سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

علت بزرگ شدن دستگاه تناسلی مردان چیست؟

 اندازه آلت تناسلی یک مسئله بزرگ برای بسیاری از مردان است و آنها اغلب نگران طول و دور آلت تناسلی خود در هر سنی هستند. مانند هر مشکل سلامتی، مردانی که نگران اندازه آلت تناسلی خود هستند باید با یک متخصص اورولوژی آموزش دیده در زمینه پزشکی باروری مشورت کنند. اندازه آلت تناسلی بین نژادهای مختلف متفاوت است و سازندگان کاندوم مطالعات زیادی در مورد اندازه و طول آلت تناسلی انجام داده اند. مردم فکر می کنند که با بزرگ کردن آلت تناسلی خود روابط جنسی بهتری خواهند داشت، اگرچه این فرض کاملاً اشتباه است، اما اندازه آلت مردانه در محدوده طبیعی است. اندازه طبیعی جنس نر بین 10 تا 16.5 سانتی متر است. بنابراین اگر آلت تناسلی شما در این محدوده است، اگر آلت تناسلی شما کوتاه است، جای نگرانی نیست.

پاسخ روشنی برای سوال افزایش سایز آلت وجود ندارد، زیرا دلایل مختلفی برای بزرگ شدن دستگاه تناسلی مردان وجود دارد. شایع ترین دلایل عبارتند از:

پیری – با افزایش سن مردان، بدن آنها به طور طبیعی تستوسترون کمتری تولید می کند. این می تواند باعث کاهش تدریجی اندازه و عملکرد آلت تناسلی و بیضه ها شود. –

با افزایش سن مردان، بدن آنها به طور طبیعی تستوسترون کمتری تولید می کند. این می تواند باعث کاهش تدریجی اندازه و عملکرد آلت تناسلی و بیضه ها شود.

چاقی - چربی بیش از حد بدن می تواند باعث شبه ژنیکوماستی شود، وضعیتی که باعث بزرگ شدن سینه های مرد می شود. این به دلیل تجمع بافت چربی در ناحیه قفسه سینه است. -

چربی بیش از حد بدن می تواند منجر به وضعیتی به نام pseudogynecomastia شود که بزرگ شدن سینه های مردانه است. این به دلیل تجمع چربی در ناحیه قفسه سینه است.

عدم تعادل هورمونی – تغییرات در سطح برخی از هورمون ها مانند تستوسترون و استروژن می تواند باعث تغییر در اندازه آلت تناسلی مرد شود. - تغییر در سطح برخی از هورمون ها مانند تستوسترون و استروژن می تواند باعث تغییر در اندازه آلت تناسلی مرد شود.

داروها - برخی از داروها، مانند استروئیدها و برخی داروهای فشار خون، می توانند باعث بزرگ شدن آلت مردانه شوند. برخی داروها مانند استروئیدها و برخی داروهای فشار خون می توانند آلت تناسلی را بزرگ کنند.

بیماری ها - بیماری های خاصی مانند بیماری پیرونی می تواند باعث انحنا و بزرگ شدن آلت تناسلی شود. برخی از بیماری ها مانند بیماری پیرونی می توانند باعث انحنا و بزرگ شدن آلت تناسلی شوند.

تروما - در برخی موارد، ضربه به آلت تناسلی یا بیضه ها می تواند باعث بزرگ شدن آن ها شود. اگر در مورد اندازه آلت تناسلی یا بیضه خود نگران هستید، مهم است که برای یافتن علت دقیق با پزشک خود مشورت کنید. عوامل موثر بر اندازه آلت تناسلی

یک مطالعه نشان داد که آلت تناسلی در حالت نعوظ به طور متوسط ??13.12 سانتی متر طول و 11.66 سانتی متر عرض دارد. مطالعه دیگری نشان داد که آلت تناسلی در حالت نعوظ به طور متوسط ??5.9 اینچ (15 سانتی متر) طول و 4.7 اینچ (12 سانتی متر) قطر دارد. اعتقاد بر این است که عوامل آناتومیکی و محیطی مختلف اندازه آلت تناسلی را تعیین می کنند. اینها شامل نسبت طول انگشت دوم به چهارم (نسبت دیجیتال)، سطح تستوسترون در طول رشد جنین و میزان هورمون های مردانه ای است که نوزاد در رحم در معرض آن قرار می گیرد.

باورهای غلط در مورد اندازه آلت تناسلی

وقتی صحبت از باروری می شود، برخی باورهای غلط وجود دارد که می تواند درک نادرستی از بدن و روابط جنسی ایجاد کند. برخی از باورهای غلط عبارتند از:

1. اندازه جنسی ارتباط مستقیمی با رضایت جنسی ندارد: رضایت جنسی به عوامل زیادی مانند احساسات، با هم بودن، تعامل متقابل و سازگاری با شریک زندگی مرتبط است. اندازه آلت تناسلی نقش مهمی در این مورد ندارد

2. تصورات غلط در مورد "اندازه استاندارد": هیچ استاندارد ثابتی برای اندازه آلت تناسلی وجود ندارد. هر فردی یک اندازه گیری منحصر به فرد دارد و همه اندازه گیری های مختلف را می توان در محدوده طبیعی در نظر گرفت.

3. اندازه آلت تناسلی و نسبت رضایت همسر: اندازه آلت تناسلی هیچ تاثیری بر رضایت همسر ندارد. ارتباط مکرر، رضایت جنسی و راهبردهای متنوع صمیمیت عاطفی تأثیر زیادی بر تجربه رضایت جنسی دارند.

برای از بین بردن این باورهای غلط، بیشتر بر ارتباط شخصی، احترام متقابل و رضایت جنسی خود و شریکتان تمرکز کنید. اگر در این مورد نگران هستید، مراجعه به یک متخصص سلامت جنسی یا روانشناس می تواند بسیار مفید باشد.

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردانه

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردانه در افراد مختلف متفاوت است و می تواند در محدوده های مختلفی باشد. در مطالعات مختلف، متوسط ??طول آلت تناسلی در حالت استراحت بین 8.8 تا 13 سانتی متر (3.5 و 5.1 اینچ) است. در ضخامت، میانگین معمولی 9 تا 12 سانتی متر (3.5 و 4.7 اینچ) است.

مهم است که به یاد داشته باشید که اینها فقط میانگین هستند و افراد عادی ارزش های متفاوتی دارند. مقادیر متوسط ??فقط به عنوان یک راهنما در نظر گرفته شده است و نباید به عنوان معیار مطلق اندازه دستگاه تناسلی در نظر گرفته شود.

مهمتر از همه، اندازه آلت تناسلی هیچ تأثیری بر تجربه جنسی و رضایت شخصی ندارد. مهمتر از اندازه، تعامل مودبانه، ارتباط عاطفی و توانایی ایجاد روابط مثبت با شریک زندگی است.

علت بزرگ شدن دستگاه تناسلی مردانه

متأسفانه، هیچ داده علمی در مورد افزایش باروری مردان چه به صورت غیرمستقیم و چه از طریق تمریناتی مانند jelqing وجود ندارد. هیچ ادعای علمی و قطعی در مورد اثربخشی jelqing یا تمرینات و روش های تقویت مردانه وجود ندارد.

اندازه آلت تناسلی مردانه تا پایان نوجوانی و تا رشد فیزیکی بدن به طور طبیعی و عادی تغییر می کند. برخی از افراد ممکن است به دنبال راه هایی برای افزایش اندازه آلت تناسلی خود باشند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ روشی نمی تواند اندازه طبیعی آلت تناسلی را به طور دائم و بدون خطراتی مانند آسیب، عفونت یا اختلال عملکرد جنسی افزایش دهد.

اگر در مورد اندازه آلت تناسلی خود نگران هستید، بهتر است با یک متخصص مانند یک پزشک متخصص یا روانشناس مشورت کنید. آنها می توانند اطلاعات علمی و مشاوره مورد نیاز شما را در این زمینه ارائه دهند.

جراحی برای افزایش سایز آلت تناسلی

از پیش بینی و وعده جراحی برای افزایش سایز آلت تناسلی خودداری کنید. جراحی که با هدف افزایش اندازه طبیعی آلت تناسلی انجام می شود، یک عمل غیرقانونی تلقی می شود که توسط انجمن های پزشکی تایید نشده و اطلاعات علمی معتبری ندارد. در واقع، بسیاری از این جراحی ها می توانند خطرات جدی و اثرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند.

اگر نگران اندازه آلت تناسلی هستید بهترین گزینه این است که با یک متخصص یا جراح تماس بگیرید. آنها می توانند اطلاعات کامل و مشاوره در مورد درمان هایی مانند اصلاح چرخشی یا مراکز تحقیقاتی انجام تحقیقات در مورد تقویت جنسی ارائه دهند. انتخاب درمان و اطلاعات صحیح از منابع معتبر بسیار مهم است.

درمان قرص های تقویت کننده مردانه

برای درمان مشکلات عمده در دستگاه تناسلی مردان؛ روش های مختلفی وجود دارد که بسته به علت و نوع مشکل می توان از آنها استفاده کرد. در زیر چند درمان برای رشد در دستگاه تناسلی مردان ارائه شده است. همچنین می توانید برای درمان به دکتر کیوان آقامحمدپور مراجعه نمایید.


1. داروها: برخی داروها می توانند در بهبود اندازه دستگاه تناسلی مردان موثر باشند، به عنوان مثال، داروهایی که از آنزیم 5-آلفا ردوکتاز استفاده می کنند (مانند فیناستراید) برای: درمان بزرگی پروستات (BPH) استفاده می شود.

2. جراحی: در موارد شدید و نامناسب رشد آلت تناسلی، ممکن است نیاز به جراحی باشد. مثلا، در هیپرپلازی شدید و مزمن پروستات (BPH)، یک عمل جراحی به نام TURP برای برداشتن بخشی از بافت پروستات انجام می شود.

3. درمان هورمونی: گاهی برخی از مشکلات عمده در بدن با تجویز هورمون قابل درمان است.

4. درمان روانشناختی: در برخورد با مشکلات جنسی یا مسائل روانشناختی مرتبط، مشاوره و ترکیبی از روش های روانشناختی می تواند موثر باشد.

مهم است که قبل از انجام هر درمانی با پزشک خود مشورت کنید تا بتواند تا حد امکان شما را راهنمایی کند. علاوه بر این، بسته به میزان مشکل در دستگاه تناسلی و تشخیص خاص شما، ممکن است از روش های درمانی دیگری استفاده شود.