سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

مهمترین خواص سیر ترشی و هر آنچه که باید بدانید!


پیاز ترشی یکی از پرطرفدارترین انواع ترشی است. سیر قهوه ای موجود در ترشی سیر نرم و لذیذ است و عطر خوبی دارد. خصوصیات سیر خانگی بهتر از نمونه های کارخانه ای است و برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی و فشار خون بالا اما با رعایت اعتدال می توان از آن استفاده کرد. سیر ترشی صنعتی مزه شوری دارد و چون در سرکه می جوشد سیر قرمز می شود اما طبیعت سیر خانگی به مرور زمان تیره می شود و طعمی مطبوع و فراموش نشدنی پیدا می کند. اگرچه افزودن سرکه و نمک به انواع ناخن ها باعث کاهش خواص تغذیه ای در آن ها شده و در دراز مدت باعث تشکیل مواد سمی مانند نیترات ها (عامل معده و کبد) می شود، اما اینطور نیست. سیر پخته شده در خانه برخی از فواید سیر پخته عبارتند از ویتامین B، C، پتاسیم، فسفر و آهن موجود در سیر. این ویتامین B باعث می شود روده ها به خوبی کار کنند. فسفر موجود در سیر ترشی نیز در بهبود حافظه موثر است. ترکیبات گوگرد موجود در سیر هنگام هضم گاز تولید می کنند. این گاز وارد جریان خون شده و باعث بوی بد دهان و بوی بد دهان می شود. یکی از فواید سیر ترشی این است که اگرچه دارای ترکیبات گوگردی است اما بوی سیر را در انسان ایجاد نمی کند. پس از پوست کندن، سیر سبز به مدت 30 دقیقه در معرض هوا قرار می گیرد تا روند بهبودی آغاز شود. در سیر ترشی خواص درمانی سیر به دلیل مراحل آماده سازی آزاد می شود

ترشی سیر مرواریدی یا سیر ترشی خواص و خواص ارزشمندی دارد. اما برای به دست آوردن خواص بی نظیر این ماده غذایی باید در استفاده از آن اصل اعتدال را رعایت کنید. مهمترین خواص سیر ترشی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:


یک پاک کننده طبیعی برای سنگ کیسه صفرا و سنگ کیسه صفرا

حذف سموم از کبد

کشت پیاز با خون ساز و تصفیه خون

سیر ترشی اشتها آور است

به هضم غذای سنگین کمک می کند و هضم را تسریع می کند

کلسترول خون را کاهش می دهد

از بین بردن زخم های دهان

قلب و عروق خونی

هموروئید خونریزی را متوقف می کند

خون و کبد را از مواد پوسیده و سوخته پاک می کند.

بهبود عملکرد روده

کدام نوع سیر ترشی خواص بیشتری دارد؟ seyfikar.com


هر چه ترکیبات معطر موجود در سیر بیشتر باشد، تازه تر و خاص تر می شود، اما سیر ترشی معطر خواصی مشابه سیر تازه دارد. سیر ترشی در طول فرآوری مواد مغذی و طعم زیادی را از دست می دهد، بنابراین تحقیقات علمی در این زمینه برای بیماران قلبی عروقی هنوز انجام نشده است و بهتر است از مصرف طولانی مدت سیر ترشی در هنگام تفت دادن خودداری شود یا مفیدتر از سیر بو داده در نظر گرفته شود. .

خواص سیر ترشی چند ساله

سیر ترشی علاوه بر اینکه یک چاشنی خوش طعم و معطر است، یک داروی طبیعی نیز محسوب می شود. از خواص دارویی سیر ترشی چند ساله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود مشکلات گوارشی مانند یبوست

کمک به درمان سرطان

فشار خون را کاهش می دهد

ضد سرطان

به هضم غذا کمک می کند

کبد را سم زدایی می کند

ویروس را از بین می برد

تقویت سیستم ایمنی بدن

غلظت خون پایین

داروهای ضد انعقاد

مضرات سیر ترشی و عوارض مصرف زیاد آن چیست؟

سیر یکی از آن گیاهانی است که برای سلامتی ما بسیار مفید است. سیر خاصیت ضد میکروبی دارد و از عفونت در بدن جلوگیری می کند. پس اینها همه خواص سیر ترشی است. اما مصرف زیاد سیر و سیر ترشی باعث سردرد، ضعف جنسی، ضعف چشم و آکنه چشم می شود. بنابراین، نباید اغراق کنید.

اما لازم به یادآوری است که اگر سیر ریز شده حاوی نمک زیادی باشد، مصرف آن برای افراد مبتلا به فشار خون مضر است و توصیه نمی شود.

لازم به ذکر است که برخی از خانواده ها معتقدند هر چه مدت زمان تهیه ترشی بیشتر باشد کیفیت آن بهتر است و حتی معتقدند ترشی چند ساله سیر خاصیت دارویی دارد و بیماری های قلبی را درمان می کند. اما حقیقت این است که اگرچه ترشی ترشی خوشمزه تر است، اما باید توجه داشته باشید که افزودن سرکه و نمک به ترشی ها به مرور زمان از خواص و مواد مغذی مواد ترشی می کاهد و آن را به محصولی بی ارزش تبدیل می کند.

مشخص است که ماندگاری طولانی برخی از آووکادوها باعث واکنش شیمیایی آنها می شود و مواد خطرناکی به نام نیترات تولید می کند که در دراز مدت خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد.

آیا می توانید سیر را در خیار خرد شده بخورید؟

باید بدانید که در طی فرآیند تخمیر، سیر موجود در نمک یا خیار شور بیشتر میکروب های خیار یا گل های آن را جذب کرده و بی مصرف می شود. پس از خوردن این نوع سیر شور، آن را حذف کنید.

سیر ترشی مفیدتر است یا سیر خام؟

سیر تفت داده شده مفید است و برخی از خواص سیر را دارد اما تا می توانید غذا را تازه بخورید. زمانی که سیر مصرف می شود بسته به دمای منطقه، سرکه، زمان نگهداری و ... تغییراتی خواهد داشت، اما در بیشتر موارد خواصی مشابه سیر دارد.

طب سنتی در مورد اسیدها چه می گوید؟

سیر ترشی تنها چاشنی غذایی است که برای همه دماها و برای هر فردی با هر مزاجی اعم از بلغمی، ترش، صفراوی و دمدمی مزاج مناسب است و به دلیل طبع معتدلش حتی بیماران هم می توانند بدون مشکل از آن لذت ببرند.

کدام نوع خیار دارای خواص بیشتری است؟

هر چه ترکیبات معطر موجود در سیر بیشتر باشد سیر تازه و خاص‌تر خواهد بود و حبه‌های سیر معطر خواصی شبیه سیر تازه دارند. انواع سیر ترشی، که در آنها سیر آب پز یا سرخ شده است، 40 تا 70 درصد کاهش می یابد، زیرا در طی این فرآیند مقدار زیادی مواد مغذی و معطر از دست می دهند.

چندین سال است که گفته می شود استفاده از سیر برای بیماری های قلبی بسیار مفید است، اما مطالعات گسترده و جامعی در این زمینه انجام نشده است. علاوه بر این باید بدانید که سرکه و نمک افزوده شده به سیر ترشی به مرور زمان از خواص سیر و تعداد ترکیبات غذایی آن می کاهد و ماندگاری طولانی برخی از انواع ترشی ها باعث تشکیل مواد مضری به نام نیترات می شود. که خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد.