سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

آموزش نقاشی دیجیتال با قلم نور


نقاشی دیجیتال شاخه ای از گرافیک دیجیتال برای ایجاد تصاویر با کمک کامپیوتر است. این یک تکنیک ایجاد طرح های دیجیتال بر روی کامپیوتر است.

در نقاشی دیجیتال تمامی تکنیک ها و هنرهای طراحی با کمک ابزارهای دیجیتال مانند قلم نور، تبلت، کامپیوتر و نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ انجام می شود.برای آموزش طراحی دیجیتال با قلم نوری، شما همچنین به یک تبلت نیاز دارید. اما اگر می خواهید این هنر را با مقرون به صرفه ترین قیمت یاد بگیرید. می توانید به دوره آموزش نقاشی دیجیتال مدرسه ایده بپیوندید.

مداد در نقاشی دیجیتال مانند قلم مو در نقاشی سنتی است و می توان از آن برای اجرای بافت ها و سبک های اکریلیک، پاستلی، زغالی و مداد سیاه استفاده کرد... خب، نقاشی. مانند نقاشی سنتی، برای ایجاد یک طراحی دیجیتال منحصر به فرد، طراح باید شخصیتی هنری و رنگارنگ داشته باشد. این شخص می تواند یک قطعه بسیار زیبا از هنر دیجیتال خلق کند.

در این مقاله مزایای آموزش طراحی دیجیتال با قلم نوری را برای شما شرح می دهیم. پس تا پایان این مقاله با ارتینگز همراه باشید.

مزایای گرافیک دیجیتال و قلم

کسانی که در هنر طراحی (نقاشی) روی کاغذ و بوم مهارت دارند به خوبی از محدودیت های طراحی دستی آگاه هستند. ایده های ذهنی شما آنطور که باید روی بوم شما (کاغذ، مقوا، پارچه یا چیز دیگری) قابل تحقق نیستند. اما در نقاشی دیجیتال با قلم نوری این محدودیت ها از بین می رود و می توان هر ایده ای را خلق و اجرا کرد.

یکی از مزایای اصلی نقاشی دیجیتال غیر خطی بودن این سبک است. یعنی یک طراح دیجیتال می تواند تصویر خود را در لایه های مختلف شکل دهد. در نتیجه، هنگامی که یک اشتباه رخ می دهد، شما می توانید مراحل مختلف تصویر خود را "لغو" یا "لغو" کنید. اما در نقاشی سنتی اگر اشتباهی مرتکب شوید یا رفع آن بسیار سخت و زمان بر باشد، بازگشتی وجود ندارد.

همچنین اگر مشتری شما به هر دلیلی از قطعه نهایی راضی نیست، نمی توانید نقاشی را ویرایش یا تغییر دهید. اما در طراحی دیجیتال به دلیل وجود لایه های مختلف و ابزارهای undo و redo می توانید به راحتی در هر زمان تغییرات لازم را در طراحی خود اعمال کنید.

علاوه بر این، نقاشی دیجیتال از نظر زمان و هزینه در مقایسه با نقاشی سنتی گرانتر است. در نقاشی دیجیتال شما ابزارهای دیجیتالی را دریافت می کنید که یک بار به آنها نیاز دارید و می توانید برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید. اما در نقاشی سنتی همیشه باید هزینه مواد اولیه و ابزار مورد نیاز برای رنگ آمیزی را پرداخت کنید.

بازار کار نقاشی دیجیتال (کاربرد نقاشی دیجیتال در بازار کار)

نقاشی دیجیتال یکی از پردرآمدترین بخش های طراحی با بازار کار گسترده است. اگر فردی مهارت و تجربه کافی در عکاسی دیجیتال داشته باشد، اصول و فنون طراحی و نقاشی و نکات مربوط به علم رنگ را بداند، به راحتی می تواند در بازار مربوط به این رشته فعالیت کند.

بازارهای کار طراحی دیجیتال با حقوق بسیار بالا عبارتند از:

طراحی جلد کتاب

طراحی صنعتی

طراحی لباس

طراحی لوگو و بنر تبلیغاتی

طراحی شخصیت های کارتونی

طراحی مفهومی برای فیلم ها و بازی های ویدیویی

تبدیل نقاشی های دستی به شکل دیجیتال

طراحی شخصیت در انیمیشن

یادگیری تکنیک ها و روش های طراحی دیجیتال مانند هر هنر دیگری نیازمند آموزش کافی و کسب مهارت های لازم است. دوره آموزش نقاشی دیجیتال و قلم نوری مدرسه کسب و کار ایده، تکنیک ها، تکنیک ها و تکنیک های مرتبط با عکاسی دیجیتال را به طور کامل و دقیق به شما آموزش می دهد.

مقدمه ای بر ابزار و نرم افزارهای مورد نیاز دوره نقاشی با قلم دیجیتال طراهی


همانطور که گفتیم در فرآیند تصویربرداری دیجیتال به جای ابزارهای دیجیتال سنتی، از براش های دیجیتال برای ایجاد تصویر با کمک کامپیوتر و نرم افزار استفاده می شود. در ادامه می خواهیم شما را با این ابزار و نرم افزارها آشنا کنیم.

برای ترسیم طرح های دیجیتال از چه ابزارهایی استفاده می کنید؟

ابزارهای لازم برای طراحی دیجیتال عبارتند از:

تبلتی با کیفیت تصویر بالا و عملکرد قابل قبول.

لپ تاپ یا کامپیوتری با عملکرد و کیفیت خوب از نظر عملکرد و قابلیت های گرافیکی که بتواند نرم افزارهای گرافیکی را با سرعت بالا اجرا کند.

قلم نوری با وضوح بالا و صفحه نمایش لمسی

نکته: یکی از مهمترین چیزها برای یک هنرمند دیجیتال داشتن یک نوک مداد ظریف است که جزئیات تصویر را ثبت می کند.

توجه!! ابزار اساسی مورد نیاز برای نقاشی دیجیتال یک قلم نور و تخته طراحی است. اما اگر مبتدی هستید و می خواهید این هنر را با هزینه کم یاد بگیرید، می توانید با ماوس و فتوشاپ کار کنید.

از چه نرم افزاری برای طراحی استفاده می کنید؟

یکی از معروف ترین و کاربردی ترین نرم افزارهای مورد استفاده در زمینه نقاشی دیجیتال، Adobe Photoshop می باشد.

ابزارهای مختلف طراحی و کاربر پسند بودن این نرم افزار را به یکی از بهترین نرم افزارها تبدیل کرده است. اکثر کاربرانی که وارد عرصه طراحی دیجیتال می شوند کار خود را با نرم افزار شروع می کنند.

سایر نرم افزارهای گرافیک دیجیتال:

Clip Studio Paint

تجهیزات نقاشی SAI

نقاش کورل

موارد

MyBrushes

طناب

شریان

نقاش کورل

OpenCanvas

این نرم افزارها جایگزین بوم، ابزارهای طراحی، پالت های ترکیب رنگ و بسیاری از گزینه های رنگی دیگر در نقاشی سنتی با ابزار دیجیتال در نقاشی دیجیتال می شوند.

برای ایجاد نقاشی های دیجیتال از چه روش هایی می توانم استفاده کنم؟

طراحی دیجیتال با تبلت و قلم نور

در این صورت با وارد کردن نرم افزار گرافیکی مورد نظر بر روی تبلت می توانید مستقیماً با استفاده از قلم مو نقاشی دیجیتال مورد نظر را انجام دهید.

طراحی با لپ تاپ و ماوس

این روش از ماوس و نرم افزار گرافیکی برای ایجاد طرح اولیه استفاده می کند. پس ابتدا طرح مورد نظر را در یک نرم افزار گرافیکی مانند فتوشاپ بکشید سپس با استفاده از قلم مو دیجیتال کارهایی مانند اسپری یا رنگ آمیزی طرح کشیده شده را انجام دهید.

روش سوم ترکیبی از طراحی سنتی و کامپیوتری است.

در این روش دیگر نیازی به تهیه تبلت گرافیکی و خودکار نوری یا کشیدن با ماوس نیست. شما می توانید به صورت دیجیتالی با استفاده از ترکیبی از تکنیک های سنتی و کامپیوتری طراحی کنید.

ابتدا باید طرح اولیه نقاشی را با دست روی کاغذ با مداد بکشید. سپس الگوی مورد نظر را در کامپیوتر اسکن کرده و با نرم افزار مخصوص طراحی دیجیتال باز کنید.

سرانجام، با کمک ابزارهای نرم افزار گرافیکی حرفه ای جزئیات و رنگ را به تصویر خود اضافه کنید.

چگونه در نرم افزارهای گرافیکی تصویر دیجیتال طراحی کنیم؟

پاسخ این سوال به نوع ابزار دیجیتال و نرم افزار گرافیکی مورد نظر شما بستگی دارد. اما از آنجایی که فتوشاپ پرکاربردترین برنامه در این زمینه است، برای کشیدن تصویر در این برنامه باید مراحل زیر را انجام دهید:

اولین قدم برای کشیدن تصویر در فتوشاپ، باز کردن یک فایل جدید (New Document) است. بسته به نسخه برنامه ای که می خواهید، چندین گزینه به شما ارائه می شود.

در این فایل جدید، اندازه بوم (طول و ارتفاع) را با استفاده از گزینه های Width و Height انتخاب کنید. در این قسمت می توانید رزولوشن تصویر را علاوه بر سایز بوم انتخاب کنید. همچنین با استفاده از گزینه رنگ مورد نظر، حالت رنگ بوم را انتخاب کنید. سپس طرح خود را با استفاده از ابزارهایی مانند برس و پنل رنگی رنگ آمیزی کنید.

کلمات اخر

برای ورود به عرصه تصویرسازی دیجیتال، دوره های آموزشی حرفه ای مدرسه کسب و کار ایده را توصیه می کنیم. هدف از دوره آموزشی نقاشی دیجیتال با قلم نور، آموزش سرفصل های اصلی نقاشی دیجیتال در تجسم و خلق آثار دیجیتال می باشد. علاوه بر این، مبانی طراحی مانند سایه، رنگ آمیزی، طراحی چهره، طراحی طبیعت و طراحی نیز آموزش داده خواهد شد. دانستن اصول اولیه فتوشاپ، داشتن سواد کامپیوتر حتی در سطح مبتدی می تواند به شما در این مسیر کمک کند. فراموش نکنید که تسلط بر روش ها و اصول اولیه نقاشی سنتی در تسریع مطالعه این رشته بسیار موثر خواهد بود.