سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

ابزار مناسب را از ابزار اندازه گیری آریا خریداری کنید

ابزار دقیق طراحی، تجهیزات و/یا استفاده از ابزارهای اندازه گیری در تعیین شرایط واقعی در فرآیند تولید مانند مشاهده، اندازه گیری و کنترل است. تکنسین های ابزار، دستگاه های مورد استفاده در اتوماسیون فرآیندهای صنعتی را نصب، نگهداری و کالیبره خواهند کرد.

ابزار مناسب را از ابزار اندازه گیری آریا خریداری کنید

استفاده از ابزار مناسب

اهمیت دقت در اندازه گیری های ابزار

ایمنی افراد و تجهیزات؛

کیفیت محصول با

مزیت تجاری

 

اجزای مختلف شامل فرستنده ها، حسگرها، آنالایزرها، آشکارسازها، ضبط کننده ها و عناصر کنترلی هستند. تجهیزات متداول مورد استفاده در این مناطق شامل ارتباطات، دیتالاگر/آنالایزر، ضبط کننده نمودار دیجیتال و آنالوگ، مانیتور گاز، دماسنج و آشکارساز خطای کابل است.

از این دستگاه ها برای اندازه گیری و کنترل فرآیندهای صنعتی مانند سرعت، دما، فشار، توان، جهت و ارتباطات استفاده می شود. موقعیت ها در این زمینه از Technicien Technicien تا I&E Technicien تا I&C Technicien تا Technicien Electrical تا Technicien Electronic متفاوت است. بقیه این مقاله دو بخش از تجهیزات را پوشش می دهد: لوله های حرارتی و دماسنج.

 

فرستنده دما

فرستنده دما چیست؟ فرستنده دما یک دستگاه و وسیله الکتریکی است که یک سنسور دما مانند ترموکوپل، RTD یا ترمیستور را به یک دستگاه اندازه گیری یا کنترل مانند PLC، DCS، کامپیوتر، کنترل کننده مدار، ثبت داده، نمایشگر یا دستگاه ضبط متصل می کند. برای اطلاع از هزینه ترانسمیتر دما، با مساحت سنج مشورت کنید.

به طور معمول، یک فرستنده دما سیگنال ورودی سنسور را ایزوله، تقویت، فیلتر، خطی سازی و تبدیل می کند و سپس یک سیگنال خروجی استاندارد شده را به دستگاه کنترل می فرستد. سیگنال های خروجی الکتریکی فرستنده دمای معمولی مورد استفاده در تاسیسات تولیدی در محدوده 4-20 میلی آمپر یا 0-10 ولت DC هستند. برای مثال، 4 میلی آمپر ممکن است به معنای 0 درجه سانتی گراد و 20 میلی آمپر ممکن است به معنای 100 درجه سانتی گراد باشد.

 

مزایای ترانسمیتر دما چیست؟

فرستنده‌های دما دیجیتال پیشرفت قابل توجهی نسبت به همتایان با سیم‌کشی مستقیم و ابزار دقیق خود دارند، مانند سایر سنسورهای دما. را

حذف نیازهای خاص کابل،

آنها مهندسی و نگهداری را آسان تر می کنند و

آنها همچنین تشخیص پیشرفته را فعال می کنند. نقطه ضعف مبدل های دما این است که می توانند هزینه سیستم اندازه گیری دما را افزایش دهند.

 

مزایای اضافی عبارتند از:

فرستنده دما دارای قابلیت نشان دادن و کنترل موضعی است.

این ابزار به خصوص در فواصل طولانی در برابر نویز بسیار مقاوم است.

جداسازی، تقویت، فیلتر نویز، اندازه گیری و تبدیل سیگنال ورودی از سنسور از دیگر مزایای انتقال حرارت است.

https://eco.shafaqna.com/FA/301627/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%85%db%8c%d8%aa%d8%b1-%d9%81%d8%b4%d8%a7%d8%b1/

سیگنال خروجی استاندارد این ابزار با بسیاری از دستگاه ها سازگار است.

سنسورهای دما نیازی به کابل های افزایشی گران قیمت ندارند.

سیستم مدیریت انتقال حرارت

یک فرستنده دما به تست RTD و ترموکوپل نیاز دارد.

اگر فرستنده دمای شما دارای اینترلاک است برای دور زدن اینترلاک (همیشه از مرحله تأیید رد شوید و فرم تعویض اینترلاک را تکمیل کنید.)

اگر از مبدل حرارتی با شیر کنترل برای کنترل فرآیند استفاده شود، مهندس عامل باید شیر کنترل مبدل حرارتی را در موقعیت دستی تنظیم کند.

 

شماره برچسب روی فرستنده دما باید بررسی شود. همیشه باید مقدار نمایش داده شده این متر را در DCS/SCADA/PLC بررسی کنید و مقدار فیلد را تأیید کنید.

مقدار فعلی نمایش داده شده توسط فرستنده دما از PM را قبل از استفاده از آن بررسی کنید.

درب پشت مبدل حرارتی را باز کنید تا کابل اتصال را پیدا کنید.

به تمام اتصالات کابل توجه کنید. به طوری که تمام دستگاه ها پس از اتمام کار سیم کشی می شوند.

باید ولتاژ تغذیه را بررسی کنید.

کانکتور کابل سنسور را جدا کنید. اطلاعات بیشتر را می توانید در سایت تیور بیابید.

Baymax را برای اندازه گیری به فرستنده دمای RTD و مقاومت یا ترموکوپل 10 وصل کنید.

ارتباط دهنده HART را به ساطع کننده گرما وصل کنید.

بسته به محدوده فرستنده دما خروجی دستگاه باید برای تغذیه فرستنده دما تنظیم شود. (مقاومت ها را در جعبه مقاومت RTD مرتب کنید)

اکنون که از مقدار ورودی برای ضبط سیگنال خروجی استفاده کرده اید (ارتباطات مانیتور یا HART و همچنین DCS / SCADA / PLC را بررسی کنید).

 

مقیاس دما

برای ابزارهای عمومی، دماسنج های نوع دو فلزی بر دماسنج های نوع دقیق ترجیح داده می شوند. این اندازه گیری باید دارای ویژگی های زیر باشد.

نشانگر دما مطابق با کلاس SAMA است.

تست دما باید حداقل SS 316 باشد

بخاری باید دارای مشخصات زیر باشد

اندازه استاندارد 150 میلی متر است

عدد مشکی در زمینه سفید

دمای منفی باید با رنگ قرمز با زمینه سفید مشخص شود

یک سر قابل تنظیم ارائه شده است

نشانگر را می توان بدون برداشتن آن از ساقه تنظیم کرد

گیج های این دستگاه دارای ساختار ضد آب و هوا با IP66 می باشد.

https://eco.shafaqna.com/FA/301613/301613/

در شرایط ارتعاش باید از گیج دماسنج دقیق یا لوله مویرگی نوع آنالوگ آریا استفاده کرد. لوله مویرگی باید حداقل از SS 316 ساخته شده باشد. همچنین باید زره نرم و پوشش PVC روی زره ??داشته باشد. همچنین به یاد داشته باشید که دقت گیج دما باید 1% FSD (انحراف کامل مقیاس) باشد.

دماسنج های دو فلزی فقط در مواردی استفاده می شود که خطای دیافراگم بیشتر از یک درصد قابل قبول باشد. ابزارهای IM در ابزارهایی مانند Split Media Duct استفاده می شوند. سنج دمای صفحه دو فلزی باید از تنظیم نشانگر خارجی در هر زاویه ای استفاده کند. جنس پوشش این نوع فشار سنج SS304 می باشد. قطر ساقه باید استاندارد سازنده باشد. در جاهایی که لرزش بیش از حد احساس می شود، مانند کمپرسورها، باید از فشار سنج های دو فلزی اجتناب شود.

 

حرف پایانی

آنها ابزارهای کلیدی در بسیاری از صنایع مختلف مانند کارخانه‌های پتروشیمی، نیروگاه‌ها (زغال‌سنگ، برق، تولید همزمان)، تصفیه‌خانه‌های آب، کارخانه‌های خمیر و کاغذ، معدن و تولیدکنندگان فولاد هستند. شرکت آریا اینسترومنت با مسئولیت محدود با وب سایت co-asa.com در زمینه فروش فلزات دقیق در ایران شناخته شده است. شما می توانید دقیقا ابزار مورد نظر خود را با اطمینان کامل از کیفیت قطعه از این مجموعه خریداری کنید.