سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

مزایا و معایب استفاده از پهپاد در کشاورزی

 با توجه به افزایش جمعیت جهان، تعداد فعالیت های کشاورزی نیز افزایش می یابد. با در نظر گرفتن این موضوع، انتظار می رود بسیاری از کشاورزان در آینده از فناوری پهپاد در کشاورزی برای افزایش بهره وری خود استفاده کنند. استفاده از پهپاد در کشاورزی مزایا و معایبی دارد، بهترین کار این است که همه مزایا و معایب را بدانیم و بهترین تصمیم زمانی گرفته می شود که اطلاعات دقیق، کامل و لازم داشته باشیم.

مزایای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی

1- از پهپادها برای تحلیل و تجزیه و تحلیل زمین های کشاورزی استفاده کنید

استفاده از پهپادها در کشاورزی می تواند برای تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل زمین های کشاورزی و زمین های روی آن استفاده شود. در واقع پهپادهای ساخته شده امروز نقشه های سه بعدی با دقت بالا تولید می کنند و برای تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل در اختیار کشاورزان قرار می دهند.

تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از تصاویر میدان هواپیماهای بدون سرنشین برای برنامه های بذر بسیار مهم است. جالب اینجاست که پس از تکمیل فرآیند بذرپاشی، می توان از اطلاعات به دست آمده توسط پهپاد برای کنترل میزان نیتروژن در خاک و آبیاری استفاده کرد. برای خرید پهپاد سمپاش به سایت "اوجیران پهپاد" مراجعه نمایید.


2- برای کاشت بذر از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کنید

اگرچه پهپادهای مسئول کشت بذر در حال حاضر توسعه یافته اند، اما بسیاری از مردم آنها را نمی شناسند یا از آنها استفاده می کنند و به نظر نمی رسد استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی فراگیر شده باشد. اما این روش یک روش جدید در کشاورزی است و باعث کارایی بیشتر آن می شود.

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی به این صورت است که پهپادها غلاف های حاوی بذر را به زمین کشاورزی می ریزند و مواد مغذی گیاه را در خاک از پیش آماده شده می ریزند. لازم به ذکر است که با توجه به این روش یعنی استفاده از پهپاد در کشاورزی، هزینه کاشت بذر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و در زمان کمتری می توان این کار را انجام داد.

3- استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر مزارع

یکی از مشکلاتی که کشاورزان هر ساله نگران آن هستند، نظارت ناکافی بر سطح وسیع است. این مشکل ریسک و هزینه نگهداری محصولاتی را که در حال حاضر در حال رشد هستند افزایش می دهد. در چنین شرایطی استفاده از پهپادها در کشاورزی و تصاویر به دست آمده از آنها راه حل معقولی به نظر می رسد و کمی از این نگرانی می کاهد.

زمانی که این تصاویر در قالب انیمیشن های کوتاه یکی پس از دیگری نمایش داده می شوند، می توانند روند توسعه واقعی محصولات و تغییرات در آنها را نشان دهند. بنابراین نظارت دقیق بر زمین های کشاورزی با استفاده از پهپادها در کشاورزی می تواند نقاط ضعف تولید را شناسایی کرده و به کشاورزان در مدیریت بهتر زمین های وسیع و محصولات آن کمک کند.

4- استفاده از پهپادها برای سمپاشی مزارع

قابلیت استفاده از امواج اولتراسونیک و لیزرهای دقیق به پهپادهای مختلف اجازه می دهد تا ارتفاع خود را بسته به سطح زمین و موقعیت مکانی تغییر دهند. همین قابلیت اسکن و اندازه گیری فاصله پهپاد تا زمین باعث می شود این نوع سیستم ها در هر زمان سموم را روی زمین پخش کنند و عملاً عملیات سم پاشی را انجام دهند.

استفاده از پهپادها در کشاورزی و کشاورزی باعث افزایش راندمان فرآیند کشاورزی و کاهش چشمگیر آلودگی آب های زیرزمینی می شود. جالب است که کشت مزارع کشاورزی با استفاده از پهپادهای کشاورزی در زمان کمتری نسبت به سایر روش های سنتی انجام می شود.

- استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای آبیاری مزارع

هواپیماهای بدون سرنشین با حسگرهای حرارتی یا مادون قرمز می توانند به راحتی مناطق خشکی را که به آب نیاز دارند پیدا کنند. به این ترتیب استفاده از پهپادها در کشاورزی، مراقبت از مناطق تعیین شده و آبیاری به موقع و با شرایط کیفی بالا را ممکن می سازد.

6- ارزیابی سلامت محصولات با استفاده از پهپاد

برخی از پهپادها می توانند محصولات را با انتشار نور مادون قرمز اسکن کنند. سپس دستگاه‌های پردازش نور داخلی میزان نور سبز تا مادون قرمز منعکس شده از گیاهان را اندازه‌گیری می‌کنند.

اطلاعات به دست آمده از طریق این فرآیندها از استفاده از پهپادها در کشاورزی نیز برای تهیه تصاویر چند طیفی و گزارش وضعیت سلامت محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، با مقایسه این نوع تصاویر در طول زمان، می توان سلامت گیاه را پیش بینی و بررسی کرد و همچنین به کشاورزان در مدیریت درمان و سلامت گیاه کمک می کند.

7- سهولت استفاده

برخلاف هواپیماها و پهپادهای آشنا، خرید و استفاده از پهپادهایی مانند کوادکوپتر، هگزاکوپتر و اکتاکاپتر آسان و ارزان است.

در صورت تمایل به خرید انواع پهپاد، کوادکوپتر و سایر لوازم جانبی با گراد پلان تماس بگیرید.

معایب استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی

علاوه بر مزایای استفاده از پهپادها در کشاورزی، استفاده از آنها دارای معایب و ناراحتی هایی نیز می باشد، از جمله:

1- مهارت های لازم را داشته باشد

تصاویر تولید شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی نیاز به تجزیه و تحلیل و بررسی توسط کارشناسان و متخصصان دارد. اطلاعات مفید و کاربردی را از آنها استخراج کنید

در واقع یک کشاورز معمولی نمی تواند این کار را انجام دهد و باید مهارت های لازم را بیاموزد یا تیمی از افراد ماهر و آموزش دیده را که در نرم افزارهای تحلیلی مهارت دارند برای این کار استخدام کند.

2- منطقه عملیاتی و زمان پرواز پهپاد

بسیاری از پهپادها می توانند پس از هر بار شارژ بین 20 دقیقه تا 1 ساعت پرواز کنند که قطعا زمان کافی نیست. این زمان کوتاه به این معنی است که پهپاد فقط می تواند یک منطقه کوچک روی زمین را پوشش دهد و دوباره شارژ شود.

یکی دیگر از مشکلات رایج برد پرواز هواپیماهای کشاورزی است که در صورت ثابت بودن خلبان برد پرواز را کاهش می دهد. البته انواع دیگری از هواپیماهای کشاورزی نیز وجود دارند که مدت زمان طولانی تری را پوشش می دهند و طیف وسیع تری از کارکردها را پوشش می دهند، اما با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسند.

3- هزینه خرید پهپاد

معمولا پهپادهای کشاورزی دارای یک سری ویژگی های خاص هستند که هر چه این ویژگی ها بیشتر باشد قیمت خرید نیز بالاتر خواهد بود. به طور کلی قیمت یک پهپاد بر اساس سخت افزار، نرم افزار، حسگرها و ابزار داخل آن تعیین می شود.

بنابراین شما می توانید پهپادهای کشاورزی را با قیمت پایین خریداری کنید اما کیفیت آن چندان تعریف نشده و عملکرد بسیار پایین است. برعکس پرداخت حق بیمه برای پهپادی که دارای سخت افزار و نرم افزار لازم برای کشاورزی است را می توان سرمایه گذاری عاقلانه ای در طول زمان دانست.

4- حساسیت پهپاد به شرایط آب و هوایی

برخلاف هواپیماهای بزرگ، پهپادها به آب و هوا بسیار حساس هستند. به عنوان مثال، اگر باد شدید می وزد یا هوا بارانی است، پهپادها نمی توانند هیچ کاری از جمله بررسی زمین کشاورزی انجام دهند.

اخرین حرف

مزایای استفاده از پهپادها در کشاورزی بسیار زیاد است، بنابراین با پیشرفت تکنولوژی، انتظار می رود پهپادها بیش از گذشته به کشاورزان در کشت، آبیاری و سم زدایی کمک کنند. خوشبختانه تکنولوژی پهپادها و مولتی روتورهای مختلف روز به روز در حال پیشرفت است. علاوه بر این، انتظار می رود محدودیت هایی مانند زمان پرواز و برد عملیاتی پهپادها نیز حذف شوند.