سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

انواع درب اتوماتیک


درب های اتوماتیک در مدل ها و اشکال مختلف در بازار موجود می باشند. اما به طور کلی می توان آنها را به دو دسته درب اتوماتیک شیشه ای و درب اتوماتیک پارکینگی تقسیم کرد. درب های شیشه ای اتوماتیک بر اساس ظاهر و نحوه عملکردشان است. همچنین اشکال مختلفی مانند درب اتوماتیک ریلی، درب اتوماتیک تلسکوپی، درب اتوماتیک چرخشی، درب بیمارستانی و غیره وجود دارد.

درب های گاراژی را نیز می توان بر اساس نحوه باز و کارکرد تقسیم بندی کرد که از جمله درب های برقی پارکینگ می توان به درب های برقی غلتکی، درب های اتوماتیک پارکینگ زیر سقف و درب های پارکینگی مسیری و لولایی اشاره کرد. برای یافتن انواع درب برقی و اطلاعات بیشتر در مورد هر درب برقی به صفحه مورد نظر خود مراجعه کرده و تصاویر و فیلم های مرتبط را مشاهده نمایید.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای بسته به مدل

درب اتوماتیک شیشه ای برقی مدل های زیادی وجود دارد که در هر فضای مناسبی قابل استفاده است مثلا در ساختمان های قوسی معمولا از درب اتوماتیک منحنی استفاده می کنند.

درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک تلسکوپی

کلاغ به طور خودکار نگه می دارد

درب اتوماتیک گردان

درب اتوماتیک مثلثی

خودکار است

خروج اضطراری خودکار

درب ورودی برقی

کرکره برقی کشویی یکی از رایج ترین انواع درب برقی است. به طور کلی ساختار این درب برقی به این صورت است که یک یا چند لت ثابت است و لت متحرک روی لت ثابت قرار می گیرد. اگر نمی خواهید از لت ثابت استفاده کنید باید دیواری در کنار لت متحرک وجود داشته باشد تا لت متحرک روی آن قرار گیرد.

نحوه کار: این درها معمولاً حاوی یک موتور الکتریکی هستند که نیروی لازم برای باز و بسته شدن در را فراهم می کند. برای تعیین موقعیت درها و موانع نیز از سنسورها و کنترل کننده های الکترونیکی استفاده می شود.

کاربرد درب های اتوماتیک مسیری

پارکینگ های ماشین

مغازه ها و مراکز خرید

فضاهای اداری و ساختمان های مسکونی

انبارها و کارخانه ها

مکان های عمومی مانند فرودگاه ها و بیمارستان ها

مزایایی مانند عبور آسان، صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش ایمنی و امنیت باعث شده است که روز به روز استفاده از این درب ها در مکان های مختلف افزایش یابد.

درب برقی تلسکوپی به صورت خودکار

درب های تلسکوپی اتوماتیک در داخل مسیر حرکت می کنند و مانند درهای کشویی باز و بسته می شوند، اما درب های تلسکوپی امکان باز شدن بیشتری را نسبت به درهای کشویی در اختیار کاربران قرار می دهند. بنابراین، کسانی که به درب های ریلی کشویی نیاز دارند. افراد بیشتری می توانند درب تلسکوپی را انتخاب کنند. درب تلسکوپی دارای پنل های متحرکی است که می توان همه آنها را به طور همزمان پشت مسیر ثابت قرار داد.

درب اتوماتیک برقی با لنگ

درب های اتوماتیک ورانا شکل منحنی دارند و اغلب در ساختمان های قوسی برای هماهنگی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و این درب های قوسی علاوه بر جنبه زیبایی، از نظر کاربردی نیز دارای مزایایی هستند. هنگامی که در یک دایره کامل قرار می گیرند، یک فضای استوانه ای ایجاد می کنند که جریان هوا را بین داخل و خارج کنترل می کند و از اتلاف انرژی می کاهد. همچنین از ورود گرد و غبار و عوامل محیطی جلوگیری می کند.

درب های اتوماتیک قوسی مانند درهای کشویی دارای اسکلت آلومینیومی یا فولادی و شیشه سکوریت هستند. مکانیزم این درب ها مانند درهای کشویی عمل می کند، با این تفاوت که ریل ها به جای مستقیم به صورت منحنی طراحی شده اند.

این درب ها مانند درهای شیشه ای کشویی عمل می کنند و از هر دو طرف یا یک طرف باز و بسته می شوند. در هر دو حالت، شیشه‌های ثابت و متحرک در کنار هم قرار می‌گیرند تا در هنگام حرکت، شیشه‌های متحرک روی شیشه‌های ثابت قرار گیرند.

درب اتوماتیک برقی تاب

یک درب گردان اتوماتیک می چرخد ??و یک دایره کامل ایجاد می کند. این درب های برقی گران قیمت و مجلل هستند و بیشتر در هتل ها، اماکن تجاری و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرند. درب اتوماتیک گردان دارای یک تکه شیشه است که افراد بدون برخورد با یکدیگر در داخل آن حرکت می کنند.

تعداد دور و باز شدن درب گردان قابل تنظیم است. حتی می توان آن را روی فقط باز یا فقط بسته تنظیم کرد. علاوه بر این، به دلیل کمبود فضا بین بیرون و داخل، تلفات انرژی به میزان قابل توجهی کمتر شده و از ورود گرد و غبار جلوگیری می کند.

انواع درب برقی نورد:

درب برقی گردان 2 بال

درب برقی گردان با 3 دریچه

درب گردان برقی 4 سرعته

درب های برقی با 3 یا 4 پره بیرونی ترین هستند.

درب کشویی برقی انتهایی (هزینه اضطراری)

درب اتوماتیک برقی مثلثی

درب اتوماتیک مثلثی ایپاکو  یکی دیگر از انواع درب اتوماتیک شیشه ای است که به صورت ریلی باز و بسته می شود. از ویژگی های بارز این درب این است که دارای دو ریل مجزا و مستقل با زاویه 90 درجه نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند. پانل های شیشه ای متحرک روی هر یک از دو ریل مجزا اجرا می شوند. درب اتوماتیک مثلثی مانند درب کشویی باز و بسته می شود، اما بازشو کوچک است، بنابراین ما این مدل درب را پیشنهاد می کنیم زیرا اجازه می دهد تا دو درب به طور همزمان در جایی که بزرگترین بازشو مورد نظر است باز شوند.

درب اتوماتیک مثلثی را می توان در اندازه ها و ابعاد مختلف ساخت اما به دلیل پیچیدگی سازه و حساسیت بالای آن باید از قطعات اصلی و استاندارد استفاده کرد. همچنین ساخت و نصب این نوع درب بسیار ظریف و تخصصی بوده و باید توسط کارشناسان و تکنسین های حرفه ای درب اتوماتیک انجام شود.

درب اتوماتیک برقی

تفاوت درب های اتوماتیک چرخشی با دیگر درب های برقی این است که برای باز کردن درب به جای مسیر از جک استفاده می کنند، بنابراین با نصب دستگیره و محرک به راحتی می توانید یک درب چرخشی معمولی را به درب برقی تبدیل کنید.

درب های تاشو برقی معمولاً در مکان هایی نصب می شوند که امکان نصب درب های ریلی وجود ندارد، زیرا درب تاشو فضای بیشتری را برای باز شدن اشغال می کند و درب های ریلی انتخاب اکثر افراد است. درب های تاشو اتوماتیک را می توان به صورت زیر پیکربندی کرد. وقتی وارد می شوید یکی از فلپ های آن باز می شود یا هر دو با هم می زنند.

درب اتوماتیک خروج اضطراری

درب اتوماتیک برای مواقع اضطراری طراحی شده است. این درب معمولا به عنوان یک درب اتوماتیک کشویی عمل می کند و در حین حرکت باز و بسته می شود. اما در شرایط اضطراری مانند آتش سوزی یا زلزله که نیاز به تخلیه سریع افراد از ساختمان دارد، درب به صورت دستی یا ضربه ای از محور خود جدا می شود. در این حالت درب اتوماتیک شیشه ای مانند درب بازشو معمولی عمل می کند.

ساختار درب های تاشو

این نوع درب ها با ترکیب درب اتوماتیک کشویی و درب کشویی تاشو طراحی می شوند. درب های شکسته دارای 4 یا 6 لت متحرک هستند. درب های مرکز با مدل های بازشو کشویی با ابعاد استاندارد و تردد بدون محدودیت طراحی شده اند. درب های جانبی نیز مدل های تاشو دستی با تردد کم هستند.

این درب ها برای ورودی هایی که نیاز به باز شدن کامل دارند مانند نمایشگاه ها، پاساژها و بیمارستان ها بسیار مناسب هستند. ساختار منحصر به فرد پورت شکست به آن اجازه می دهد تا به عنوان یک راه حل موثر برای ورودی های پرترافیک استفاده شود.

4 درب پارکینگ پرکاربرد

امروزه گیت های پارکینگ بسیار متداول شده است، زیرا تقریباً هر خانواده ای از ماشین برای حمل و نقل استفاده می کند، جابجایی درب های پارکینگ سنگین در هر بار کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است، به همین دلیل از افراد درب اتوماتیک پارکینگ برای راحتی حمل و نقل استفاده می شود.

درب اتوماتیک پارکینگ راه آهن

درب اتوماتیک پارکینگ لولایی

درب اتوماتیک سقفی سکشنال

پنل الکتریکی

درب اتوماتیک پارکینگ راه آهن

درب های گاراژ راه آهن مانند درب های شیشه ای برای مناطقی که فضا محدود است مناسب هستند. درب ریلی به صورت افقی و داخل ریل حرکت می کند. در هنگام نصب باید فضای کافی برای حرکت درب در سمت چپ یا راست نصب وجود داشته باشد.

این درب قابل نصب برای پارکینگ در فضای باز و سرپوشیده می باشد. علاوه بر باز شدن آسان، امنیت را نیز فراهم می کنند، زیرا برای باز کردن درب نیازی به پیاده شدن از خودرو نیست و احتمال سرقت کاهش می یابد.

برخی از مزایای درب پارکینگ عبارتند از:

- درب پارکینگ دارای دهانه کوچک بوده و برای پارکینگ هایی با فضای محدود مناسب می باشد.

- برای درب های سنگین و پهن مناسب است.

- دارای حرکت بسیار نرم و آرام است که مزاحمتی برای همسایه ها ایجاد نمی کند.

- قابلیت نصب باتری پشتیبان جهت استفاده در زمان قطع برق.

- خودرو هنگام عبور از جلو دارای چراغ هشدار است.

درب پارکینگ

درب گاراژی لولایی مانند درب لولایی با کمک جک است. درب های لولایی بسته به موقعیت پارکینگ می توانند به صورت تک درب یا دو درب طراحی شوند. درب های پارکینگ لولایی بسته به نوع بازشو به درب های پروانه ای یا تاب دار نیز معروف هستند.

درب پارکینگی لولایی به دلیل نصب آسان، قیمت مناسب و طرح های متنوع در اکثر پارکینگ ها کاربرد زیادی دارد. این درب ها ظاهر ساختمان را حفظ می کنند و باز و بسته شدن آسان پارکینگ را تضمین می کنند.

ویژگی های گیت توقف خودکار لینک

جک الکترومکانیکی یا جک هیدرولیک

قطعی برق

چراغ چشمک زن

پانل

مراقب ورودی پارکینگ باشید

کنترل از راه دور برای باز و بسته کردن درب های برقی