سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

معرفی انواع سنگ مرمر موجود در بازار ایران

امروزه با افزایش ساخت و ساز ساختمان های با کارکردهای متنوع، نه تنها ظاهر، بلکه مصالح ساختمانی نیز در حال تغییر است. به طور معمول، صاحبان ساختمان ها از همه نوع به دنبال راه هایی برای انجام این کار برای محافظت از دیوارها و مصالح ساختمانی هستند. با توجه به این نیازها سازندگان انواع سنگ مرمر در ایران چنین ایده ای را برای رفع این نیاز در کشور مطرح کرده اند و برای ساخت و ساز سعی دارند سود کلانی را نصیب خود کرده و به مردم کشور کمک کنند.

سنگ مرمر سیاه نجف آباد

سنگ سیاه نجف آباد یا مرمر پارس یکی از قدیمی ترین سنگ های موجود در بازار است و زمینه سیاه و سفیدی غنی با خطوط ریز سفید دارد. این سنگ در بین همتایان خود قیمت مناسب تری دارد.

سنگ مرمر عنکبوتی دهبید

 عنکبوت دهبید یکی از تیله های تیره با تم مشکی قهوه ای سوخته است که رگه های طلایی زیبایی در آن دیده می شود. این سنگ مرمر جزو مرمرهای دهبید است.

سنگ مرمر خاکستری

سنگ های مختلفی را می توان به رنگ خاکستری یافت. اما سنگ مرمر در بین آنها فراوان ترین است. این سنگ ها از معادن مختلف در سراسر کشور استخراج می شوند و برای کاربردهای مختلف در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

از جمله این سنگ ها می توان به سنگ طوسی شیراز، مرمر لاشتر یا مرمر سیاه ایرانی اشاره کرد. معادن این سنگ ها که به ترتیب در لشتر اصفهان و استان فارس قرار دارند دارای ذخایر رنگ هایی مانند خاکستری روشن، خاکستری تیره و خاکستری روشن هستند.

سنگ مرمر سیاه برفی

سنگ اسنوبلک که سنگ مرمر است دارای زمینه مشکی با نقوش سفید و طلایی است و طول آن 2، 2.50، 2.80 و 3 متر و عرض: 1.40، 1.60 و 1.80 و 2 متر در بازار. این سنگ که دارای جذب آب برابر با 0.72 است دارای تخلخل 0.50 با مقاومت فشاری 1200 می باشد.خوب است بدانید که کیفیت دال زیر دال A+ می باشد.

از جمله کاربردهای مهم این سنگ در مکان های مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوشش کف

دیوارهای گدازه ای

آسانسور

پیشخوان

جزیره آشپزخانه

توالت و حمام

سنگ مرمر پالادیوم

 این سنگ یکی از جدیدترین تیله های مشکی با تم سرد است که در رنگ های مشکی و خاکستری موجود می باشد. صورت های رگه دار آن دارای رگه های سفیدی است که به طور نامنظم بر روی سطح سنگ پراکنده شده است.

معادن تولید سنگ مرمر ایران و جهان

انواع سنگ مرمر در ایران استخراج و فرآوری می شود. معادن زیادی از این سنگ در ایران شناسایی و مورد بهره برداری قرار گرفته است. قطعا معادن بسیار دیگری نیز وجود دارند که یا کشف نشده اند یا مورد بهره برداری قرار نگرفته اند. سنگ مرمریت در رنگهای متنوع در ایران موجود است. معادن سنگ مرمر ایران از نظر رنگ دارای متنوع ترین رنگ ها در جهان است

مقاومت سنگ مرمر در برابر سایش

همانطور که گفته شد انواع مرمریت نسبت به سایر سنگ ها مقاومت کمتری دارند. بنابراین استفاده از آن در مکان های شلوغ و شلوغ گزینه مناسبی نیست. در صورت استفاده از این سنگ در سالن ها و پل های پر تردد به مرور زمان فرسوده و گودال می شود. با این حال، استفاده از گریدهای ضعیف تر، میزان ساییدگی را افزایش می دهد.

نتیجه

یکی از انواع سنگ های مرمریت، سنگ مرمر سیاه است که از تنوع بالایی برخوردار است. از این سنگ ها می توان در قسمت های مختلف ساختمان از جمله سنگ مشکی برای کف، سنگ پله مشکی، پیشخوان و ... استفاده کرد.

فرآوری های مختلفی می توان روی این سنگ انجام داد که در بالا به تفصیل به آن پرداختیم.

جهت اطلاعات بیشتر به آسیاسنگ مراجعه کنید.