سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

انواع یو پی اس را بشناسید


انواع مختلفی از یو پی اس وجود دارد که رایج ترین یو پی اس مورد استفاده یو پی اس آنلاین است. هر منبع غذایی اضطراری کاربردهای منحصر به فرد خود را دارد. در این مقاله اطلاعاتی در مورد انواع UPS، مزایا و معایب آنها و موارد استفاده از آنها ارائه شده است.

برندگان یو پی اس های مختلف در بازار امروزی وجود دارد، بنابراین انتخاب و خرید یو پی اس گیج کننده است، بنابراین نیاز به مشاور و راهنمای خرید است.

چرا باید از Ups استفاده کنیم؟ برای اطلاع از قیمت UPS به سایت شرکت مهرآذین بهراد مراجعه نمایید.


این ابزاری است که به کار خود ادامه می دهد و در نهایت به قیمت جان و پول تمام می شود. علاوه بر نگهداری تجهیزات در هنگام قطع برق، یک یو پی اس در برابر نوسانات برق محافظت می کند.

در یو پی اس از فیلتری برای کنترل سطح ولتاژ استفاده می شود و اجازه نمی دهد مقدار آن از محدوده مشخص شده خارج شود. فیلترها در یو پی اس های مختلف با طرح های مختلف تعبیه شده اند و عملکرد آنها متفاوت است.

آیا از یو پی اس استفاده می کنید؟

یو پی اس دارای طیف وسیعی از کاربردها از جمله سیستم های امنیتی، مراکز داده، تجهیزات پزشکی، آسانسور، گیت برقی، کامپیوتر، دستگاه های خودپرداز، تولید برق و تمامی تجهیزاتی است که نیاز به حفاظت و پشتیبانی از باتری های یو پی اس دارند. استفاده از یو پی اس ممکن است در ابتدا مقرون به صرفه نباشد، اما در نهایت برای ما مفید خواهد بود. در بیشتر موارد، خسارت هرگز قابل جبران نیست.

چگونه یک یو پی اس مناسب برای خرید انتخاب کنیم؟

اولین قدم در انتخاب یو پی اس، تعیین نوع مشتری است. نوع مشتری یعنی تک فاز و سه فاز هستند. یک یو پی اس سه فاز می تواند خروجی تک فاز و سه فاز داشته باشد در مرحله بعد توان مصرف کننده هایی را که می خواهیم به UPS متصل کنیم محاسبه می کنیم. بسته به اینکه کدام UPS با ظرفیت صحیح انتخاب شده باشد.

یو پی اس ها بر اساس تکنولوژی به سه دسته تقسیم می شوند: آنلاین، آفلاین، تعاملی لاین، هر کدام که مفیدتر باشد. در سایت ناوانیا مقالاتی در قالب راهنمای خرید یو پی اس وجود دارد که مطالعه آنها می تواند بسیار مفید باشد.

از آنجایی که در ساخت یک یو پی اس تکنولوژی زیادی وجود دارد، باید تجربه و تخصص کافی برای خرید یا دریافت مشاوره از افراد فنی UPS داشته باشید. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد UPS بدانید.

چگونه Ups کار می کند

اجزای اصلی یو پی اس اینورتر هستند، یکسو کننده باتری و سوئیچ. یکسو کننده ورودی وظیفه تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم را بر عهده دارد. یک اینورتر نیز جریان مستقیم را به جریان نهان تبدیل می کند. باتری را به صورت عادی و در زمان نوسانات زیاد و قطعی برق شارژ کنید. یک اینورتر انرژی ذخیره شده در باتری را از طریق تبادل برق از مصرف کنندگان تامین می کند. زمان انتقال نیرو بین باتری و شبکه شهری را زمان سوئیچینگ می گویند. این زمان برای یک یو پی اس آنلاین تقریبا صفر است، اما برای سایر فناوری ها چندین میلی ثانیه طول می کشد.

توزیع UPS مبتنی بر فناوری

تکنولوژی تولید یو پی اس متنوع است. مهم ترین فناوری های مورد استفاده برای ایجاد یک یو پی اس گسترده، یو پی اس های آنلاین، آفلاین و لاین اینتراکتیو هستند. البته فناوری‌های دیگری نیز وجود دارند که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند فروتوپولوژی اضافی و تبدیل دلتا.

Ups -1 آنلاین

به یو پی اس آنلاین یو پی اس با تبدیل دوبل نیز می گویند. این نوع منبع اصلی برق کارآمد نامیده می شود. اینها باتری هایی هستند که در هنگام قطع برق و هنگامی که منبع ورودی روشن است، باتری ها به راحتی نصب می شوند. این تبدیل دوگانه نامیده می شود زیرا منبع ورودی AC را به DC تبدیل می کند و سپس اینورتر آن را برای خروجی به AC تبدیل می کند. یو پی اس آنلاین رایج ترین نوع یو پی اس موجود است.

این نوع یو پی اس دقت بالایی ارائه می دهد و در مناطقی که نیاز به قدرت و دقت لازم است استفاده می شود. یو پی اس آنلاین برای تامین برق از 500 ولت آمپر تا 500 کیلو ولت آمپر و حتی بیشتر با خروجی تک فاز و سه فاز استفاده می شود. برای ظرفیت های بالاتر از 10 کیلو ولت آمپر، استفاده از یو پی اس آنلاین توصیه می شود. از نقاط ضعف آنها می توان به قیمت بالای آنها اشاره کرد اما به دلیل استفاده مکرر از اینورتر فرسودگی زیادی نیز دارند.

اوه -2 آفلاین

رایج ترین نوع یو پی اس مورد استفاده در سیستم های کوچکتر، یو پی اس آماده به کار یا آفلاین است و بیشتر برای رایانه های شخصی استفاده می شود.

یک یو پی اس مستقل به گونه ای کار می کند که منتظر شروع کار می ماند و با قطع برق کار را به دست می گیرد. یو پی اس مقرون به صرفه ترین نوع است. معایب آن عبارتند از زمان تعویض طولانی و عدم حفاظت مناسب، به این معنی که آنها برای قدرت بالا طراحی نشده اند.

برو -3 خط تعاملی

Ups Line Interactive در زیرساخت های مشاغل کوچک استفاده می شود. شباهت زیادی به یو پی اس استندبای دارد اما قابلیت تنظیم خودکار ولتاژ را دارد. به این معنی که ولتاژ ورودی را کنترل می کند و زمانی که احساس کرد ولتاژ ورودی کم یا زیاد است، می تواند وارد عمل شود و خروجی دستگاه را تنظیم کند تا آن را ثابت نگه دارد.

این فیلترینگ به طور دقیق انجام نمی شود. قیمت تعاملی و دقت یو پی اس آنلاین کمتر از یو پی اس آنلاین است. این یو پی اس ها عموما برای دوربین های مدار بسته استفاده می شوند. باتری های این مدل یو پی اس خیلی سریعتر فرسوده می شوند.

بالا بردن دوربین های مدار بسته

اگر دوربین مداربسته بتواند تصاویر را به طور مداوم ضبط کند، می تواند موثرترین باشد. اخیراً با بررسی های انجام شده مشخص شد که با وجود نصب دوربین ها، مردم هنوز قانع نشده اند و دلیل آن قطعی برق در ساعات اوج مصرف بوده و تصاویر ضبط نشده است. در حال حاضر یو پی اس های مختلفی ساخته شده اند که دوربین ها، DVR ها و NVR ها را به هم متصل می کنند. باتری های استفاده شده در یو پی اس در حالت عادی شارژ می شوند و زمانی که با نوسانات یا قطع برق مواجه می شویم، انرژی مورد نیاز سیستم حفاظتی را تامین می کنند. برای ساخت این یو پی اس معمولا از فناوری خط تعاملی استفاده می شود و نسبت به سایر فناوری ها قیمت ارزان تری دارد. دوربین هایی که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرند معمولا به منبع تغذیه 12 ولت و 24 ولت DC نیاز دارند. Ups بر اساس این نیاز طراحی شده است تا دوربین‌ها مستقیماً به آن متصل شوند.