سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

دمپایی فرش بپوشیم یا نه؟


آیا شما از طرفداران پوشیدن کفش های فرش هستید؟ خبر خوب این است که پوشیدن جوراب علاوه بر گرم نگه داشتن انگشتان پا، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد. البته همه کاشی های فرش یکسان نیستند. برخی از پدها ممکن است تمام مزایای سلامتی و راحتی را به شما ندهند. در این مقاله می خواهیم ببینیم که آیا کاشی فرش باید استفاده شود یا خیر و چه ویژگی هایی کاشی فرش را مناسب می کند. با ما بمان.

چرا وزن فرش بپوشیم؟

برای پاسخ به این سوال، بیایید نگاهی به تاریخ بیندازیم. در قرن گذشته اکثر مردم روی سطوح نرم مانند خاک و شن راه می روند، این سطوح نرم به پای افراد آسیبی نمی رساند. روی سطوح سخت و مصنوعی مانند کف سرامیکی و چوبی راه می رویم. هیچ اشکالی در این سطوح وجود ندارد. اما آنها رابطه متفاوتی با پاهای ما دارند.

برخلاف سطوح نرمی که با برخورد پا به آنها تغییر شکل می دهند، تماس با این سطوح سخت می تواند به مرور زمان منجر به درد پا یا سایر مشکلات پا شود. پوشیدن دمپایی فرش نرم و راحت از پاهای شما در برابر سطوح سخت خانه محافظت می کند و در عین حال راحتی و گرما را به پاهای شما می بخشد.

فواید پوشیدن دمپایی فرش

آیا تا به حال در خانه قدم زده اید و روز بعد با پاهای دردناک از خواب بیدار شده اید؟ اگر تا به حال این دردهای پا را تجربه کرده اید، بدانید که تنها نیستید! بسیاری از مردم نمی پذیرند که این درد پا به دلیل راه رفتن در مکان های سخت و بدون موانع حمایتی برای محافظت از پاها ایجاد می شود.

بسیاری از اوقات، افراد درد پای خود را به کاری که روز قبل انجام داده اند نسبت می دهند. پوشیدن دمپایی فرش به محافظت از پاهای شما در برابر کف و جلوگیری از درد پا کمک می کند. منظور از دمپایی فرش، لغزش راحت و ساختاری خاص است که از پاهای شما در برابر ضربه محافظت می کند. در بخش بعدی به بررسی مزایای دمپایی فرش می پردازیم:

1. آیا از سرماخوردگی و گرفتگی بینی خسته شده اید؟ دمپایی به شما کمک خواهد کرد

آیا می دانستید که پاهای شما بخش مهمی از بدن شما برای جلوگیری از بیماری های رایج مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا هستند؟ وقتی پاهای شما سرد می شود، رگ های بینی منقبض می شوند تا از هدر رفتن گرما جلوگیری شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، پوست داخل بینی و گلو به دلیل کمبود خون در بینی سفید می شود. این فشار خون پایین در بینی می تواند عواقبی مانند گرفتگی بینی داشته باشد.

خون شما حاوی گلبول های سفید خون است که به مبارزه با عفونت ها و حفظ سلامت شما کمک می کند. هنگامی که جریان خون کاهش می یابد، گلبول های سفید کمتری برای محافظت از بدن شما در برابر ویروس ها وجود دارد. وقتی حرارت را از طریق پاهای خود از دست می دهید، بدن شما با حرکت کمتر در موهای ریز بینی پاسخ می دهد. موهای بینی شما کمک می کند تا باکتری های موجود در هوا را در بدن شما به دام بیندازند.

وقتی دمپایی می پوشید، پاهای شما گرم است و گرمای بدن از طریق پاها از بین نمی رود. این به جریان خون طبیعی در بینی اجازه می دهد و به سیستم ایمنی شما اجازه می دهد تا با این بیماری مبارزه کند.

2. از عفونت های باکتریایی و قارچی در امان خواهید بود

شما به اسپا می روید و آماده اید تا روز آرامش خود را شروع کنید. در همین حال، آنها به شما یک جفت فلیپ فلاپ می دهند تا زمانی که در استخر هستید از آن استفاده کنید. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا این اتفاق می افتد؟ پوشیدن دمپایی از پاهای شما در برابر عفونت های پا مانند قارچ پای ورزشکاران و ناخن پا محافظت می کند.

شاید تعجب کنید، اما وجود میکروب ها و عفونت ها به حمام و استخر محدود نمی شود. وقتی وارد خانه می شوید می توانید میکروب ها را از کف کفش خود به سطح خانه منتقل کنید. وقتی با کفش هایی که بیرون پوشیده شده وارد خانه می شوید، تمام آلودگی های بیرون را وارد خانه می کند. بنابراین، حتی تمیزترین سطوح در خانه شما می تواند میکروب ها را در خود جای دهد. دمپایی های فرش شده می توانند به محافظت از پاهای شما در برابر عفونت های باکتریایی یا قارچی ناشی از میکروب ها کمک کنند.

3. راحتی واقعی را بدست آورید

اگر به پوشیدن دمپایی فرش در خانه فکر می کنید، یکی از نگرانی های اصلی شما این است که آیا دمپایی آنقدر راحت است که وقتی با آن راه می روم احساس خوبی داشته باشید. باید بگویم، بله، شما با صندل های فرش راحتی واقعی به دست می آورید.

لازم است بدانید که پوشیدن جوراب مخصوصاً هنگام خواب، با وجود اینکه فوایدی دارد، باعث راحتی شما نمی شود. با این توضیحات، اگر می خواهید هنگام قدم زدن در خانه احساس راحتی کنید، پوشیدن دمپایی فرش راهی عالی برای رسیدن به این هدف است.

4. تعادل و ثبات با هر مرحله از راه رفتن بهبود می یابد

کفش ها به بهبود گردش خون در پا کمک می کنند

یکی از ویژگی های مهم دمپایی های مناسب قوس خوب آن در زیره است. این قوس پا فشار روی نواحی از پای شما را که می‌توانند ضربه‌های بیشتری را جذب کنند، کاهش می‌دهد و تعادل و ثبات شما را با هر قدم بهبود می‌بخشد.

اگر از بیماری هایی مانند التهاب کف پا یا خار پاشنه رنج می برید، داشتن ویژگی های حمایتی در تمام کفش های خود، از جمله دمپایی های پد دار ضروری است. پوشیدن یک نوع دمپایی فرش با قوس خوب فواید بسیاری برای سلامتی به شما می دهد.

5. با درد و تنش عضلات پا خداحافظی کنید

بسیاری از ما از درد و ناراحتی پا رنج می بریم که می تواند تحرک ما را محدود کند و ما را از انجام تمام فعالیت هایی که دوست داریم باز دارد. با پوشیدن صندل های بالشتکی مناسب و استاندارد، می توانید به کاهش درد و ناراحتی پا و استرس اضافی وارد شده به پاهای خود کمک کنید. زمانی که صندل هایی با بالشتک مناسب بپوشید، درد و فشار روی پاهای شما کاهش می یابد و می توانید به راحتی حرکت کنید.

6. به دلیل گردش خون ضعیف از ورم پاها تسکین خواهید یافت.

بسیاری از افراد از ورم پا رنج می برند. این تورم پا می تواند ناشی از بیماری هایی مانند دیابت یا جریان خون در قسمت پایینی سیستم اسکلتی عضلانی در بدن باشد! چیزی که اکثر مردم نمی دانند این است که پوشیدن دمپایی مناسب می تواند به بهبود گردش خون در پاهای شما کمک کند. بهبود جریان خون به معنای ورم پا کمتر است!

در دمپایی‌هایی که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملاً به پای شما می‌آیند، پاهای شما می‌توانند در محیطی حرکت کنند و کار کنند که عملکرد سالم را ارتقا می‌دهد. اگر از ورم پاها خسته شده اید، استفاده از یک دمپایی استاندارد می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

ویژگی های کفش فرش مناسب

بهره مندی از تمامی مزیت هایی که ذکر کردیم بستگی به ویژگی ها و استانداردهای مورد نیاز دمپایی فرش شما دارد. در این قسمت می خواهیم ویژگی های دمپایی فرش مناسب را معرفی کنیم:

نرم: دمپایی هایی با بافت سفت در صورت استفاده طولانی مدت می توانند روی پاهای شما تاول ایجاد کنند. دمپایی هایی را پیدا کنید که پوشیدن آنها نرم و راحت باشد.

آستر مناسب: اکثر شلوارهای فرش دارای آستر داخلی هستند. در حالت ایده آل، روکش صندل باید نرم باشد تا از تحریک پوست جلوگیری شود.

درز - درزها به بالا و پایین دمپایی می پیوندند. لباس ها باید صاف باشند تا در پوست شما فرو نشوند و پوشیدن دمپایی را غیرقابل تحمل کنند.

قابلیت تنفس: آسترهای داخلی دمپایی نباید خیلی ضخیم باشد تا از گرمای بیش از حد که منجر به عرق کردن پاها و ناراحتی عمومی می شود جلوگیری شود.

تاکاتسو: وقتی می خواهید دمپایی بخرید به ساختار زیره آن توجه کنید. کفی راحت و استاندارد پاهای شما را در تمام طول روز شاداب و راحت نگه می دارد. یک کفی خوب از قوس و پاشنه محافظت می کند و از فشار روی پا در مدت زمان طولانی تری جلوگیری می کند.

و کلام آخر...

در پایان مقاله می خواهیم به سوالی که در عنوان مقاله پرسیده ایم پاسخ دهیم. با توجه به مطالب فوق باید نتیجه بگیریم که بله باید دمپایی فرش بپوشیم. با این حال، ما باید نوع دمپایی فرش را انتخاب کنیم که شرایط لازم را داشته باشد.

منبع: https://www.alivitrine.ir/fa/list-product/62