سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

خرابی فر توکار + آموزش عیب یابی فر توکار و تعمیر قطعات توسط کارش


نحوه تعمیر فر توکار
تعمیر فر توکار یکی از مهم ترین تعمیرات لوازم آشپزخانه می باشد. امروزه استفاده از اجاق گاز رومیزی نسبت به اجاق گاز فردار یا فرگس افزایش یافته است و به همین دلیل افراد زیادی به سمت اجاق گاز توکار رفته و از آن برای پخت انواع نان و شیر، پیتزا، مرغ، ماهی استفاده می کنند. و ... استفاده / در واقع اگر به غذایی نیاز دارید که غذا را مرطوب نگه دارد، فر توکار بهترین گزینه برای شماست.

در هنگام استفاده از اجاق توکار، ممکن است این دستگاه دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر داشته باشد / اجاق های توکار دارای قطعاتی هستند که برای تعمیر آنها نیاز به دانش و تجربه کافی دارد و اگر دانش کافی ندارید، خودتان آن را تعمیر نکنید.

زیرا تعمیر آن در منزل مشکل به نظر می رسد، زیرا دسترسی به قطعات اصلی لوازم بوش  آن بسیار سخت و دشوار به نظر می رسد و با کمک این راهنما به تشخیص ایرادات و در صورت لزوم بازکردن فر و تعویض یا تعمیر قطعات می پردازیم. .

فر توکار

عملکرد نامناسب اجاق توکار

اگر کوره شما اخیراً خراب شده یا کلاً متوقف شده است، ممکن است به نظر یک راه حل آسان باشد، اما معمولاً مشکل از عنصر گرمایش یا ترموستات است، به این معنی که قطعه مورد نظر باید شناسایی شده و در صورت لزوم جایگزین شود.

فرها را برای تعمیر باز کنید

معمولاً برای باز کردن فر باید چند پیچ ??را باز کنید و بعد از باز کردن این پیچ‌ها می‌توانید فر را باز کنید، اما به یاد داشته باشید که در پشت فر یک کانکتور منبع تغذیه وجود دارد که قبل از باز کردن فر لازم است. باید خاموش شود. کوره های دوبل باید در محفظه آنها با تهویه مناسب نصب شوند تا از عملکرد صحیح اجاق پانلی اطمینان حاصل شود و فرآیند گرمایش کنترل شود.

فر ساخته شده

المنت فر توکار

عناصری که در واقع قسمت اصلی فر هستند، در داخل اتاق و در قسمت های مختلف قرار دارند. هر یک از این اشیا برای یک هدف خاص استفاده می شود. یکی برای پخت و پز و یکی برای سرخ کردن.

اگر عنصر پخت کف فر آسیب ببیند، دمای فر به حد مناسبی نمی رسد و باعث می شود غذا نپخته بماند و روی سطح غذا سوخته شود. ابتدا ظاهر المنت ها را بررسی کنید و اگر از بین رفته اند، اگر سوخته یا شکسته اند، آن ها را تعویض کنید، اگر خوب بودند، فر را در حالت پخت قرار دهید و بگذارید چند دقیقه کار کند. سرخ نشده، نشانه دردسر است.

همزمان دوشاخه  سرویس فر توکار بوش را جدا می کنیم و پنل پشتی را باز می کنیم، ابتدا سیم ها و ترمینال های ورودی را چک می کنیم، در صورت نسوختن آنها می توان رسانایی المنت ها را با اهم متر در دو سر ترمینال ها اندازه گیری کرد. . باید بررسی شود. مقاومت عناصر بسیار زیاد است، اگر رسانایی قابل مشاهده نباشد، به این معنی است که آنها فرسوده شده اند و باید تعویض شوند. اگر عناصر سالم هستند، پس مشکل باید در مدار مربوطه باشد.

در این صورت باید تست های تکمیلی در زمان کارکرد تجهیزات انجام شود که توسط تکنسین های آموزش دیده و مجرب انجام شود.

فر توکار

ترموستات داخلی فر

ترموستات بخار روی پنل اصلی قرار دارد و به طور مستقیم المنت را کنترل می کند. ترموستات داخل کوره یک میکروسکوپ ترموستاتیک است که برق عنصر را قطع و وصل می کند. ترموستات معیوب می تواند باعث داغ شدن یا داغ شدن بیش از حد کوره شود.

فیوزها

اگر فر مجهز به فیوز داخلی باشد، هر گونه نقص در قطعات الکتریکی باعث سوختن آن می شود. اگر فیوز منفجر شود، نشان دهنده این است که قسمتی از فر کوتاه یا آسیب دیده است و نیاز به تعمیر دارد. برخی از اجاق ها چندین فیوز دارند که باید بررسی کنید تا ببینید به کدام فیوز نیاز دارید. بنابراین، هنگامی که فیوز منفجر می شود، قطعات، سیم کشی و اتصالات را بررسی کنید، سپس فیوز را تعویض کنید. برای تعویض فیوز، مطمئن شوید که جریان یکسان است.

سنسور دما، دماسنج

در یک فر جدید، سنسور دمای فر قطعه ای است که دمای داخل فر را کنترل می کند و سیگنالی را برای خاموش یا روشن کردن فیوز به برد الکتریکی ارسال می کند. . این قطعه در فر و نزدیک قسمت بالایی قرار دارد که در صورت آسیب دیدن کد خطا را نمایش می دهد. اگر فکر می کنید سنسور معیوب است، مقاومت را با مولتی متر اندازه گیری کنید.

برد الکترونیکی

فرهای مدرن و پیشرفته برخلاف فرهای مکانیکی قدیمی، این اجاق ها دارای سیستم برد الکترونیکی هستند که تمامی عملکردهای آن را کنترل می کند. وظیفه اصلی بردهای پیشرفته کنترل روشن و خاموش شدن عناصر بر اساس یک برنامه خاص است. در صورت بروز خطا، کدها روی بردها نمایش داده می شوند و در صورت روشن نشدن کامل برد، ممکن است مشکل از برق ورودی باشد یا خود برد ایراد مکانیکی داشته باشد.

در این مرحله، باید ببینید که آیا جریان به برد می رسد یا خیر. این کار بهتر است توسط یک تعمیرکار آموزش دیده انجام شود. اگر برد ولتاژ ندارد باید تعویض شود.