سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

اقدامات پاکسازی پوست


ممکن است بسیاری از افراد مراحل پاکسازی پوست را ندانند و به همین دلیل پوست را به خوبی تمیز نمی کنند. این مراحل بسیار ساده هستند و اگر آنها را به خوبی رعایت کنید پوستی تمیز و شفاف خواهید داشت. در واقع، اگر مراحل پاکسازی پوست را به درستی انجام ندهید، ممکن است پاکسازی پوست شما موفقیت آمیز نباشد. به همین دلیل به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. مراحل داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مراحل با Cute Mag همراه باشید.

انواع پوست را درک کنید

قبل از انجام مراحل پاکسازی پوست، باید درک درستی از وضعیت پوست خود داشته باشیم، به طور کلی 4 نوع پوست وجود دارد.

پوست چرب؛ آنها براق، چرب و مستعد آکنه، چاق و منافذ باز هستند.

پوست خشک؛ آنها شفاف هستند، دارای منافذ کوچک هستند، می توانید احساس کشیدگی کنید، جوش و جوش روی آنها ظاهر می شود.

پوست خشک و حساس؛ آنها تمام خصوصیات پوست خشک را دارند و علاوه بر آن به آن واکنش نشان می دهند و ملتهب می شوند.

پوست مختلط: مناطق T صورت (صورت چرب و چانه) و ناحیه U صورت (کناره لب ها، زیر چشم ها) خشک و سفت هستند.

پوست ما نیاز به مراقبت دائمی دارد ما روشی گام به گام برای تمیز کردن صورت در منزل در مدت زمان کوتاه همراه با مشاوره تخصصی برای بهبود زیبایی و جلوگیری از لک برای شما آورده ایم. این محصولات را در برنامه روزانه خود بگنجانید وقت آن است که با رعایت این اصول مهم از پوست خود مراقبت کنید.

منظور از پاکسازی پوست چیست؟

وقتی می خواهید چیزی را به پوست منتقل کنید، اگر لایه های پوست به دلیل وجود لایه های مرده روی سطح پوست بیش از حد ضخیم هستند، باید پوست را تمیز کنید، بنابراین بهترین نتیجه و پایه ای که زده اید. صورت بسیار شفاف و تمیز است.

پاکسازی یک اصطلاح کلی برای توصیف ترکیبی از روش های مراقبت از پوست است که سه هدف کلی را دنبال می کند که هر کدام فوایدی برای پوست دارند:

لایه برداری یا لایه برداری

آلودگی ها، روغن ها و مواد شیمیایی را از پوست پاک می کند

با آبرسانی، تغذیه یا بهبود جریان خون به پوست کمک کنید

روش های خانگی و آرایشگری

در ادامه بررسی مراحل پاکسازی پوست باید گفت که روش های پاکسازی پوست در منزل و آرایشگاه ها معمولا شامل یک یا چند مورد از موارد زیر می باشد:

ماساژ: بهبود گردش خون، تسکین و جلوگیری از روند پیری پوست

غذا بخورید: آبرسانی مجدد و تامین خون را افزایش دهید

حذف یا حذف سلول های مرده: با کمک ابزارهایی مانند اسکراب، لایه بردار شیمیایی یا درمارولر

پاکسازی پوست از آلودگی ها و چربی های اضافی با استفاده از انواع آماده سازی و محصولات لایه بردار

ماسک صورت پاک کننده، مرطوب کننده و ویتامینه کننده

از کرم ها و لوسیون های مفید برای آبرسانی و تغذیه پوست استفاده کنید

مزیت روش های خانگی و آرایشگری این است که دلپذیر و آرامش بخش هستند. افزایش خون رسانی، تحریک کلاژن سازی، تحریک تشکیل سلول های جدید و روشن شدن رنگ پوست از دیگر مزایای این روش است.

در بیشتر موارد، روش های خانگی و سالن زیبایی منجر به تمیز کردن کامل نمی شود. در واقع بهتر است زیاد شسته نشود. زیرا پاکسازی عمیق نیاز به مراقبت، توجه و اصول خاصی دارد که در صورت عدم رعایت صحیح می تواند به پوست آسیب برساند و در صورت رعایت صحیح بسیار مفید است.

هنگام تمیز کردن محصولات مو، مطمئن شوید که شخصی که از آن مراقبت می کند مهارت و تجربه کافی دارد. تورم، قرمزی، جراحت یا جای زخم و گسترش عفونت از جمله خطراتی است که افراد را در نظافت آرایشگاه ها تهدید می کند.

مرطوب کننده ها و ابزارهای غیر استریل می توانند میزان باکتری ها را روی صورت شما افزایش دهند و باعث ایجاد جوش شوند. بنابراین برای نظافت آرایشگاه حتما به مراکز معتبر و افراد مورد اعتماد مراجعه کنید.

 

با استفاده از پاک کننده که یکی از مهم ترین مراحل پاکسازی پوست است، پوست شما بسیار شفاف و تمیز و همچنین شاداب و شفاف می شود. اگر در شهرهای بزرگ زندگی می کنید و هوای این شهرها بسیار آلوده است، پس حتما باید از شوینده برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید.

آیا هر شب صورت خود را می شویید؟

شستن صورت در شب باید اولین بار برای پاکسازی منظم صورت باشد، زیرا در طول روز ترکیب آرایش و هوای آلوده می تواند باعث تجمع چربی و کثیفی روی پوست شما شود. اطمینان حاصل کنید که وقتی صورت خود را برای یک روز تمیز می کنید، پر است تا پوست خود را برای هیدراتاسیون بعدی آماده کنید.

برای شستن صورت از آب خیلی داغ استفاده نکنید. شستشو را تا زمانی که تمام آرایش و آلودگی پاک شود و پوست شما تمیز شود ادامه دهید. برای بررسی اینکه آیا صورتتان تمیز است، صورت خود را با یک پد پنبه ای خشک پاک کنید و اگر پارچه کثیفی را پاک نکرد، خوب است.

پاکسازی صبحگاهی باید به آرامی انجام شود زیرا در شب صورت بسیار تمیزتر است. با این حال، توصیه نمی‌کنم به طور کامل آن را نادیده بگیرید، زیرا شستشوی صورت صبحگاهی می‌تواند پوست شما را بازسازی کند و روز شما را با حال و هوای تمیز آغاز کند.

چگونه صورت خود را می شویید؟

ترتیب شستشوی صورت باید به صورت زیر باشد: شستشو، پاکسازی، لایه برداری، ماسک صورت، مرطوب کننده. با رعایت این دستور می توانید تمام آلودگی ها و آلودگی ها را از صورت خود پاک کنید و پوستی تمیز و سالم به دست آورید.

استفاده از تونیک

از تونیک های پوست چه می دانید؟ آیا می دانستید که آنها با از بین بردن سبوم اضافی پوست را شاداب می کنند و آن را تمیز می کنند که از باز شدن بیش از حد منافذ پوست جلوگیری می کند و می تواند پیری را کاهش دهد؟

تونرهای پوست معمولاً از عصاره‌های گیاهی، گل‌ها، سرکه، گلاب، شکوفه پرتقال یا آب نارون کوهی و سایر عصاره‌های ملایم تشکیل شده‌اند، اگرچه گاهی اوقات مقدار کمی گلیسیرین به آن‌ها اضافه می‌کنند تا برای پوست‌های خشک یا معمولی مناسب شوند. پوست اگر پوست چرب است باید بیشتر از نارون کوهی استفاده کنید.

بعد از شستن صورت با شیر پاک کننده، یکی دیگر از مراحل پاکسازی پوست، استفاده از تونیک است. لوسیون تونینگ یکی از بهترین لوسیون هایی است که باید با یک تکه اسفنج یا گاز استریل به صورت خود بمالید. بهترین راه برای استفاده از تونر این است که آن را به صورت دایره ای روی صورت بمالید.

با انجام این تمرین پوست خود را شاداب تر نشان می دهید و به پوست خود سفتی و استحکام بیشتری می بخشید. بسیاری از افرادی که نگران شادابی و شادابی پوست خود هستند برای داشتن پوستی زیباتر از تونرها استفاده می کنند.

ادامه مقاله: آموزش پاکسازی پوست در تهران فاطمه حبشی