سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

پیچ و مهره فولادی با مقایسه انواع پیچ و مهره های فولادی ضد زنگ

کاربرد پیچ ??و مهره های فولادی را می توان در مناطق بسیار آلوده مانند شهرها، نزدیک مسیرهای حمل و نقل اصلی و نزدیک مناطق ساحلی که رطوبت وجود دارد استفاده کرد. در اینجا برخی از سوالات اساسی وجود دارد که پاسخ آن استفاده از پیچ است. فولاد ضد زنگ. دانستن برند پیچ ??و مهره استیل کمک زیادی به شما می کند تا بهترین نوع پیچ و مهره را انتخاب کنید. با پیچ و مهره آرتا همراه باشید.

آیا می توان فلز را رنگ کرد؟

پیچ و مهره استیل ضد زنگ معمولاً نیازی به رنگ آمیزی ندارند، به خصوص اگر یک لایه محافظ اضافی اضافه شود. با این حال، در صورت لزوم، می توان آنها را رنگ کرد تا پیچ ها را پنهان کند یا دوام و استحکام بیشتری را اضافه کند. این پوشش باید با دقت انتخاب شود زیرا استفاده از مواد اشتباه می تواند منجر به خوردگی موضعی شود. خوردگی موضعی یکپارچگی پیچ را به خطر می اندازد.


آیا می توان از پیچ های فولادی در تجهیزات آلومینیومی استفاده کرد؟

استفاده بسیار خوبی از فولاد ضد زنگ، آنها را می توان در تجهیزات آلومینیومی استفاده کرد

آیا می توان از پیچ های فولادی ضد زنگ در مس استفاده کرد؟

یکی دیگر از مزایای فولاد ضد زنگ این است که می توان از آنها در قطعات مسی استفاده کرد. برخی از پیچ های فولادی ضد زنگ برای استحکام بیشتر برنزی شده اند. در حالی که فرآیند نصب پیچ های فولادی و برنجی بسیار پیچیده است، اما هنوز برای مصارف عمومی مانند پروژه های ساختمانی، چه زمانی می توان از پیچ های فولادی و برنجی استفاده کرد.

دلیل استفاده از پیچ و مهره فولادی در موتورها

پیچ ها و مهره های فلزی، فلزی، قطعاتی از پیچ ها هستند که برای اتصال قطعات فلزی به یکدیگر استفاده می شوند. قطر آنها معمولاً باریک است و از بالا تا نوک رزوه می شود. این پیچ ها در سوراخ های از پیش ساخته شده قرار می گیرند. پیچ های فلزی نیز مانند سایر پیچ ها دارای انواع و اقسام سرهای مختلفی می باشند. آنها همچنین از مواد مختلفی از جمله فولاد ضد زنگ، فولاد کربنی، فولاد گالوانیزه و نایلون ساخته می شوند.

فولاد ضد زنگ به دلیل مقاومت عالی در برابر خوردگی و توانایی مقاومت در برابر دماهای بالا شناخته شده است. فولاد کربن معمولی هنگام قرار گرفتن در معرض آب زنگ می زند. اما باید بدانید که فولاد ضد زنگ در اثر آب آسیب نمی بیند. برای ایجاد مقاومت در برابر زنگ زدگی، فولاد معمولی را با سایر عناصر به ویژه کروم مخلوط می کنند. هنگامی که فولاد حاوی بیش از 10? کروم باشد، به عنوان فولاد ضد زنگ طبقه بندی می شود.

هنگامی که پیچ و مهره های فولادی ضد زنگ در معرض رطوبت قرار می گیرند، کروم به جای اکسیده شدن، اکسید می شود. در این حالت یک لایه محافظ تقریبا نامرئی بر روی فلز تشکیل می دهد. اساسی ترین نوع فولاد ضد زنگ آلیاژی از آهن و کروم با ساختار کریستالی فریتی است. به همین دلیل است که به آن فولاد ضد زنگ فریتی می گویند. به همین دلیل پیچ و مهره فولادی به طور گسترده در ساخت ماشین آلات استفاده می شود.

کلاس پیچ های فولادی

برای درک بهتر عیار پیچ های استیل، مشخصات پیچ های استیل با گریدهای 304 و 316 را در این قسمت مطالعه خواهید کرد.

پیچ فولادی 304

بیشتر پیچ و مهره های فولادی دستگاه از فولاد ضد زنگ 18/8 یا فولاد 304 ساخته شده است. این فولاد، مانند اکثر فولادهای ضد زنگ، دارای بخشی از نیکل است که به جای فریت، ساختار بلوری آستنیت را تشکیل می دهد. فولاد ضد زنگ آستنیتی نشکن و محکم است. علاوه بر این، شکل دادن به آن آسان است. به همین دلیل استیل 304 رایج ترین نوع فولاد ضد زنگ است. از آنجایی که فولاد ضد زنگ 18/8 آنیل شده است، مغناطیسی نیست. یک نسخه کم کربن از فولاد ضد زنگ 304 (به نام 304L) در محیط های خورنده استفاده می شود.

پیچ فولادی 316

اتصالات فولادی 316 در بسیاری از صنایع که مقاومت در برابر خوردگی، افزایش مقاومت در برابر پارگی و جوش پذیری خوب مورد نیاز است استفاده می شود. برخی از صنایعی که از پیچ فولادی 316 استفاده می کنند عبارتند از:

تجهیزات پردازش مواد غذایی

تجهیزات فرآیند شیمیایی

نیمکت و تجهیزات آزمایشگاهی

دستگاه لاستیک، پلاستیک، پودر و کاغذ

تجهیزات کنترل آلودگی

تجهیزات قایق، از جمله دریچه ها و پمپ ها

مبدل های حرارتی

صنایع داروسازی و نساجی

کندانسور و مخازن