سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

تنظیمات درجه بخار اتو پرس ها برای انواع پارچه ها چگونه است؟‍

 یکی از سوالات متداول در مورد اتو کردن لباس، نحوه تنظیم دمای اتو بخار برای پارچه های مختلف است. حتما برای شما هم پیش آمده که یک لباس را بسوزانید.

همچنین پس از تلاش زیاد برای باز کردن چروک های لباس، موفق به انجام این کار نشوید و چروک ها همچنان روی لباس باقی خواهند ماند.

این موارد اغلب به دلیل عدم تنظیم صحیح دمای اتو برای اتو ایجاد می شود. اشتباه ما در اتو دقت نکردن به جنس لباس است.

اگر به جنس هر لباس دقت کنیم، می توانیم دمای مناسبی را برای اتو کردن آن لباس تعیین کنیم. این کار باعث می شود لباس ها نسوزند یا به درستی اتو نشوند.

آموزش تنظیم درجه حرارت اتو بخار برای هر پارچه

همانطور که گفتیم، تنظیم درجه حرارت اتو بخار مناسب برای هر پارچه بسیار مهم است. با توجه به اهمیت این موضوع روی تمام اتو بخارها پیچی برای تنظیم درجه حرارت تعبیه شده است.

در گذشته برای نشانه‌گذاری پیچ تنظیم حرارت بر روی اتوها از نشان دایره‌ای شکلی استفاده می‌شد. این نشان اعداد یک تا 3 را نمایش می‌داد.

یک دایره تو پر به معنی کمترین حرارت و دو دایره به معنی حرارت متوسط و سه دایره به معنی حرارت زیاد اتو بود. اما با توجه به زیاد بودن اشتباهات اتوکشی، اکنون شرکت‌های سازنده نام هر نوع پارچه را برای تنظیم حرارت بر روی پیچ تنظیم حرارت نوشته‌اند.

این عبارات به‌صورت NYLON ، SILK، COTTEN، WOOL و LINEN بر روی اتو بخار نوشته شده‌ است. این عبارات به ترتیب به معنی پشم، کتان یا پنبه، ابریشم، نایلون و لی هستند.

ساتن

برای اتوکشی ساتن نیز به تنظیم درجه حرارت اتو بخار بر روی پایین‌ترین حد نیاز است. این درجه را بر روی سیلک قرار دهید. تنظیم صحیح درجه حرارت سبب می‌شود تا اتوی شما بتواند حساسیت پارچه را تشخیص دهد.

اتوهای جدید اغلب در درجه حرارت پایین بخار را قطع می‌کنند. اما بهتر است در حین اتوکشی از اسپری آب نیز استفاده نکنید.

پنبه

برای اتوکشی پارچه‌های پنبه‌ای به حرارت بالا نیاز است. از همین رو باید درجه حرارت اتو بخار را روی بیشترین حد آن تنظیم کرد. درجه اتو بخار را بر روی عبارت COTTEN تنظیم نمایید.

برای اتوکشی بهتر لباس‌ها روی آن‌ها یک پارچه نم‌دار بیندازید تا چروک‌های لباس به‌خوبی باز شود. البته اسپری آب و بخار اتو نیز کار مشابهی را انجام می‌دهند.

نایلون

لباس‌های نایلونی نیز از الیاف مصنوعی ساخته می‌شوند. این نوع الیاف حالت پلاستیکی دارند. از همین رو مقاومت آن‌ها در برابر حرارت بسیار کم است.

به همین علت نیز درجه حرارتی با نام نایلون برای اتوکشی این نوع لباس‌ها طراحی شده است. نایلون‌ها نیز باید با درجه حرارت پایین و بدون اسپری آب و بخار اتو شوند. برای اتوکشی این نوع پارچه نیاز به تنظیم درجه حرارت اتو بخار بر روی عبارت نایلون دارید.

ریون

ساختار ریون نیز تقریباً مشابه ابریشم است. از همین رو برای تنظیم درجه حرارت اتو بخار می‌توانید آن را بر روی SILk قرار دهید. در حین اتوکشی پارچه‌های ریون هرگز پارچه را نکشید. برای اتوکشی راحت‌تر می‌توانید از یک پارچه تترون روی کار استفاده نمایید.

توری

پارچه‌های توری نیز تقریباً مشابه پارچه‌های پلی استر هستند. برای اتوکشی این نوع پارچه‌ها به دمای پایین نیاز است. از همین رو باید درجه حرارت اتو را روی درجات پایین نظیر نایلون یا سیلک تنظیم کرد.

برای اتوکشی این نوع پارچه، نیازی به استفاده از بخار نیست. وقتی درجه حرارت اتو را بر روی یکی از این دو مورد تنظیم نمایید، دستگاه بطور خودکار، فشار بخار را قطع می‌نماید.

سعی کنید در حین اتوکشی و قبل از تعمیراتوپرسدراصفهاناز اسپری آب استفاده نکنید. ترجیحاً بهتر است این نوع پارچه‌ها با پارچه محافظ اتو کشی شوند.

نتیجه گیری

انواع مختلف پارچه برای استفاده وجود دارند. اما اغلب آن‌ها جنسی نزدیک به هم دارند. به همین علت است که برای اتوها چند عملکرد تعریف شده است. این عملکردها شامل نایلون، ابریشم، پشم، کتان و لی هستند.

برای سایر پارچه‌های مشابه نیز از عملکرد یکسان استفاده می‌شود. بطور کلی پارچه‌های حساس‌تر باید با درجه حرارت کم و بدون بخار و اسپری آب اتو شوند.