سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

موسیقی چیست؟ به زبان ساده


لمس موسیقی قلب را هدایت می کند، لذت می بخشد، آرامش می بخشد و روح را پاک می کند و ساده ترین و ناب ترین هنر برای توصیف احساسات، برانگیختن حس ذوق و زیبایی هنری و روشن کردن احساسات به دور از سودجویی است. شوپنهاور موسیقی را عالی‌ترین هنر می‌دانست زیرا از سایرین از مقاصد غیر هنری آزادتر است. موسیقی علمی است که با تمام قوانین و شرایط سر و کار دارد، بنابراین یادگیری موسیقی را به همه هنردوستان توصیه می کنیم.

موسیقی هنر بیان احساسات انسان از طریق صدا است. مهمترین عناصر موسیقی صدا و ریتم است. صدا نتیجه حرکت ارتعاشی است که توسط گوش درک می شود. صداهایی که دارای ارتعاشات نامنظم هستند، صداهای غیرموسیقی و صداهایی که دارای ارتعاشات متناوب و منظم هستند و در شرایط خاصی توسط اجسام کشسان تولید می شوند، صداهای موسیقی نامیده می شوند. برای دانلود بهترین آهنگ ها به سایت موزیک باران مراحعه نمایید.


صداها چهار ویژگی دارند:

بین این دو صدا، صدای نازکتر را باس و ضخیم تر را باس می نامند. این مشخصه بین صداها زیرای نامیده می شود.

تفاوت قدرت و ضعف بین دو صدا را شدت می گویند.

به تفاوت صدای پیوسته و بلند و صدای کوتاه زمان طولانی می گویند که برخی آن را کشش می نامند.

کیفیت دو صدای یکسان از دو ساز موسیقی مانند ویولن و پیانو. به آن رزونانس یا طناب می گویند.

نت موسیقی چیست؟

به طور کلی الفبا و حروف موسیقی را نت های موسیقی می گویند. یادگیری و یادگیری موسیقی مستلزم یادگیری نت ها از ابتدا است. هر نت یک واحد صوتی با فرکانس و جنسیت خاص خود است که آن را از سایر حروف موسیقی متمایز می کند. وقتی این صداها با هم جمع می شوند، منجر به خلق آهنگ می شوند. بنابراین موسیقی با نواختن نت ها که الفبای موسیقی هستند ساخته می شود.

پارتیتور به پارتی گفته می شود که صداهای موسیقی با آن نوشته و اجرا می شود. نت های مورد استفاده در موسیقی در کشورهایی مانند ایتالیا، بلژیک، فرانسه و ایران La C نامیده می شود، اما در کشورهای انگلیسی و آلمانی زبان A به جای La B به جای C C به جای D D به جای E به جای Mi استفاده می شود. ، F به جای Fa، G به جای Sel.

یادداشت ها بین یا زیر خطوط نوشته می شوند که خطوط پشتیبانی نامیده می شوند. خطوط پشتیبانی معمولا از پایین به بالا شماره گذاری می شوند.

نمایش گرافیکی یادداشت ها

برای تعیین زمانی که هر یادداشت باید طول بکشد، از اشکال گرافیکی خاصی استفاده می شود.

نت سیاه: هر زمان که یک نت سیاه می بینید، به این معنی است که مدت زمان آن نت یک اندازه است.

نت سفید: این نت باید دو برابر نت سیاه دوام داشته باشد. بنابراین ارزش زمانی نت سفید دو برابر می شود.

نت گرد: یک نت گرد چهار برابر ارزش زمانی دارد، یعنی زمان چهار برابر طول کاغذ سیاه است.

چنگ: چنگ شکل نت است که ارزش زمانی آن یک چهارم است.

Dulacheng: سرعت پخش این نت چهار برابر بیشتر از نت سیاه است، بنابراین مقدار زمانی یک چهارم نت سیاه است.