سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

همه چیز در مورد تشک ماشینی


امروزه فرش ماشینی به جزئی جدانشدنی از خانه اکثر ما ایرانی ها تبدیل شده است. از آنجایی که فرش ماشینی محصولی گران قیمت است، انتخاب فرش ماشینی خوب که کیفیت و ماندگاری بالایی داشته باشد و قیمت مقرون به صرفه ای داشته باشد اهمیت زیادی پیدا می کند، به خصوص زمانی که بدانید فرش ماشینی از آن دسته محصولاتی است که ظاهر آن قابل مقایسه نیست. کیفیت و دوام آن.

فرش ماشینی نوعی فرش مصنوعی است که بر خلاف فرش دستباف توسط ماشین های صنعتی بافته می شود. به دلیل سرعت تولید و ارزان بودن مواد اولیه، ارزانتر از فرش دستباف است، از مزایای آن می توان به سادگی اجرا، نقوش زیبا و کیفیت بالای انواع محصولات هنری اشاره کرد. و تصاویر جداگانه در آن

این دستگاه توسط دستگاه های مختلفی مانند Texima، Vandville، Shonaher، Alpha، CRX، ASR، VTR و ... تولید می شود. جنس هر حصیر می تواند اکریلیک یا BCF و مخلوطی از این دو باشد یا الیاف مصنوعی جدید (پلی استر).

باید گفت فرش های 100% اکریلیک دارای بالاترین کیفیت و قیمت هستند اما فرش ابریشم مصنوعی به دلیل عدم کرک و شستشوی آسان و پایداری و درخشندگی بالا و همچنین شانه بودن در حال حاضر بهترین کفپوش در بازار جهانی محسوب می شود. . . -فرش های 350، 440، 500، 700، 1000، 1200 و 1500 شانه تقسیم می شود. تراکم فرش بسته به نوع دستگاه و شانه می تواند بین 700 تا 4500 باشد. لازم به ذکر است که فرش هایی به نام پتینه نیز وجود دارد که فرش پتینه یکی از فرش های مدرن است که به سبک قدیمی ساخته می شود.

مفهوم شانه ها و تراکم

هر فرش دو نوع تراکم دارد: عرضی و طولی.

تراکم افقی فرش: تعداد ریشه ها (گره های رنگی) در هر متر عرض فرش را شانه می گویند. به عنوان مثال: 500 شانه برای فرش به معنای بافتن 500 ریشه (گره رنگ) در هر متر عرض فرش است. چرخ های رایج در بازار 320-350-380-400-440-500-700-1000-1200-1500 می باشد.

تراکم در طول فرش (تراکم): به تعداد ریشه (مناطق رنگی) در طول یک متر فرش گفته می شود. به عنوان مثال: فرش با تراکم 700 به این معنی است که در یک متر طول فرش 700 ریشه (گره رنگ) بافته می شود، تراکم های رایج در بازار عبارتند از: 700-800-900-1000-1400 -2550. -3000- یعنی 3200-3600-4500 ردیف.

(همچنین تراکم طولی به دلیل متفاوت بودن روش های بافت ماشینی فرش ها با یکدیگر متفاوت است).

تعداد ریشه (گره رنگ) در هر متر مربع فرش: تراکم ضرب در تراکم طولی. به عنوان مثال، اگر تعداد گره های رنگی در عرض 700 گره و در طول 900 گره رنگی باشد. بنابراین، تعداد ریشه ها (گره های رنگی) در هر متر مربع = 630/000 = 900x700.

ضخامت همیشه حاصل شانه زدن و شانه زدن و ضخامت سر نخ در متر مربع و حاصل شانه زدن و ضخامت تقسیم بر 2 یا 3 (بسته به نوع دستگاه قالی بافی) است. تعداد گره ها در هر متر مربع است

چه نوع فرش ماشینی را انتخاب کنیم؟

بسته به الیاف چند نوع فرش داریم که از بین آنها می توان به 5 نوع فرش پشمی، اکریلیک، پلی استر، پلی پروپیلن و نایلونی اشاره کرد. ویژگی های هر یک از این فرش ها در زیر توضیح داده شده است.

1. قالیچه های پشمی: فرش های ماشینی پشمی فرش هایی هستند که از الیاف پشم (معمولاً از گوسفند گرفته می شود) ساخته می شوند. از آنجایی که پشم یک الیاف طبیعی است، بادوام است. همچنین کثیفی را جذب نمی کند. فرش های پشمی به دلیل نرم بودن بسیار محبوب هستند. این نوع فرش بادوام بوده و حرارت را جذب می کند. به راحتی لک نمی شود و اگر لکه دار شد به راحتی تمیز می شود. اگر اتاق شما در قسمتی از خانه است که سردتر از قسمت های دیگر است، از فرش پشمی برای آن استفاده کنید. البته از آنجایی که رطوبت را جذب می کند برای مکان های مرطوب مناسب نیست.

زیرا این فرش بادوام است. بنابراین، برای مناطق پرتردد مانند اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری ایده آل است. اکثر فرش‌های پشمی از 100% نخ پشمی تهیه می‌شوند، اما برخی از این فرش‌ها حاوی ناخالصی هستند. به این معنی که 80% پشم و 20% نایلون یا پلی پروپیلن را فرش ترکیبی پشمی می نامند.

2. فرش های پلی پروپیلن: 30 درصد از بازار فرش به فرش هایی از نخ پلی پروپیلن که به الفین نیز معروف است اختصاص دارد. این نوع فرش در برابر رطوبت و کپک زدن بسیار مقاوم است و برای منازل در مناطق مرطوب مناسب است.

از آنجایی که این نوع فرش ماندگاری خوبی دارد، لکه را به خود جذب نمی کند و به راحتی شسته می شود، برای اتاق افراد به خصوص اتاق کودکان مناسب است. علاوه بر این به دلیل نرم بودن این نوع فرش ها می توان از آنها در اتاق خواب نیز استفاده کرد.

3. فرش های پلی استر: الیاف پلی استر به دلیل ظاهر عالی یکی از پرطرفدارترین نخ های فرش هستند. در واقع از این نوع الیاف می توان انواع فرش های رنگی درست کرد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت فرش های پلی استر مقاومت آن ها در برابر لکه است. الیاف پلی استر دارای سلول های بسته هستند. یعنی منافذی ندارند که لکه ها در آن نفوذ کنند و در داخل فرش باقی بمانند.

رفرنس مقاله: https://ghalikhane.com/brand/zomorod-carpet