سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

نحوه استفاده از پلوپز و نحوه استفاده از آن


برای افرادی که به آشپزی علاقه دارند و به دنبال روش های سریع و آسان طبخ هستند، پلوپز و زودپز، آرام پز، هواپز و پلوپز چند کاره... بهترین گزینه به نظر می رسند. . برای آنها. پلوپزهای دیجیتال همه کاره هستند و از فرمت ها و برنامه های پخت متعدد پشتیبانی می کنند. برای استفاده حداکثری از یک پلوپز چندکاره، باید نحوه استفاده از آن را بدانید تا با برنامه های مختلف آن آشپزی را بیاموزید. آشپزخانه بدون پلوپز، زودپز و زودپز و دیگر وسایل برقی قابل تصور نیست. پلوپز همانطور که از نامش پیداست برای پخت سریع انواع غذاهای خوشمزه به ویژه برنج استفاده می شود. این دستگاه پخت حرفه ای با پشتیبانی از برنامه های مختلف آشپزی می تواند منویی با کیفیت و متنوع را برای شما آماده کند. در این راهنمای پلوپز با ما همراه باشید.

پلوپزها بر اساس کارایی و عملکرد به دو نوع یکبار مصرف و چند منظوره تقسیم می شوند. ظروف یکبار مصرف که امروزه چندان مورد استقبال قرار نگرفته و فقط برای تهیه و پخت برنج به روش های مختلف استفاده می شود. اما داستان پلوپز چندکاره بسیار متفاوت است و عملکردهای متعدد این پلوپز آن را به یک دستگاه پخت هوشمند تبدیل کرده است. اگرچه کارایی و عملکرد دستگاه بالاتر است، اما روش کار و استفاده نیز دشوارتر و البته پیچیده تر است، زیرا لازم است هنگام مطالعه دفترچه راهنمای پلوپزها و سایر محصولات، اطلاعات کافی در مورد انواع مختلف داشته باشید. انواع وسایل پخت مانند پلوپز و اجاق گاز آرام و زودپز دریافت کنید. در این مقاله رترو پارت  می خواهیم نحوه استفاده از پلوپز چند منظوره را به طور کامل توضیح دهیم تا در هنگام خرید و استفاده از پلوپز با سوالات بی پاسخ مختلفی مواجه نشوید.

کارایی پلوپز چند منظوره

پلوپز چند منظوره همانطور که از نامش پیداست از چندین برنامه پخت پشتیبانی می کند. به عنوان یک قاعده، بسیاری از پلوپزها دارای یک صفحه نمایش دیجیتال و یک صفحه کنترل هستند که از طریق آن می توان برنامه مناسب را انتخاب و فعال کرد. به طور کلی پلوپز چند کاره نه تنها برای پخت برنج استفاده می شود بلکه برنامه های غذایی مختلفی مانند سوپ، خورش، خورش، فرنی، کیک، پیتزا، ماست، بخارپز، سرخ کردنی، آرام پز و ... را در منوی خود دارد. . پلوپز هم نمایشگر دارد و هم کنترل پنل، اگر صفحه نمایش یا کنترل پنل لمسی باشد با زدن دکمه منو تمام برنامه ها روی صفحه نمایش داده می شود و لمس یکی از برنامه ها به معنای انتخاب آن است. اگر صفحه نمایش لمسی نیست، باید دکمه منو را فشار دهید تا در نهایت برنامه پخت مورد نظر را انتخاب کند و آن برنامه پخت انتخاب شود. برای استفاده از عملکردها و برنامه های مختلف پلوپز لازم است با عملکرد و کاربرد پلوپز آشنا شوید.

راهنمای انتخاب تنظیمات و کار با دکمه های پلوپز

برای فعال کردن هر یک از برنامه ها، روی دکمه منو در کنترل پنل کلیک کرده یا ضربه بزنید تا برنامه پخت را انتخاب کنید. در برخی مدل ها برای انتخاب باید دکمه مربوطه را چند ثانیه فشار دهید. هنگام انتخاب برنامه پخت، دکمه شروع را فشار دهید و منتظر بمانید تا زمان پخت به پایان برسد تا غذای شما خیلی سریع و آسان آماده شود. البته می توانید زمان پخت را نیز بر اساس ساعت و دقیقه تنظیم کنید، دکمه تایمر را فشار دهید و زمان پخت خود را به پلوپز بدهید. زیرا هر کدام از برنامه ها زمان خاصی دارند و می توانید از طریق دکمه تنظیم ساعت این زمان و زمان پخت را بر حسب ساعت و دقیقه تنظیم کنید.

از دکمه منو برای انتخاب حالت پخت استفاده می شود. کلید Menu را فشار دهید و برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.

دکمه تنظیم دما / ساعت؛ برای تنظیم زمان پخت، باید دکمه زمان یا دما/ساعت را فشار دهید و سپس زمان پخت را مطابق با تجربه خود تنظیم کنید. لطفاً توجه داشته باشید که وقتی برنامه پخت خاصی را انتخاب می کنید، مدت زمان به طور پیش فرض تنظیم می شود و نیازی به تغییر مدت زمان نیست. اما در صورت تمایل می توانید با استفاده از دکمه تایمر زمان پخت را تنظیم کنید.
برای درب پلوپز 8 نفره پارس خزر کلیک کنید. 

دکمه شروع؛ وقتی پلوپز در حالت پخت است، با انتخاب برنامه پخت و تنظیم زمان پخت؛ این دکمه زمانی فعال می شود که دکمه شروع فعال شود و پخت و پز شروع شود. در این حالت، چراغ نشانگر شروع روشن می شود و صفحه نمایش اطلاعات آشپزی را نشان می دهد.

دکمه Keep Warm این عملکرد زمانی فعال می شود که می خواهید غذا را گرم نگه دارید، در این حالت دکمه گرم نگه داشتن را فشار دهید تا دمای پلوپز به مدت 1 ساعت ثابت بماند و غذای داخل آن سرد نشود.

دکمه گرم کردن مجدد یا عملکرد گرم کردن مجدد؛ برای فعال کردن برنامه گرم کردن مجدد ابتدا دکمه منو را فشار داده و سپس دکمه گرم کردن مجدد را انتخاب کنید. با انتخاب این عملکرد، زمان گرم شدن غذا به صورت پیش فرض تنظیم شده و بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده است. البته مدت زمان گرم شدن غذا با دکمه تایمر نیز قابل تنظیم است.

در پلوپز چند منظوره بخار پز کنید و سرخ کنید

کیسه بخارپز، ماهیتابه، قالب ماست، کفگیر و قاشق از ابزارهای مفیدی هستند که با پلوپزهای چند منظوره عرضه می شوند. کیسه بخار که معمولا از پلاستیک مرغوب ساخته می شود برای انواع سبزیجات، مرغ، ماهی و ... استفاده می شود. برای استفاده از بخارپز باید کیسه بخارپز را روی قابلمه قرار دهید (دیگ تا نیمه پر از آب است) و برنامه بخارپز را فعال کنید، به طوری که محتویات کیسه و کمک بخار آب داخل قابلمه باشد.

همچنین به راحتی روی تابه فلزی با روغن کافی در قابلمه سرخ می شود. با فعال کردن عملکرد سرخ کردن، می توانید به راحتی غذا را در توری فلزی سرخ کنید.

برنامه کشک

برنامه ماست درست کردن یکی از بهترین برنامه های پخت برنج است که برای اجرای این برنامه 4 نوع قالب ماست ارائه شده است. این نوع ماست از پلاستیک مرغوب ساخته شده و دمای خاصی از ماست را پشتیبانی می کند. می توانید از کاسه یا ظرف مناسب دیگری استفاده کنید. برای انجام این کار باید شیر را به همراه مخلوط ماست در ظرف یا قالب بریزید سپس قالب را در پلوپز گذاشته و برنامه ماست را انتخاب کنید. این برنامه دمایی از پیش تعیین شده دارد و به طور پیش فرض تنظیم ماست بین 7 تا 8 ساعت زمان می برد. اما از آنجایی که زمان ماست بسته به نوع شیر و میزان چربی می تواند متفاوت باشد، می توانید از عملکرد برای تغییر زمان و افزایش یا کاهش زمان استفاده کنید.

نرم افزار ساعت و نحوه کار با آن

برنامه دیگری که توسط برنج چند منظوره پشتیبانی می شود تایمر است. تایمر در واقع قابلیتی است که زمان مشخصی را برای روشن شدن دستگاه می دهد. تایمرهای تاخیری این شرایط را برای اطمینان از آماده بودن غذا در زمان مشخصی فراهم می کنند. برای اجرای این عملکرد، باید یک برنامه پخت را انتخاب کنید و تایمر را روی زمان مناسب تنظیم کنید. برای مثال اگر می خواهید پلوپز بعد از 4 ساعت روشن شود باید این دستور را به تایمر نیز بدهید و زمان تاخیر را روی 4 ساعت قرار دهید و سپس دکمه شروع را فشار دهید. در این حالت، شمارش معکوس شروع می شود و با پایان زمان از پیش تعیین شده، فر با برنامه پخت از پیش تعیین شده شروع به کار می کند. هرکسی که طرز استفاده از پلوپز را بلد باشد می تواند به راحتی از این عملکردها و امکانات استفاده کند.