سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

سی آر ام (crm) چیست؟

بهتر است بگوییم CRM مخفف چیست؟ نرم افزار CRM به معنی مدیریت ارتباط با مشتریان است و در تعریفی دقیق تر باید بگوییم در واقع یک استراتژی اساسی برای مدیریت روابط و تعاملات سازمان با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه است. نرم افزار سی آر ام به نوعی مجموعه ای از نرم افزار بازاریابی، نرم افزار فروش و .... که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با بهبود دادن فرآیندهای سازمانی از قبیل فروش، مدیریت تماس همراه با گزارش‌گیری و ... میزان سودآوری و بهره‌وری را افزایش دهند.

یک تیم فروش فعال، جریان گسترده‌ای از داده‌ها را تولید می‌کند. این داده‌ها ممکن است در جریان صحبت با مشتریان، قرار ملاقات‌ها و یا یافتن اطلاعات ارزشمند از منابع مختلف؛ ایجاد شوند، اما همه این اطلاعات در یادداشت‌ها و دست نوشته‌ها، فایلی در لپ تاپ‌ها، و یا در ذهن شما ذخیره خواهند شد.

افزون بر همه این‌ها، ارتباط این مشتریان با شما ممکن است در قالب پلت‌فرم‌های مختلفی مانند تلفن، ایمیل و یا رسانه‌های اجتماعی صورت بگیرد و ممکن است که بخواهند سوالی بپرسند، سفارشی را پیگیری کنند و یا شکایتی ارائه دهند. بدون وجود یک پلت‌فرم مشترک برای ثبت، ضبط و پیگیری تعاملات شما با مشتریان، ارتباطات آن‌ها با شما، قطعا در سیلاب اطلاعات، گم می‌شوند و یا از دست خواهند رفت و نتیجه هایی جز پاسخ نامطلوب به درخواست‌های مشتری به بار نخواهد آمد. نرم افزار بازاریابی و یا نرم افزار فروش اوج بخشی از امکانات نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان اوج می باشد که استفاده از آن منجر به افزایش فروش و افزایش مشتری مجموعه شما خواهد شد.