سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

فونی شاپ : معرفی انواع باتری موبایل

در سبک زندگی امروزه، گوشی های هوشمند و به شکل کلی تر موبایل جز جدایی ناپذیر زندگی است و اکثر ما زندگی بدون تلفن همراه را نمی توانیم تصور کنیم. وابستگی که امروزه نسبت به تلفن های همراه شکل گرفته است به سرعت و در زمان کوتاهی اتفاق افتاد و مربوط به بیست سال گذشته است.

در ابتدای ابداع تلفن همراه، هدف آن تنها ایجاد ارتباط و تماس تلفنی و ارسال پیام بود اما به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی دامنه خدمات و کارایی آن گسترش یافت و کمترین کاری که از گوشی های هوشمند بر می آید تماس و پیام است.

باتری موبایل و شارژ گوشی ها مهم ترین مسئله ای بود که از همان ابتدای ابداع موبایل، مورد توجه سازندگان و همچنین کاربران موبایل بود. اینکه باتری موبایل به چه میزان بتواند شارژ را نگهداری کند و در چه زمانی کاملا شارژ شود.

فناوری ساخت باتری های موبایل نیز روز به روز تغیرات چشمگیری داشته است و امروزه به جایگاهی رسیده است که باتری های موبایل با قدر و ظرفیت بالا معیار اصلی برای امتیاز دهی و انتخاب یک گوشی هوشمند مناسب است.

تکنولوژی جدید باتری موبایل

در حال حاضر شرکت های تولید کننده توانایی ساخت باتری های موبایلی دارند با طول عمر بالا و در عین حال کم وزن و کم حجم هستند. اما واضح است که تمام این ویژگی ها را به طور یکجا نمی توانید در یک باتری موبایل پیدا کنید و به این صورت است که مثلا یک باتری موبایل دارای ظرفیت بالایی است اما سنگین است یا حجم بالایی دارد یا همه ویژگی ها را دارد اما قیمت بالایی دارد.

باتری موبایل خود را از فروشگاه اینترنتی فونی شاپ تهییه کنید. فونی شاپ عرضه کننده انواع باتری های موبایل برای تمامی برند ها و مدل های تلفن همراه است که با تضمین کیفیت و قیمت مناسب بهترین باتری های موبایل را به سراسر کشور ارسال می کند.

 

با انواع باتری موبایل آشنا شویم

1.      باتری‌های نیکل کادمیومی ‌(Nickle Cadmium)

اولین نسل از باتری هایی با قابلیت حمل، باتری های نیکل کادمیومی بودند و تقریبا در حال حاضر از این نوع باتری ها تولید نمی شود و انواع جدید جایگزین این باتری ها شدند.

این باتری ها قابل شارژ شدن بودند که در ساخت آن ها از نیکل و کادمیوم به عنوان الکترود استفاده شد و برای انواع وسایل برقی از جمله موبایل استفاده می شد

مشکل و ضعف این نوع باتری ها حجم و وزن بالای آن ها بود و همچنین بسیار داغ می شدند و باعث بروز مشکلاتی در هنگام استفاده از موبایل و مکالمه می شدند.

در این باتری ها، ظرفیت باتری بعد از هر بار که باتری شارژ میشد ظرفیت باتری مقداری کم می شد و به هم دلیل توصیه می شد که تا زمانی که باتری به طور کامل خالی نشده است، به شارژ زده نشود.

 این باتری ها بعد از تقریبا دو سال نیاز باید تعویض می شدند.

 

2.     باتری‌های نیکل هیدرید فلز ( Nickel Metal Hydride)

این باتری ها نیز از انواع باتری قابل حمل هستند که بسیار شبیه باتری های نیکل کادمیم اند و از دو الکترود نیکل و آلیاژ های جذب کننده هیدروژن در آن استفاده شده است. این باتری ها ظرفیت تقریبا سه برابری نسبت به باتری های نیکل کادمیومی دارند.

این باتری ها کمی کم حجم تر و کم وزن تر از نسل قبلی هستند اما همچنان ظرفیت پایینی دارند.

نقطه مثبت در ساخت این باتری ها این است که در مدت زمام کوتاه تری شارژ می شوند اما متاسفانه در مقابل به همان سرعت نیز شارژ آن خالی می شد

 

3.     باتری‌های لیتیوم‌ یونی (Lithium Ion)

این باتری ها عضوی از خانواده باتری های قابل حمل هستند. این نوع از باتری ها توانستند بعضی از معایب باتری های نسل گذشته را برطرف کنند و این گروه با وزن پایین و حجم کم تولید شدند. این باتری ها بالا ترین چگالی انرژی را تولید می کنند که دو برابر باتری های نیکل کادمیوم است و از آن ها برای تامین انرژی لوازم الکترونیکی سیار مانند موبایل استفاده می کنند.

با توجه به روند رو به رشد استفاده و وابستگی زندگی افراد به گوشی های هوشمند نیاز به استفاده از این نوع باتری ها احساس شد و امروزه می بینیم که بیشتر باتری های موبایل فناوری ساخت لیتیوم یونی دارند.
باتری های لیتیوم یون سبک تر و کم حجم تر از نسل های قبلی دارند و توان و انرژی بیشتری دارند.

ولتاژی که این باتری ها ایجاد می کنند 3/7 ولت است و این همان ولتاژی است که گوشی های هوشمند به آن نیاز دارند.

این باتری ها مشکل کاهش ظرفیت با هر بار شارژ را ندارند. دارای طول عمر300 تا 500 چرخه هستند واگر زود به زود و پیش از آنکه کاملا شارژش تمام شود به شارژ بزنید عمر باتری پایین می آید

تولید کنندگان طول عمر آن را سه سال بیان می کنند اما این زمان بسته با طرز استفاده کابراین تا هجده ماه هم می تواند کاهش پیدا کند.

 

4.     باتری‌های لیتیوم پلیمری (Lithium Polymer)

در حال حاضر جدید ترین نوع باتری های تولید شده، باتری های لیتیوم پلیمری هستند. این باتری ها توان و مقاومت بالایی دارند و وزن بسیار پایینی دارند و با داشتن یک محافظ در اطراف خود، مقاومت و ایمنی بالایی دارن و آن ها را در برابر آسیب و فشار فیزیکی و سوراخ شدن محافظت می کند و احتمال منفجر شدن و آتش گرفتن را پایین می آورد

میزان نگهداری شارژ آن ها بسیار بالا است

.

مقدار دقیق ولتاژ باتری موبایل در برگه مشخصات درج شده است و باید دقت داشته باشید که در معرض ولتاژ های بالا یا پایین تر از حد قرار نگیرد.

اگرچه کارایی این نوع باتری ها بسیار بالا رفته است اما هنوز به اندازه ای که باید، مورد استفاده قرار نگرفته است و هنوز هم شرکت های تولید کننده موبایل برای کاهش هزینه ها از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند و برای این که کارایی باتری ها را بالا تر ببرند از سیستم نرم افزاری استفاده می کنند

بهترین و با کیفیت ترین باتری های موبایل را از فونی شاپ بخواهید