سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

کنتاکتور چیست؟


در توزیع کنتاکت ها به صورت کلید وابسته به فرمان ارائه می شود، زیرا عمل باز و بسته شدن کنتاکت ها توسط مدار فرمان انجام می شود و به عبارت دیگر کنتاکتورها دارای میدان مغناطیسی وابسته به توان ارائه شده می باشند. با الکتنو همراه باشید.

نوع کنتاکتور

در ویدیوی زیر تفاوت کانکتور برق، فرمان و فرستنده آینه را بررسی کردیم، برای درک بهتر، تماشای ویدیوی زیر را توصیه می کنم: 1688


کنتاکتورها در اندازه ها و ولتاژهای مختلف موجود هستند.

از کنتاکتورهای 24 ولتی که بسیار کوچک هستند و قابلیت قطع و وصل یک آمپر را دارند و به راحتی در مشت نگه داشته می شوند که به آنها رله می گویند تا کنتاکتورهایی که طول و عرض آنها یک متر است و قابلیت قطع و وصل هزاران آمپر را دارند. و کلیدها عموماً در تابلوهای صنعتی استفاده می شوند، اما در مصارف الکتریکی نیز کاربرد دارند. از آنجایی که تمام وسایل برقی خانه را می توان با کلید و حفاظ محافظت کرد، توصیه می کنم این مقاله را که در آن حفاظ را توضیح داده ایم، مطالعه کنید. برق از منزل با کنتاکتور.

انواع کنتاکتورهای AC بر اساس نوع

انواع کنتاکتور AC را با توجه به نوع آنها مشاهده کنید و در تصویر زیر کاربرد آنها را در مصرف کنندگان مجاز نشان دهید:

نحوه کار کانکتور:

حالا که فهمیدیم کنتاکتور چیست، بیایید در مورد نحوه عملکرد این تجهیزات صحبت کنیم:

هنگامی که سیم پیچ توسط کلید کنترل انرژی می گیرد، مغناطیسی می شود و قسمت متحرک هسته را مانند آهنربا جذب می کند، زیرا میدان مغناطیسی دارای کنتاکت هایی است که مسئول خاموش شدن و اعمال ولتاژ به هر دو قسمت در هنگام جذب هستند. سیم های این کنتاکت ها وصل شده و کنتاکتور روشن می شود.

تا اینجا که کنتاکتور وصل شده یادتون باشه که در بالا اشاره کردم که وقتی کنتاکتور قطع میشه از منبع آب بین دو هسته استفاده میشه به نحوی که وقتی سیم پیچ توسط مدار کنترل برق نمیزنه. جریان قطع می شود و فنر دو هسته را از یکدیگر جدا می کند تصور کنید که اگر فنری بین دو هسته وجود نداشته باشد هسته متحرک همچنان به هسته ثابت می شود و به همان ترتیب کنتاکت ها به هسته متصل می شوند. وصل می شود و قطع نمی شود.

مزایای استفاده از مخاطبین به جای سوئیچ:

کنتاکتورها را می توان چندین بار جدا کرد و بنابراین عمر مفید بیشتری نسبت به سوئیچ ها دارد

امکان صدور فرمان از چندین مکان، بنابراین می توان تعداد نامحدودی واشر شکن و کانکتور برای کنتاکتورها طراحی و نصب کرد.

اتصالات قادر به طراحی مدارهای کنترل خودکار هستند که نمونه ساده و سرراست آن تایمرها یا فتوسل ها هستند که پس از نصب می توانند بدون دخالت انسان خاموش و روشن شوند.

سرعت اتصال و قطع اتصال بالا

کنترل از راه دور و ...