سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

همه چیز در مورد پخش مویرگی


آیا تا به حال به انتشار مویرگی فکر کرده اید؟ آیا تا به حال از خود پرسیده اید که مزایا و معایب انتشار مویرگی چیست؟ یا فکر می کنید برای توزیع مویرگی زود است و کسب و کار شما هنوز آنقدر توسعه نیافته است که بتوانید به توزیع مویرگی فکر کنید؟! اگر تا به حال به نرم افزار حسابداری انتشار مویرگی فکر نکرده اید، اما کسب و کار یا محصولی برای فروش در بازار دارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را به طور کامل بخوانید و در صورت مفید بودن رای دهید. ما را در بهبود محتوای خود یاری کنید.



انواع پخش در بازار:

برای توزیع محصول خود در بازارهای مختلف، می توانیم از دو دسته مختلف توزیع محصول استفاده کنیم:

1- توزیع کالا در شبکه های عمده فروشی:

در این روش شرکت تولید کننده محصول، محصول خود را به شبکه توزیع محصول ارسال می کند تا این شرکت ها که به آنها بانک نیز گفته می شود، این محصول را به همراه سایر محصولات در لیست محصولات خود قرار داده و به صاحبان فروشگاه و خریداران عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حقوق و دستمزد

2- توزیع مویرگی محصولات:

در این نوع توزیع، شرکتی که محصول را تولید می کند، محصولات خود را توزیع می کند و بازاریابان آن به هر فروشگاه مرتبط با محصول مراجعه می کنند و محصول را مستقیماً به آن فروشگاه می فروشند.

حال دو مفهوم توزیع سرد و گرم در اینجا توضیح داده شده است.

سردخانه مخصوص محصولاتی است که تاریخ انقضا کوتاهی ندارند و ظرف چند ماه قابل استفاده هستند. در این صورت معمولاً فروشندگان شرکت به صورت حضوری یا حضوری به خریدار مراجعه می کنند و پس از اعلام موجودی و گرفتن سفارش از خریدار، پس از چند ساعت تا چند روز اقدام به ثبت سفارش فروشنده می کنند.

پخش داغ: این نوع پخش مویرگی برای آن دسته از محصولاتی در نظر گرفته شده است که دارای تاریخ انقضا چند روزه هستند و به همین دلیل بازاریاب شرکت پس از ثبت سفارش هر چند روز یک بار محصول خود را به فروشگاه می آورد. دار می دهد.



بیشتر بخوانید: صندوق فروشگاهی چیست؟ | چگونه به کسب و کار کمک می کند؟

مزایای انتشار مویرگی:

1- با توجه به اینکه محصول مورد نظر در اختیار اکثر افراد قرار می گیرد، فروش تولیدات سازنده افزایش می یابد. زیرا برای گروه وسیع تری از مردم عرضه خواهد شد.

2- زیرا محصول در اکثر فروشگاه ها موجود خواهد بود. مردم تمایل دارند خودشان را توصیه کنند زیرا این محصولات مورد اعتماد و متعلق به شرکت های بزرگ هستند.

3- چون کالا در دسترس مردم است، در صورت نبود کالا، رقبا می توانند فرصت خرید داشته باشند.

4- زیرا بسیاری از مشتریان علاقه مند به خرید یک برند جنسی جدید یا متفاوت برای تست برخی از محصولات هستند، احتمال خرید از برند شما افزایش می یابد و اگر با کیفیت محصولات خود دل مردم را به دست آورید، می توانید. مشتریان وفادار خود را افزایش دهید.

5- این نوع توزیع برای خرده فروشان نیز مهم و مفید است زیرا با داشتن تمامی برندها در فروشگاه های خود می توانند دل مشتریان را به دست آورند و آنها را راضی کنند و فروش خود را افزایش دهند.

6- محصول شما به صورت مویرگی به جامعه بزرگتر منتقل می شود و به عنوان یک تبلیغ برای شما عمل می کند و می تواند دیگران را از محصول شما آگاه کند.

7- بخش مویرگی باعث افزایش خرید بی رویه مصرف کنندگان می شود زیرا ممکن است بسته بندی یا کیفیت محصول در نگاه اول مصرف کننده را به خود جلب کند و احتمال خرید بدون برنامه توسط مصرف کننده را افزایش دهد.

8- سرعت انتقال کالا از تولید کننده به مصرف کننده در این روش بسیار بالاست.

9- در اکثر موارد به دلیل کاهش واسطه بین فروشنده و خریدار، بهای تمام شده کالای تمام شده کاهش می یابد.

10- از آنجایی که مشتری سریعتر دست به دست می شود، تاریخ انقضا کمتر و احتمال فروش نیافتن کمتر و در نتیجه شانس کمتری برای عودت کالا دارد.

11. به لطف اطلاعات خوب موجود در این زمینه و وجود برنامه های توزیع مویرگی خوب مانند ستاره پارمیس، توزیع مویرگی، مدیریت شبکه توزیع و مسیرهای ساخته شده توسط نیروهای بازار قابل رصد و پایش است.

12- در این نوع توزیع با در نظر گرفتن یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM می توانید از نظرات، پیشنهادات و انتقادات مشتریان برای بهبود عملکرد و کارایی سیستم توزیع بهره ببرید.

13- با توجه به وجود تنها یک طرف در حساب تاجر، پس از پرداخت تاجر، پول بلافاصله و بدون واسطه به دست سازنده می رسد.

معایب انتشار مویرگی:

1- شرکت تولیدی کنترل مستقیمی بر بازارها و شبکه توزیع خود ندارد.

2- چنانچه به هر دلیلی شبکه توزیع نتواند انتشار دهد، شرکت تولیدی نمی تواند به کار خود ادامه دهد.

3- در صورت پرداخت توسط واحد پخش یا شرکت پخش، در صورت قطع پرداخت به هر دلیل، شرکت تولیدی دچار بحران می شود.

4- در صورت ناکارآمدی و نامناسب بودن سیستم توزیع، تولید کننده در مدت زمان کوتاهی قادر به تشخیص آن نخواهد بود و امکان پاسخگویی سریع وجود نخواهد داشت.

5- اگر می خواهید محصولات خود را در همه زمینه ها توزیع کنید باید این را هم در نظر بگیرید که قیمت فروش در مناطق مختلف می تواند متفاوت باشد در حالی که قیمت نهایی سازنده قیمت ثابت است!

6- بسیاری از محصولاتی که دارای انتشار مویرگی هستند سود کمی برای تولید کننده به همراه دارند و در واقع هزینه انتشار مویرگی برای آنها بیشتر از سود حاصل از فروش است.

7- چون تاجر از شما دور است، نمی توانید بر فروش محصول خود نظارت داشته باشید و اگر تاجر کاری انجام دهد که ممکن است به فروش محصول آسیب برساند، ممکن است برای سازنده ضرر داشته باشد. به عنوان مثال، قرار دادن محصولی که باید در یخچال در محیط گرم نگهداری شود، به محصول آسیب می رساند و مشتری را ناراضی می کند.

- در بلندمدت، شرکت توزیع استراتژی شرکت را تعیین می کند و ممکن است شرکت استقلال خود را از دست بدهد زیرا به فروش شبکه توزیع بستگی دارد.

9- برای شرکت هایی که نیاز به تسهیلات ویژه برای حمل کالا دارند این هزینه حمل و نقل ممکن است افزایش یابد، به عنوان مثال شرکت هایی که از وسایل نقلیه یخچال دار استفاده می کنند.



مزایای انتشار:

1- در این روش هزینه توزیع محصول بسیار پایین بوده و به همین دلیل حاشیه سود تولید کننده و فروشنده افزایش می یابد.

2- صدا و سیما مربوط به خود شرکت سازنده است و وابسته به شرکت دیگری نیست.

3- قیمت توزیع به عمده فروشان یک قیمت ثابت است و خرده فروش با توجه به موقعیت جغرافیایی خود می تواند تصمیم بگیرد که آیا خرید و فروش این کالاها سودآور است یا خیر.

 

معایب پخش بزرگ:

1- در این سیستم چون ممکن است محصولات شما به دست همه مصرف کنندگان نرسد، ممکن است فروش محصول کم باشد و در نتیجه سود حاصل از فروش نیز کم باشد.

2- اگر رقبای شما بتوانند محصولات خود را به صورت مویرگی توزیع کنند و از آنجایی که محصول شما به صورت گسترده توزیع نمی شود، شانس فروش برای رقبای شما افزایش می یابد و برای شما کاهش می یابد، زیرا زمانی که مغازه دار کالای رقیب را در فروشگاه خود داشته باشد، این کار را انجام می دهد. نه بیشتر پیدا کنید همان محصول را از عمده فروش بخرید.

3- از آنجایی که محصول شما کمتر در دسترس مشتری است و کمتر در معرض دید مشتری قرار می گیرد، احتمال خرید ناخواسته از سوی مشتری کمتر است.

4- زمانی که مصرف کنندگان کالایی را کمتر ببینند، نام برند برای آنها کمتر تکرار می شود و در نتیجه نام آن در ذهن آنها کم می شود.

5- سرعت انتقال محصولات از تولید کننده به خرده فروش می تواند بسیار کند باشد.

6- اگر مدت زمان ماندگاری محصولات سازنده کوتاه باشد، احتمال خراب شدن آنها به دست مصرف کننده وجود دارد.

7- با توجه به افزایش واسطه ها قیمت نهایی افزایش می یابد.

8- با افزایش تعداد واسطه ها، این احتمال وجود دارد که تولیدکننده تحت تأثیر یکی از واسطه ها قرار گیرد. به عنوان مثال اگر یکی از واسطه ها مواد غذایی زیادی را به مدت 3 ماه در انبارها نگهداری کند یا نتواند آن را بفروشد، همه این محصولات باید به تولیدکننده بازگردانده شود.

9- در این روش تولید کننده به کاربران خود دسترسی ندارد و نمی تواند نظرات و پیشنهادات آنها را دریافت کند.

10- شاید سیستم فروش به واسطه ها به صورت امانی باشد و برگشت پول به فروش واسطه ها بستگی دارد.

مطالعه از رفرنس: https://rastaksoft.com/