سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

بیایید در مورد ابزار Hang Drum بدانیم


درام باندی دقیقاً چیست؟

Hang Drum، Handpen یا Hang Drum نوعی ساز کوبه ای متعلق به کلاس idiophone است. این ابزار اولین بار در سال 2000 توسط Felix Rohner و Sabine Scharrer در سوئیس توسعه یافت. در سازهای ایدیفونیک صدا از ارتعاشات بدنه ساز تولید می شود. صدای این گروه از سازها به جای ارتعاش سیم یا دمیدن هوا، از طریق بدنه ساز و با ضربه زدن، مالش، کشیدن یا ارتعاش قطعات ساز تولید می شود.

ساختار یک درام باندی چیست؟

این ساز از دو نیم صدف فلزی تشکیل شده و شکلی شبیه بشقاب پرنده در ذهن ایجاد می کند و تنها با دست و بدون ابزار خاص یا ابزار میانی نواخته می شود.

برخی از اصول فیزیکی به کار رفته در طراحی ساز استیل پان در شکل گیری این ساز به کار رفته است. این ابزار دارای ویژگی های منحصر به فردی است. در Hang ترکیبی بی نظیر از صداها شنیده می شود و با انگشتان نواخته می شود. این ساز با قطر 52 سانتی متر و ارتفاع 24 سانتی متر، روز به روز تکامل می یابد. نسخه های دیگر در سال های 2003، 2005، 2006، 2007 و 2008 ساخته شد که این مشکل منجر به شکل گیری سازهایی با نوسانات صوتی متفاوت شد و دقیقاً به دلیل تغییر کیفیت صدا در سازهای مختلف، از دو مدل ساز متفاوت در برخی اجراها استفاده می شود. .

این برنامه نیازی به رفرش ندارد. بنابراین، سازهای نسل دوم تولید شده، موسیقی را بهتر از ساز نسل اول هنگ می کند. آموزش هنگ درام در کرج

تفاوت نسل دوم با نسل اول چیست؟

نسل دوم Hangdrum علاوه بر بدنه فولادی دارای روکش نازکی از برنج است که نسل اول فاقد آن بوده است. مؤسسه تاکنون بیش از 7000 نسخه از سازهای هانگ را تولید کرده است که توسط سازندگان آن تأسیس شده است و نوازندگان ساز با تکنیک های مختلف این ساز را بهبود می بخشند. البته تعداد زیادی از این هفت هزار نسخه در دسته سازهای درام هونگ نسل دوم قرار می گیرند و نسل جدید این سازها می توانند صداهای متفاوتی را ارائه دهند.

هدف نهایی یک تیم چیست؟

برای تکنوازی درام، مگر اینکه ضبط کننده شما بسیار خلاق باشد، این ساز ممکن است برای مخاطب خسته کننده به نظر برسد. با این حال، هنگام نواختن با سازهای دیگر، صداهای زیبایی تولید می کند. در هر صورت، این ابزار چندان قدیمی نیست و احتمالاً در آینده تغییراتی را در پی خواهد داشت.

ساز آویز در حال حاضر در ایران مورد توجه محدودی قرار گرفته است. قیمت این ساز حدود 2600 دلار است. https://viola-music.com


یکی از معروف ترین نوازندگان این ساز در جهان، دنیل واپل انگلیسی است که نواختن را با گیتار، گیتار الکتریک و سازهای کوبه ای کوچک آغاز کرد و در سال 2006 برای اولین بار با ساز آویز آشنا شد و یاد گرفت. . این نوازنده قطعات بسیاری را برای گروه ساخته و در کنسرت های زیادی شرکت کرده است و باید گفت یکی از حرفه ای ترین نوازندگان این ساز به حساب می آید.

به عنوان نمونه ایرانی می توان به آهنگ آسمان هم زمین می خورد از گروه چارتار اشاره کرد که از صدای این ساز استفاده می کند و در سایت بیپ تونز قابل شنیدن است.