سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

بررسی دهکده جهانی دبی

هرگونه بخواهید حساب کنید دیدنی های دبی از اول تا آخر به برج خلیفه مربوط میشود؛ زیرا این برج استانداردهای خاصی را در ساخت خود لحاظ کرده است و مهمتر از همه این که شما میتوانید از بسیاری از خدمات آن به نحو احسن استفاده کنید؛ مانند انواع فروشگاه در داخل برج و یا استخر زیبا و مرتفعی که هرساله تعدادی توریست را به خود جذب میکند. اگر جز آن دسته افرادی هستید که ترجیح میدهید در سفر بیشتر با فرهنگ و رسوم مردم آشنا شوید و سبک زندگی آنها را امتحان کنید؛ خیابان السیف دبی نیز همچنین تجربهای برای شما خواهد داشت. اغلب افرادی که به دبی سفر میکنند حتماً دبی مال را از نزدیک خواهند دید. این مرکز خرید یکی از جدیدترین مال های دبی است که در سال 2022 افتتاح شد. جای تعجب نیست که موزه دبی نیز در همین محله در قدیمیترین ساختمان دبی یعنی قلعه الفهیدی قرار دارد که در سال 1787 میلادی ساخته شده است. محلهی الفهیدی یک محلهی تاریخی است که قدمت آن به اوایل قرن بیستم میلادی میرسد و با ورود به آن حس میکنید وارد بخشی از تاریخ شدهاید. به طوری که از همان ابتدای کار مردم بعد از رسیدن به دبی قدم زدن در این خیابانها را با بهترین حس خود تجربه میکنند. در این منطقه بخشی از سبک مدرن زندگی دبی را در کنار زندگی سنتی را شاهد هستید و میتوان از این خیابان به عنوان بهترین خیابان های دبی برای مردم شناسی نام برد. در کنار جاذبههای دیدنی این خیابان، مراکز خرید هم به شما چشمک میزنند.

شما میتوانید با تاکسی یا اتوبوس از فرودگاه به مقصد بازار وافی بروید - مرکز خرید وافی همه روزه از ساعت 10 صبح الی 10 شب باز می باشد. همچنین میتوانید صنایع دستی مرتبط با قهوه را تماشا کنید و از گیفت شاپ خرید کنید. همچنین در این مرکز خرید تعدادی کافی شاپ و رستوران نیز برای رفع خستگی و گرسنگی خریداران و بازدید کنندگان دایر شده است . این مرکز خرید متوسط شاید آنقدر باشکوه نباشد، اما همه چیزهایی که خریداران نیاز دارند را زیر یک سقف دارد. به این جهت که اگر شما دیدنیهای خاص یک شهر را بشناسید. به خاطر پلهای هوایی بینظیر و خاص آن محوریت رونق اقتصادی را در این خیابان احساس خواهید کرد. صنایع دستی متنوع با هنر آینهکاری و شیشهکاری، سرامیکهای نقاشیشده با رنگهای شاد ترکیهای، لباسهای خانگی و سنتی ترکیه، خوراکیهای لذیذ مانند انواع باقلواهای بینظیر ترکی و غذاهایی مانند دلمه و بستنی در این بخش هستند که شهرت جهانی دارند. در اینجا با فرهنگ قهوه امارات آشنا میشوید و دربارهی تاریخ این نوشیدنی محبوب، انواع مختلف قهوه و روشهای تهیه آن چیزهای زیادی یاد میگیرید. هنگام نورپردازی با نورافکن بسیار جالب توجه است. توجه داشته باشید که تنوع آسانسور برج العرب بسیار زیاد است و برای قسمت های مختلف این هتل 7 ستاره یک نوع آسانسور خاص در نظر گرفته شده است. به همین دلیل کافه رستورانهای هندی بسیاری در این منطقه وجود دارد که میتوانید از آنها بهرهمند شوید؛ همچنین بهترین پارک آبی، پارک جمیرا و برج العرب بهترین برجهای خاورمیانه؛ در آن وجود دارد.

اگر بخواهید کمی بیشتر هزینه کنید میتوانید از قایقهای پدالی هم در تفریحتان استفاده کنید. شاید برای شما هم تصور اینکه این شهر کوچک و بیابانی به این سرعت پیشرفت کرده است؛ کمی دور از ذهن باشد؛ اما با عبور از این بزرگراه به این واقعیت پی خواهید برد. اما اگر از بحث اصلی دور نشویم شما میتوانید خیابان الرقه را یکی از خیابان های معروف دبی برای خرید طلا و جواهرات برند در نظر بگیرید. ساحل سان ست دبیاین ساحل همچنین در میان سواحل دبی به عنوان ساحل ام سقیم شناخته میشود و بهترین نقطه برای استراحت با نور آفتاب، شن و ماسه و برج العرب در پسزمینهی دور است. این رستوران با محیط آرام و دلنشینی که دارا می باشد در ارتفاع 200 متری از سطح دریا واقع شده و به ارائه برترین و بهترین خدمات توسط کادری حرفه ای به مشتریان در برج العرب می پردازد. با نشستن در تراس برج العرب و صرف غذایی دلپذیر در رستوران و بار این هتل به تماشای چشم انداز گسترده ای از خلیج فارس بنشینید که تا بحال نده اید. همچنین تماشای فواره ها و رقص آب برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود. این یکی از بهترین نقاط دیدنی در زمین برای تماشای آسمان خرش های دبی است.

Teherán: Záchraná?i hloubí tunely, aby se dostali k uvízlým pod troskami z?ícené budovy همچنین اگر به دنبال گزینه های سرگرمی بیشتر هستید ، یک زمین اسکی روی یخ ، منطقه بازی و مجموعه سینما وجود دارد. در ترن های آبی این پارک آبی شما باید روی تیوپ های یک یا دو نفره نشسته و بدون هیچ کنترلی در میان زمین و هوا معلق شوید و از تونل های باز و سربسته در سراسر محیط عبور کنید. یکی از قدیمیترین محلههای دبی، منطقه دیره دبی Deira است که از یک طرف به خور دبی و از طرف دیگر به خلیج فارس میرسد. 2023?4?29? از دیگر جاهای دیدنی دبی که جزو جاذبههای پرطرفدار آن نیز به شمار میرود، میتوان به موزه دبی اشاره کرد. از دیگر جاذبههای گردشگری میتوان به بلندترین فواره نمایشی جهان و پیست یخی اشاره کرد. اوت لت ویلج یکی از دیگر مراکز خرید دبی است که از سال 2016 تا به الان مشغول فعالیت بوده است. خانه اصلی در سال 1896 توسط پدر شیخ سعید ساخته شد و تخریب شد ، اما خانه فعلی در کنار محل اصلی با درب های چوب ساج تراش خورده ، صفحه های مشبک چوبی از پنجره ها با طرح های گل و هندسه شبیه به مدل اصلی خود بازسازی شد ، سی اتاق در اطراف یک حیاط مرکزی با جزئیات برج باد ساخته شده است. این شبیه سازی، از طریق نمایشگرهای فضاپیما و با ایجاد صداهای واقعی، تجربه سفر به فضا را، برای شما خلق می کند. این خیابان برای تشویق هنرمندان و خلق آثار هنری در سال 2007 تاسیس شد. وجود دارند. همین طور گفته شده که محتوای این موزه طی ده سال دوباره عوض خواهد شد. پارک موضوعی به مجموعه ای گفته می شود که تفریحات و سرگرمی های متعددی را در خود جای داده و هدف آن جمع آوری بازدید کنندگان زیاد است. دبی مال مرکز خرید برتر شهر و یکی از بهترین مکانهای شهر دبی برای خرید و سرگرمی با بچه ها می باشد.

به همین دلیل در این پارک نزدیک به 15 هزار مدل کوچکشده از مکانهای معروف دنیا در معرض دید کودکان و بزرگسالان قرار دارد. استارباکس السیف دبی احتمالا محبوبترین جا در این منطقه است و دلیل آن فقط معروفیت این برند جهانی نیست. جالب است بدانید گلوبال ویلیج یکی از محبوبترین جاذبههای گردشگری دبی است و سالانه حدود شش میلیون نفر از دهکده جهانی دبی دیدن میکنند. بنای مینیاتوری برج آزادی هم یکی از بهترین بناها در دهکده جهانی دبی محسوب می شود. 27 غرفه برای بازدید در دهکده جهانی دبی وجود دارد که نماینده 78 کشور در سراسر جهان است. بهعنوان مثال غرفه ایران از معماری ایران باستان و تخت جمشید الهام گرفته و انواع فرش، آجیل، پسته و زعفران را به گردشگران میفروشد. انواع بازیها و دستگاهها از میان جنگلها و دایناسورهای عظیمالجثه میگذرند. خیابان داون تاون از جنوب به خلیج بیزینس و از شمال شرقی به جاده فایننشال سنتر محدود میشود. تفرجگاه السیف در کنار خور دبی نیز منظرهی زیبایی برای گردش و تماشا دارد، بهخصوص زمان غروب که نور چراغهای دیره از آن سوی خور دبی روشن میشود. السیف در بر دبی درست در کنار خور دبی واقع شده است. پارک آبی لاگونا، بهشت آبی دبی، در بهترین مکان های ساحلی لامر دبی واقع شده است و میزبان مجموعه ای از آّب سواری های هیجان انگیز و مهیج برای ماجراجویی درون شماست. • زمانی که می خواهید سرسره ها و تفریحاتی که در پارک آبی انجام میدهید را عوض کنید، توجه نمایید که اطلاعات مربوط به سرسره و استخر و نحوه استفاده و عمقشان را به دقت مطالعه کنید چون بازی ها با هم کاملا متفاوت هستند. که در هر کدام میتوانید آثاری مربوط به هزاران سال قبل پیدا کنید.

مهمانان با بازدید از این مجموعه میتوانند بفهمند که چرا در پروژه ساخت و تکمیل گاردن گلو که در سال 2015 افتتاح شد، 500 صنعتگر به کار گرفته شدهاند. بازدید از بازار طلا که تمام شد، راهی بازار ادویه شده و با آشپزی دبی آشنا شوید، یا برای دیدن پارچههای سنتی به بازار پارچه و نساجی بروید. همانطور که ذکر شد، اکثر سواحل دبی متعلق به هتلهای آن هستند و عموم مردم امکان ورود به این ساحلها را ندارند. مشتری تنها به واسطه کیفیت میتواند دوباره به خرید خود فکر کند و به دلیل دیدنیهای فوقالعاده زیبای دبی هر ساله بسیاری از مردم یکی از سفرهای خارجی و ثابت خود را در امارات و شهر دبی رد نظر میگیرند. مرکز خرید ابن بطوطه با مساحت 1?200?000 فوت مربع برای فروشگاهها (بزرگترین مرکز خرید اقتباسی جهان) دارای 6 بخش است، هر کدام از این بخشها با الهام از کشورهایی که ابن بطوطه در سفرهای خود به آنها سفر کرده، معماری شدهاند. برای نمونه، از میان بخشهای مختلف این پارک میتوان لگو سیتی و مینیلند با تم خاورمیانه را نام برد. هتل هیلتون دبی الحبتور سیتی دارای مرکز آبگرم و سونا است و میهمانان میتوانند از نوشیدنیهای طبیعی آن لذت ببرند. در این پارک 120 هکتاری امکانات بازی مانند استخرهای موضوعی، آبگرم درمانی، تیوپ سواری، کمد لباس، رستوران و کافیشاپ و غیره وجود دارند. این پارک آبی شامل انواع وسایل بازی می شود که همه گروه های سنی می توانند از آن استفاده نمایند. به همین دلیل است که دیدنیهای این شهرهیچ گاه تمامی ندارد چرا که در انواع خیابانهای آن سراسر زیبایی نهفته است.

این موزه که به اختصار MOTF نیز نامیده میشود، طبق برنامهریزی سازندگان آن قرار بود در سال 2020 افتتاح شود؛ اما به دلیل همهگیری بیماری کرونا و اینکه پیشبینی میشد در این شرایط باز شدن موزه با استقبال خوبی مواجه نشود، باعث شد زمان افتتاحیه دو سال به تعویق بیفتد. داون تاون دبی یا مرکز شهر دبی قبل از سال 2000، ام الطریف نامیده میشد و بهترین هتلهای دبی در این خیابان قرار دارد. در ضمن چالش اصلی ساخت هلیپد، ایجاد ساختاری محکم و استوار بود که با معماری هتل همخوانی داشته باشد که در آن باید شاخصهای ساختاری و فرود ایمن در آن رعایت میشد. مسجد الفاروق عمربن الخطاب دبی ابتدا در سال 1980 ساخته شد ولی در سال 2000 با تلاش مسلمانان گسترش یافت. موزه عالی دبی در قلعه الفاهیدی واقع شده است که در سال 1787 برای دفاع از شهر دبی ساخته شده است. این سواری لگولند که برای انتقال شما به دوران قرون وسطی طراحی شده است، برای کودکان و بزرگسالان عالی است. این سازه سنگی در سنت فاطمی قرون وسطایی ساخته شده است ، با دو مناره که جزئیات ظریف را در سنگ تراشی به نمایش می گذارد. موزه دبی که به صورت یک چنبره نامتقارن از جنس فولاد و شیشه طراحی شده است، توسط نشنال جئوگرافیک به عنوان یکی از 14 موزه زیبای دنیا معرفی می شود. اگر شما هم جزو این افراد هستید، پس حتما از قبل سفر یک برنامهریزی دقیق داشته باشید تا هیچچیز از دستتان نرود. آنچه نیاز است، قبل از بازدید بدانید!

در این سفر سعی کنید ضمن بازدید از مراکز خرید و مجموعههای تفریحی این شهر، از جاذبههای باستانی آن نیز دیدن کنید. اگر تا به حال از پارکهای تفریحی دبی دیدن نکردهاید سفر با تور لحظه آخر دبی را در برنامه سفرهای خود بگذارید که علاوه بر کودکان برای شما نیز جذاب خواهد بود. در این نمایش های آبی، کمدین های غواص شما و کودکانتان را با روشی بامزه و جذاب با جنبه های مختلف غواصی و دنیای زیر آب آشنا می کنند و سفرتان به دبی را جذاب و به یاد ماندنی می کنند. گفتنی است بازیهای این شهربازی علاوه بر جنبه سرگرمی جنبه آموزشی هم دارند. این مجموعه بزرگترین استخر موج خاورمیانه را داراست و سرسره ها و سرگرمی های متنوع زیاد دیگری نیز دارد که برای سنین مختلف طراحی شدهاند. اسن ساحل که گاهی به آن ساحل مخفی یا ساحل قصر سیاه هم می گویند ساحلی به نسبت خلوت تر و آرام تر است و با این حال، رستوران ها، امکانات رفاهی و سرگرمی و مغازه های متعددی در این مکان وجود دارد. این پارک دو برج اصلی را در بر می گیرد که توسط یک رودخانه کم عمق با جریان آرام به هم متصل شده اند.

در صورتی که از تهران به مقصد دبی سفر میکنید، حدود یک ساعت و نیم پرواز خواهید داشت و به وسیله قطار، اتوبوس یا تاکسی میتوانید از فرودگاه به سمت مقصد مورد نظر حرکت کنید. اما در این بین خیابان شیخ زائد را نباید فراموش کنیم؛ چرا که این خیابان به راحتی جزء خیابانهایی نام گرفته است که شما میتوانید ساحل را از آن به بهترین شکل ممکن مشاهده کنید. السیف مال دبی ( که نباید آن را با السیف ویلج مال در ابوظبی اشتباه بگیرید) بهترین مکان برای تجربهی خرید شماست. وجود مرکز خرید دبی مال که در داون تاون قرار گرفته است توانسته رونق اقتصادی خاصی را برای این خیابان به وجود آورد. در این خیابان پیادهروی و قدم زدن لذتی دو چندان دارد؛ چراکه از کنار فواره دبی مال با نمایشهای رنگارنگش خواهید گذشت و سری هم به برج خلیفه خواهید زد. اما نگران هیچ چیز نباشید؛ ما در ادامه علاوه بر گذراندن لحظاتی مفرح در پارک آبی آکوا ونچر (آتلانتیس)، به معرفی سایتی خواهیم پرداخت تا از ابتدای سفر در کنار شما باشد و به راحتی بتوانید اقدام به خرید بلیط این پارک آبی نمایید. بزرگترین سرسره شش نفره و طولانیترین ترن هوایی معلق خاورمیانه، در پارک آبی یاس ابوظبی قرار دارد. دوست دارید سریعترین ترن هوایی دنیا را سوار شوید؟ خوب، اگر به مزوه گردی علاقه دارید در سفر به دبی میدانید کجا بروید! صبح خود را در منطقه حفاظتشده بیابان «المارمون» (Al Marmoon) بگذرانید تا در زمان به گذشته سفر کنید و چهره اصلی دبی و فرهنگ بادیهنشینی را ببینید. مدت زمان کرایه ماشین در دبی از 2 روز تا چند ماه امکان پذیر است. در این گردش شما با ماشین های چهارمحور به دل کویر زده و از تپه های شنی کویر عبور خواهید کرد و سپس به یک کمپ می رسید که بصورت سنتی ساخته شده است.