومت کمی داشته باشد دو طرف درب از ام دی اف با ضخامت بیش از پنج میل ساخته شده است. و اگر درب مقاومت بیشتری داشته باشد تمام ضخامت آن از ام دی اف می باشد.

تفاوت دیگر درب های ضد سرقت با درب های عمومی این است فروشنده درب را بدون قفل و یراق آلات می فروشد. و باید تمام قفل ها و لوازم جانبی را تهیه کنید. و درب را نصب کنید در صورت خرید درب ضد سرقت کلیه لوازم جانبی، دستگیره ها و قفل های مربوط به 7 یا 14 زبان برای خریدار ارسال می شود. و درب های ضد سرقت را به همراه لوازم جانبی و دستگاه های قفل گارانتی می کند.

تفاوت دیگر درب های ضد سرقت با درب های معمولی ضخامت آن است توجه داشته باشید که یک عامل مهم در تامین امنیت درب ضد سرقت ضخامت این درب ها می باشد به طور کلی ضخامت درب ضد سرقت 7 سانتی متر و ضخامت درب معمولی 1.5 سانتی متر است.

علاوه بر نکات ذکر شده باید توجه داشت که درب های ضد سرقت فضای خالی ندارند و همین ویژگی مهم باعث می شود تا ورود افراد غیر مجاز از این درب ها به حداقل ممکن برسد.

قفل های مورد استفاده در ساخت درب های امنیتی بسیار پیشرفته تر از قفل های معمولی هستند. تعداد زبانه های استفاده شده در ساخت درب های امنیتی 7 یا 14 زبانه می باشد که باز شدن قفل ها را تقریبا غیر ممکن می کند.

 


مزایای درب های ضد سرقت نسبت به سایر وسایل حفاظتی

یکی از راه های جلوگیری از ورود سارقان به داخل ساختمان استفاده از انواع حفاظ است که می توان گفت قبل از ساخت درب ضد سرقت نسبت به قفل های سنتی درب از ایمنی بیشتری برخوردار است.

برخی از افراد برای محافظت از خانه خود از دو نوع امنیتی استفاده می کنند که شامل نرده های فولادی آکاردئونی و نرده های فولادی دائمی می شود.



مزایای درب های ضد سرقت نسبت به سایر اشکال حفاظتی

با توجه به اینکه بسیاری از افراد بر این باورند که نگهبانان برای ایجاد امنیت کافی هستند، ما آنها را با ادارات مبارزه با جرم و جنایت مقایسه می کنیم تا بتوانیم انتخابی آگاهانه برای ایجاد امنیت در ساختمان های خود داشته باشیم.

 


برخی از مهم ترین مزایای درب های ضد سرقت نسبت به سایر انواع امنیتی

نرده های فلزی ثابت دارای لولاهای خارجی و نمایان بوده و به راحتی با اهرم باز و جدا می شوند. برخلاف درب های ضد سرقت که همانطور که قبلا گفتیم دارای لولاهای مخفی هستند که به چشم نمی آیند.

- قطعات فلزی مکمل توسط لولا به هم متصل می شوند. این حلقه ها مانند حلقه های نرده فلزی با اعمال نیرو با اهرم یا کاتر به راحتی شکسته می شوند و به راحتی گم می شوند. بنابراین نسبت به درب های ضد سرقت با حلقه های مخفی و مستحکم ایمن ترند.

- سگک آکاردئونی فلزی به راحتی باز می شود. در حالی که در صورت نداشتن کلید اصلی امکان بازکردن قفل درب ضد سرقت وجود ندارد.

- علاوه بر تمام مزایای امنیتی درب های ضد سرقت، این درب ها از نظر زیبایی بیشتر از انواع حفاظ ها برخوردار هستند.

- استفاده از گیت های ضد سرقت و همچنین باز و بسته شدن آنها نسبت به باز و بسته شدن نرده های فلزی سنگین راحت تر است.



معایب درب های امنیتی

همانطور که گفتیم می دانیم که درب های ضد سرقت بهترین و مطمئن ترین درب های موجود در بازار هستند. اما با وجود ویژگی ها و مزیت های خاص درب های ضد سرقت که در بالا ذکر و ارزیابی کردیم و اهمیت نصب این درب ها را در امنیت ساختمان های خود درک کرده ایم، می توان گفت که آنها فقط یک مشکل دارند و بس. بستگی به زمان حادثه دارد، خاص است

در صورت بروز حوادث خاص مانند آتش سوزی، این درب ها و به خصوص قفل های بی کیفیت ساخته شده از آلیاژهای نامرغوب و نامتعارف قفل می شوند و بدون کلید و رمز باز نمی شوند. بنابراین هنگام خرید درب های ضد سرقت از استاندارد بودن قفل این درب ها اطمینان حاصل کنید.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://baharidoor.com/product-category/interio-door/