سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

طرز پخت میرزا قاسمی


میرزا قاسمی یکی از غذاهای سنتی ایرانی منطقه شمال کشور است. در این غذا از تخمدان کبابی، گوجه فرنگی و تخم مرغ استفاده می شود. این غذا با مقدار زیادی سیر چاشنی می شود که طعم و عطر را به قالب می بخشد. این غذای لذیذ را می توانید به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا به عنوان غذا تهیه و سرو کنید. میرزا قاسمی را می توان به مرزه های آماده اضافه کرد و جداگانه سرو کرد

وسایل ضروری برای 4 نفر

1 عدد پیاز

پیاز 6 حبه

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

3 رومی

6 عدد بادمجان

1 و 2 از

طرز تهیه میرزا قاسمی

سطح اول

برای تهیه میرزا قاسم خوشمزه ابتدا تخم مرغ ها را می شوییم و سپس با پوست روی منقل زغالی یا اجاق گاز سرخ می کنیم. وقتی تخم‌مرغ‌ها کاملاً سرخ شدند، آن‌ها را در بشقاب قرار دهید و روی بشقاب را با پلاستیک بپوشانید.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه دهید فلفل ها خنک شوند. کشیدن پلاستیک روی سینی باعث می شود پوست کلیه به راحتی جدا شود. فلفل دلمه ای را ریز پوست بگیرید و کنار بگذارید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید و با رنده درشت رنده کنید.

سطح سوم

حالا یک تابه مناسب را با کمی روغن روی آتش بگذارید تا داغ شود. سپس پیاز را به آن اضافه کرده و تفت دهید. وقتی پیاز طلایی شد، سیر له شده یا خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله چهارم

پس از سرخ شدن سیر، نمک، زرده و فلفل را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا عطر ادویه ها بیرون بیاید. در این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.

مرحله پنجم

در این مرحله گوجه ها را شسته و پوست آن را می گیریم. سپس گوجه ها را در چرخ گوشت تمیز می کنیم. سپس به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا آب گوجه فرنگی تبخیر شود.

مرحله ششم

وقتی سس غلیظ شد، بادمجان تفت داده شده و سرخ شده را به آن اضافه کنید و یک ربع بگذارید تا سس بادمجان گرفته شود و بادمجان با سس سرخ شود. تخم مرغ ها را می توان به طور جداگانه به دو نیم کرد.

سطح هفتم

یا در آخر روی میرزا قاسمی بریزید و در تابه را ببندید تا تخم مرغ ها تمام شود. می توانید داخل میرزا قاسمی تخم مرغ را بزنید و هم بزنید تا بافت تخم مرغی داخل میرزا قاسمی ایجاد شود. میرزا قاسمی را با نان بربر تازه و سبزی سرو می کنیم.

 

ماخذ:https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-میرزا-قاسمی/